Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako syöpäpotilaalle kertoa kissan syövästä?

Vierailija
26.04.2019 |

Rakkaalta kissaltani todettiin syöpä. Mietin, kertoisinko tästä sydäystävälleni, joka on juuri toipunut rintasyövästä, ja tulin sitten maininneeksi tästä asiasta soittaessani hänelle, kun oli muutakin asiaa ja asia oli samalla hyvin kipeä, koska olin juuri kuullut diagnoosin. Hän lopetti puhelun heti siihen sanomalla, että hänelle ei pitäisi puhua tästä. Ymmärrän kyllä, että toipuva syöpäpotilas ei haluaisi ajatella jatkuvasti syöpää, mutta ajattelin, että voin nyt ehkä kuitenkin sanoa tästä, koska juuri nyt asia tekee niin kipeää. Olen myös lukenut, että syöpäpotilaat haluaisivat, että heitä kohdellaan normaalisti eikä kääritä pumpuliin, joten en osannut ajatella, että muilla esiintyvää sairautta ei saisi mainita lainkaan. Ymmärrän tämän toiveen, mutta jotenkin en myöskään osaa ajatella, että tämä olisi itsestäänselvää. Olisi kiva kuulla entisten syöpäpotilaiden mielipiteitä.
Ja pliis ei mitään moralisointia, että mitä kissasta, se on kuitenkin ollut päivittäinen kumppanini 14 vuoden ajan ja on minulle hyvin rakas.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnä penis sen kissan peräaukkoon. Syöpä paranee.

Vierailija
2/7 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno tilannetaju. Olet idiootti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu ettei sitä kauheesti liikuta jos sä kerrot sille sun kissan syövästä.

Vierailija
4/7 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voi olla, että tuntuu pikkujutulta. Toisaalta hän on paras ystäväni ja tietää, mitä kissani minulle merkitsee. Ja puhelimessa kyllä kuulosti siltä, että aihe nimenomaan liikutti liikaa.

Vierailija
5/7 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en minäkään halua kuulla puhuttavan homeongelmista, kun omassa kodissani on sellainen. Toisaalta jonkin asian mainitseminen on eri asia kuin siitä jatkuvasti puhuminen. Kyllä kai ihmisen täytyy kestää se, että joskus kuulee jotain mikä muistuttaa omista ongelmista. Ei niitä pakoon pääse kuitenkaan.

Vierailija
6/7 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun kissallani todettiin syöpä, se oli jo levinnyt laajalle ja kissa lopetettiin samalla käynnillä. Ehkä ystäväsi ajatteli asiaa jotenkin näin.

Vierailija
7/7 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun minä kerroin, että olen menossa eläinlääkäriin hakemaan sen testeistä ja että tulokset tulevat viikon päästä. Sanoin kyllä parilla lauseella, että emme vielä tiedä mitä seuraa, ja sitten hän lopetti puhelun siihen.