Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei Suomessa voi halutessaan saada sektiota rahalla?

Vierailija
25.04.2019 |

Ymmärrän, että sektio on huomattavasti (keskimäärin) kalliimpi kuin normaali alatiesynnytys. (Olikohan se suunnilleen niin, että alatie on 2000 € ja sektio 10 000 € tai jotain tuollaista). Ja että terveydenhuollossa ollaan todella kovien säästöpaineiden kanssa koko ajan ja ylipäätään usein joudutaan tarjoamaan vain sitä halvinta hoitomuotoa. Ja että veronmaksajien rahoja ei voi käyttää siihen, että joku haluaa kalliimmaan hoitomuodon vain siksi, että hän haluaa sen.

Miksi sektiota ei kuitenkaan voi halutessaan saada, jos sen on valmis itse maksamaan??!! Mielestäni olisi oikein, että lääketieteellisistä syistä sektion saisi kuten nykyäänkin ilman erillisiä maksuja (myös synnytyspelko on lääketieteellinen syy sektioon), mutta jos haluaisi sektion jostain henk.koht. syystä (ihan mukavuussyyt esim.), niin se pitäisi voida ihan helposti saada sillä, että itse sitten kustantaa sen "hoitoshoppailunsa". Saahan tässä maassa vaikka isommat tissitkin leikkauksella, kunhan se vain itse maksaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin lisään sen, että itse en olisi halunnut sektiota mistään hinnasta, mutta jouduin kiireelliseen sektioon oman ja vauvan hengen säilyttämiseksi. Silti kannatan sitä, että kaikki halukkaat saisi sektion, jos sen itse ovat valmiita maksamaan. Ap

Vierailija
2/7 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku tehdä tästä lakialoitteen? Jos sektion saisi halutessaan omalla rahalla, niin se lisäisi syntyvyyttä Suomessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kyseessä on avoleikkaus ja avoleikkauksessa on aina riskinsä. Jos haluaa sektion niin menköön johonkin yksityissairaalaan, mutta ai niin, siellä joutuu sitten maksamaan muustakin.

Vierailija
4/7 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kyseessä on avoleikkaus ja avoleikkauksessa on aina riskinsä. Jos haluaa sektion niin menköön johonkin yksityissairaalaan, mutta ai niin, siellä joutuu sitten maksamaan muustakin.

Tietenkin sektioon liittyy paljon riskejä. Mutta pointtini olikin, että niistä riskeistä huolimatta ihmisen pitäisi voida saada sektio, jos sen maksaa itse. Juuri noin, että menee yksityissairaalaan ja maksaa sen oman hoitonsa siellä. Siihen pitäisi olla mahdollisuus. Nyt ei ole. Ap

Vierailija
5/7 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota... mustähän kaukaa sitä oikein kirjoitellaan? Sektion saa jos sitä vaatii esimerkiksi synnytyspelon takia.

Toinen juttu kokonaan on se, että alatiesynnytys on huomattavasti paljon riskittömämpi ja siitä toipuu paljon nopeammin.

Vierailija
6/7 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska julkinen terveydenhuolto ei toimi niin että ne joilta löytyy rahaa enemmän voivat saada jotain etuja ja yksityisellä ei Suomessa voi synnyttää.

Vierailija
7/7 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska julkinen terveydenhuolto ei toimi niin että ne joilta löytyy rahaa enemmän voivat saada jotain etuja ja yksityisellä ei Suomessa voi synnyttää.

Pointtini olikin, että jos haluaa itse maksaa niin olisi myös yksityinen mahdollisuus siihen. Ei niin, että julkisella voisi iskeä pari seteliä tiskiin ja saada sillä ekstraa. Tiesitko, että julkiset synnytyssairaalat Suomessa myy synnytyspalvelua myös yksityisenä palveluna rahaa vastaan? 

Esim. 

https://www.hyksin.com/palvelut/hoitopalvelut/naistentaudit-ja-synnytyk…

https://yle.fi/uutiset/3-10362428

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi