Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuosta Helkama-keissistä innostuneena... onko kukaan rakentanut tai yrittänyt rakentaa fillarinsa itse?

Vierailija
25.04.2019 |

Tarkemmin sanottuna niin että tilaa osat erikseen ja kokoaa pyörän itse.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni harrastaja

Vierailija
2/6 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako takahaarukan jousituksilla uusittua vai tuleeko se "aina" rungon mukana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runkoja saa erikseen, kiekkoja (napa, pinnat, vanteet) saa erikseen, kaikkia muitakin komponentteja saa erikseen. Jopo-henkisiä runkoja en ole kyllä missään nähnyt.

Villeimmät hitsaavat rungonkin itse, mutta se on aika äärimmäistä touhua ja muistan nähneeni netissä tarinan runkorikosta itse hitsatulla rungolla.

Takajousituksessa on kolme pääosaa: ne nivelöidyt putket eli haarukka itse, sitten on iskunvaimennin/jousi, ja sitten on nivelkohtien puslat tai laakerit. Näistä saa uusittua iskunvaimentimen/jousen ja laatupyörissä myös nuo puslat tai laakerit. Joihinkin voi saada varaosana myös haarukan. Jousitettu takahaarukka on nimenomaan osa runkoa siinä mielessä että sellaista ei voi laittaa jousittamattomaan pyörään.

Vierailija
4/6 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.fillarifoorumi.fi/

Tuolta saat asiantuntevampaa tietoa :p

Löytyypä varmasti muutama pyörän rakennusprojektikin

Vierailija
5/6 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selasin Aliexpressiä ja kunnon fillari kävisi maksamaan n. 630 dollaria plus tulli. Silloin siinä on alumiinirunko, napadynamo, 7 vaihdetta ja iskunvaimentimet molemmissa päissä. Oikeastaan ainoa mikä puuttuu on vanteet, renkaat, satula, mahdollisesti käsijarru(t) ja ehkä jotain pientä sälää.

Kuulostaako suunnitelmalta vai mitä?

Vierailija
6/6 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan