Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv8 tummanruskea melkein musta limainen vuoto

Vierailija
24.04.2019 |

Eli olen rv 8 ja nyt 3päivää ollut tuhru vuotoa, lähinnä kun pyyhkii välillä tuhrii housut. Menkkamainen juilinta myös alavatsalla. Nyt tämän päivän tullut paperiin melkeinpä mustia hyytymiä/"rihmoja", eka neuvola huomenna. Soitin tänään neuvolaan, ei ollut neuvola huolissaan, viikonloppuna harrastettu yhdyntää, meinasi että siihen liittyvää. itsellä vain jotenkin niin suuri tunne että kesken mennyt :( kokemuksia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa muuta kuin että itsellä oli kolmet menkat ekassa raskaudessa, niukemmat tosin ja ilman kipua. Aiheutti sen, etten ollut ihan varma olinko raskaana.

Toisessa oli kirkasta punaista verta samassa vaiheessa (7-8 vk), rankemman työpäivän jälkeen, mutta meni ohi säikähdyksellä. Tutkittiin kyllä tarkkaan seuraavaa päivänä sairaalassa.

Tsemppiä sinulle!

Vierailija
2/21 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekassa raskaudessa ruskeaa vuotoa, silloin sanoivat, ettei yleensä ole huono merkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin neuvola myös meinasi että ei syytä huoleen kunhan ei kirkasta ja holisemalla ala tulla.. kuinkahan huomenna voisi saada varmuuden onko kaikki ok, meillä ei tietääkseni ole neuvolassa uä:tä, voiko dopplerilla vielä kuulla ääniä? Tai kertooko se hcg arvo mitään jos siihen pyytäisi lähetettä?

Vierailija
4/21 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuota läpi koko raskauden ja lapsi on nyt taapero eli kaikki meni hyvin. Oli kyllä hirveä tunne joka kerta kun löysi tuota limaa/vuotoa.

Sitä tuli etenkin fyysisen rasituksen jälkeen.

Mulla oli etinen istukka, joka pariin otteeseen vuoti myös kirkasta verta ja paljon.

Vierailija
5/21 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dopplerilla ei kyllä välttämättä vielä noilla viikoilla kuulu ääniä.

Hcg-arvokin vaihtelee naisilla ja jos sitä ei ole seurattu tähän mennessä, ei arvo kerro oikein mitään.

Ultra on ainut, jolla saisit varmuuden. Voisitko mennä yksityiselle? Jos siihen ei ole varaa, niin voiko sielläpäin soittaa päivystyksestä aikaa? Minä ainakin pääsin täällä naisten tautien osastolle ultraan alkuraskauden verenvuodon vuoksi. Tsemppiä!

Vierailija
6/21 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmessa raskaudessa kaikissa tullut ruskeaa/veristä vuotoa rv 9-20 välillä satunnaisesti. Ekassa raskaudessa johtui kohdunsuulla olleesta hematoomasta ja toisessa ja kolmannessa istukka oli kohdun suulla kunnes siirtyi raskauden edetessä pois kohdun suulta ja vuoto lakkasi. Ei keskenmenoja vaan kolme tervettä lasta.

Vierailija
7/21 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuoto on niin vähäistä, ettei se edes sotke housuja, ei sieltä ole mitään oleellista tullut ulos. Sikiö ja istukka ovat tuossa vaiheessa jo yhteensä sen verran iso mötikkä, ettei ne ihan huomaamatta pääse ulos livahtamaan. 

Jos keskenmeno on tuossa vaiheessa tullakseen, ei sille voida tehdä yhtään mitään.

Ymmärrän kyllä, että olet huolissasi.

Vierailija
8/21 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosiaan oli viime torstaina Eka neuvola ja ei ollut huolissaan kun verta ei holisemalla tule.. laittoi kuitenkin lähetteen varhaisultraan joka olisi ens torstaina, silloin viikkoja 9+2, tuntuu odottavan aika niin pitkältä kun edelleen tulee paperiin pyyhkiessä Liman sekaista verta ja tummia melkein mustia pieniä hyytymiä sekä sellaisia pitkiä viiruja 😑 kerroin myös että olen huolissani kun kaikki raskaus oireet on hävinnyt, tai no ei ollut kuin rinnat kipeät ja nyt ne eivät ole... olen niin varma että kesken on mennyt :( Mikähän siinä että kun olen töissä ja paljon jalkojen päällä/kävelyä niin verta tulee enemmän kuin kotona ottaessa rennosti...

Vierailija
9/21 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tosiaan oli viime torstaina Eka neuvola ja ei ollut huolissaan kun verta ei holisemalla tule.. laittoi kuitenkin lähetteen varhaisultraan joka olisi ens torstaina, silloin viikkoja 9+2, tuntuu odottavan aika niin pitkältä kun edelleen tulee paperiin pyyhkiessä Liman sekaista verta ja tummia melkein mustia pieniä hyytymiä sekä sellaisia pitkiä viiruja 😑 kerroin myös että olen huolissani kun kaikki raskaus oireet on hävinnyt, tai no ei ollut kuin rinnat kipeät ja nyt ne eivät ole... olen niin varma että kesken on mennyt :( Mikähän siinä että kun olen töissä ja paljon jalkojen päällä/kävelyä niin verta tulee enemmän kuin kotona ottaessa rennosti...[/

Oot niin alussa, ettei kukaan välttämättä osaa sanoa mitään. Tuo huolestuminen lisää stressiä ja aiheuttaa pian keskenmenon. Sinuna ottaisin nyt vain rennosti ja nauttisin elämästä.

Vierailija
10/21 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenhän Tämä taisi mennä, päivän oli menkkamaista juilimista ja tunti sitten alkoi vuotamaan että tulee ihan siteeseen asti lohen punaista verta ja holahtaa pönttöön kun käy, kipuja ei ole nyt vaikka vuotaa kuin seula. Täytyykö minun nyt soittaa päivystykseen? Tuntuu niin pahalle tämä :(

Vierailija
11/21 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskenhän Tämä taisi mennä, päivän oli menkkamaista juilimista ja tunti sitten alkoi vuotamaan että tulee ihan siteeseen asti lohen punaista verta ja holahtaa pönttöön kun käy, kipuja ei ole nyt vaikka vuotaa kuin seula. Täytyykö minun nyt soittaa päivystykseen? Tuntuu niin pahalle tämä :(

Ilman muuta soitat! Nyt heti ellet ole jo soittanut! Nyt on teidän terveys kyseessä! Älä jää vaan missään nimessä vain odottamaan!

Vierailija
12/21 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia ja Tsemiä ❤️❤️

Vierailija
13/21 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen runsasta vuotoa tuli n. 2tuntua, kävin päivystyksessä jossa yleislääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi että kohdunkaula ei näytä siltä että sieltä ei mitään olisi tulossa eikä osannut varmaksi sanoa oliko veri edes kohdusta, nyt menossa naisten tautiem osastolle lisä tutkittavaksi.. runsas verenvuoto on lakannut sekä ei ole kipuja.. mitä ihmettä tää on, ajatukset ihan sekaisin :(

Vierailija
14/21 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen runsasta vuotoa tuli n. 2tuntua, kävin päivystyksessä jossa yleislääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi että kohdunkaula ei näytä siltä että sieltä ei mitään olisi tulossa eikä osannut varmaksi sanoa oliko veri edes kohdusta, nyt menossa naisten tautiem osastolle lisä tutkittavaksi.. runsas verenvuoto on lakannut sekä ei ole kipuja.. mitä ihmettä tää on, ajatukset ihan sekaisin :(

Siis oliko se keskenmeno vai ei? Entä kohdun ulkopuolinen raskaus tai tuulimuna?

Vierailija
15/21 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kolme keskenmenoa ja kolme lasta ja yksikään keskenmeno ei alkanut vuodolla. Kerran kysta aiheutti vuotoa ja säikähdyksellä selvisin. Voimia sinulle. Tiedän kuinka kauheaa epätietoisuus on.

Vierailija
16/21 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on keskenmeno, niin ei ne siellä päivystyksessä tee yhtään mitään ellei sulla vuoda niin ettet pysty olemaan kotona. Kyllä sä sen sitten huomaat jos/ kun se raskauspussi tulee pois. Minulla oli keskeytynyt keskenmeno aika samanlainen, ja vuosi ulos vasta kun sain tyhjennyslääkkeet (cytotec)

Vierailija
17/21 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä päästä ultraan niin saat mielenrauhan. Ainakin yksityiselle pääsee jos maksaa itse.

Vuoto alkuraskaudessa voi olla vaaratonta tai merkki keskenmenosta. Minulla vuoti keskeytyneessä km:ssa vain ruskeaa tuhrua, ja kirkasta verta toisessa raskaudessa niin että kaikki oli kunnossa. Eli ei voi tietää kuin ultraamalla mistä on kyse.

Vierailija
18/21 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella kunnioituksella, eikö tällaiset avaukset kuulu "raskaus ja synnytys" tai "kysy terveydenhoitajalta" -palstalle? Ainakin seksiin liittyvissä kysymyksissä tästä jaosta ollaan tarkkoja ja mode jopa siirtää ketjuja oikeisiin ryhmiin.

Vierailija
19/21 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikella kunnioituksella, eikö tällaiset avaukset kuulu "raskaus ja synnytys" tai "kysy terveydenhoitajalta" -palstalle? Ainakin seksiin liittyvissä kysymyksissä tästä jaosta ollaan tarkkoja ja mode jopa siirtää ketjuja oikeisiin ryhmiin.

Jännä ajatus että vauva-lehden yleisessä keskustelussa ei saisi keskustella raskaudesta - ei varmaankaan siis myös lapsiin liittyvistä asioista saati synnytyksistä tai parisuhteista.

Vierailija
20/21 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli raskaus meni kesken :( sunnuntaina alkoi illalla runsas verinen vuoto ja tuli iso klöntti pönttöön. Maanantaina varmistivat sisä uä:llä ja oli spontaanisti melkein kohtu tyhjentynyt täysin, sain kotiin cytotecit jotka otin maanantain aikana ja tiistaina vikat.. pahimmasta päästy yli, maanantai ja tiistai meni itkiessä :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme