Kuinka lohduttaa sydänsyruista kärsivää miestä?
Veljeni oli rakastunut syvästi yhteen naiseen ja heillä oli suhde. Kumpikin oli naimisissa tahoillaan. Valitettavasti suhde kuitenkin päättyi ja veljeni päätyi jatkamaan avioliittoa nuoruudenrakkautensa kanssa, jonka kanssa hänellä on 3 alakouluikäistä lasta. Tilanne on siis näennäisesti ihan hyvä ja tiedän, että heidän avioliittonsa on ihan ok.
Kuitenkin tiedän myös, että veljeni rakastaa tätä toista naista edelleen ja kaipaa häntä jatkuvasti. Olemme tosi läheisiä, joten hän tilittää asiasta minulle. Hän yrittää vilpittömästi olla yhdessä perheensä kanssa, mutta tiedän, että jos tämä hänen rakkautensa koukistaisi sormeaan, veljeni lähtisi samalla sekunnilla. Tätä ei kuitenkaan tule käymään.
Olemme todellakin aikuisia, liki keski-ikäisiä eli mistään nuoruuden haihattelusta ei todellakaan ole kyse. Miten voisin lohduttaa veljeäni hänen uskoutuessaan minulle? Mielestäni hän tekee väärin edelleen vaimoaan kohtaan, vaikka suhde onkin ohitse. Toivoisin silti, että he pysyisivät yhdessä, koska vaimo on hyvä veljelleni ja hyvä äiti lapsille ja ansaitsisi hyvän puolison. Tähän saakka olen koettanut tukea ja kertoa, että sydänsurut menevät ohitse, mutta välillä hän ei jaksa olla urhea. Ideoita?
Kommentit (7)
Olet vastenmielinen kuten veljesikin. Yhdessä vedätätte viatonta vaimoa, joka voisi saada paremman elämän luotettavan, rakastavan ja uskollisen miehen kanssa. Toivottavasti vaimo jättää lapset isälle ja lähtee etsimään itseään. Uusperheen onni kukoistaa saman tien täydellä roihulla.
Minä nimenomaan pyrin saamaan veljen pysymään vaimonsa kanssa. En vedätä. Mielestänikin hän on tehnyt väärin ja jos olisin ollut hänen vaimonsa, olisin potkaissut ukon pellolle. Mutta oli hänen oma päätöksensä jäädä yhteen veljeni kanssa. Ja nyt toivon voivani auttaa veljeäni, että avioliitto säilyy.
Niin makaa kuin petaa, eli en lohduttelisi mitenkään, vaan päinvastoin kertoisin varmaan vaimolle veljen seikkailuista. Veljesi on paska mieheksi, isäksi ja veljeksi, eikä hän tarvitse kuin kunnolla turpaan.
Tässä oli kiva twist vanhaan aiheeseen. 3/5.
Aika parantaa haavat. Kun itse tulin hylätyksi, sain apua lukemalla traumaattisesta kriisistä. Se antoi eväitä tunteiden käsittelyyn.
Kokeilkaa kimppakivaa: sinä, veli ja se vaimo.
Saattaa se tulla uus nainen vastaan.
Problem solved.
Haihattelee sit taas. Ja makselee elarit.