IL: Lapsiperheiden suosima uimaranta on Suomen pahimpia punkkipesäkkeitä - määrättiin aivokuumeen takia riskialueeksi
Kuka hullu vie lapsensa uimarannalle jossa on punkkeja? Eikö vanhemmilla ole mitään häpyä?
Kommentit (19)
Muistakaa tehdä huolellinen punkkitarkastus koko perheelle kaksi kertaa päivässä. Käyttäkää apuna suurennuslasia, koska osa punkeista on niin pieniä, että niitä ei erota paljaalla silmällä.
Missä punkit siellä ovat? Vedessä? Hiekassa?
Jos punkit on keskittyneet satojen metrien alueelle niin eikö ne voisi vaikka hävittää myrkyttämällä?
Hitto, asuntoni lattialla käveli punkki pari viikkoa sitten. Asun kerrostalon ylimmässä kerroksessa. Minulla ei ole edes kotieläimiä. Mistä nämä tautiper###t oikein tulee?
Vierailija kirjoitti:
Missä punkit siellä ovat? Vedessä? Hiekassa?
Kaikkialla
Vierailija kirjoitti:
Jos punkit on keskittyneet satojen metrien alueelle niin eikö ne voisi vaikka hävittää myrkyttämällä?
Miten niin satojen metrien alueelle? Olen törmännyt punkkeihin kaikkialla missä olen liikkunut Suomessa.
Aleksis Kivi sairasti ilmeisesti borrelioosia mikä vei hänet mielisairaalaan. Kiitos punkin
Ei ehkä tiedetä siellä olevan punkkeja niin paljon. Toisaalta missä ei ole punkkeja?
MIKÄ RANTA? Miksi linkkaat otsikon mutta et kerro sisältöä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ranta?
Lappeenranta sammonlahti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä tiedetä siellä olevan punkkeja niin paljon. Toisaalta missä ei ole punkkeja?
Kävin lomamatkalla lähi-idässä maassa jossa on pelkkää hiekkaerämaata. Paikallissa lehdessä varoitettiin punkeista.
Vierailija kirjoitti:
Linkki
Yleensä ne linkit poistetaan täältä!
Iltalehdessä on lueteltu muitakin alueita näköjään. Enkä ole ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin satojen metrien alueelle? Olen törmännyt punkkeihin kaikkialla missä olen liikkunut Suomessa.
Se populaatio on tuolla alueella joka tartuttanut aivokuumetta. Se on tosin vain yksi alue monista.
Miksi vanhemmilla pitäisi olla häpyä eli häveliäisyyttä? Voi tietysti olla että uimapuku puuttuu.
Reissaat kivasti kotimaassa kesällä ja tsäm etpä tienny mitä kivaa sait tuliaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Reissaat kivasti kotimaassa kesällä ja tsäm etpä tienny mitä kivaa sait tuliaisiksi.
Aivokuume, borrelioosi ja klamydia :(
Mikä ranta?