Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riittääkö teille, jos mies vakuuttaa olevansa “feministisesti suuntautunut” muttei kuitenkaan voi sanoa olevansa feministi?

Vierailija
24.04.2019 |

Tein 100-kohdan listan, joista piti valita kyllä tai ei. Feminismiä ja tasa-arvoa käsitteleviin kohtiin mies muuten vastasi oikein mutta kahteen kohtaan jätti vastaamatta. Nämä oli “Oletko feministi?” ja “Voisitko olla kaveri miehen kanssa, joka ei ole feministi?”. Sitten hän selitti erikseen että on kyllä feministisesti suuntautunut.

Mitä tästä pitäisi ajatella? Muuten olen tyytyväinen miehen vastauksiin ja voisin hyvin lähteä hänen kanssaan kahville tai lounaalle.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilttimieskö siellä lämpimikseen kirjoittelee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä. Toki tahtoisin kuulla, jos mies osaa selventää esimerkkien kanssa, mitä hän tuolla lausahduksella tarkoittaa, mutta lähtökohtaisesti kukaan, joka ei kannata tasa-arvoa, ei kelpaa minulle kumppaniksi tai edes kaveriksi.

Vierailija
4/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vastasi oikein". Eli etsit ultimaattista vihervasemmistosoijapoikacuckia?

Tajuatko laisinkaan miten narsistinen olet? Ja tajuatko lainkaan , että feminismi on vuonna 2019 täysin mielivaltaista naisten nostamista jalustalle? 

Vierailija
5/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin miehenä riittää!

Minä nimittäin irtisanon kaveruuden välittömästi poikki tuollaiseen neitimäiseen hinttiin.

Vierailija
6/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä. Toki tahtoisin kuulla, jos mies osaa selventää esimerkkien kanssa, mitä hän tuolla lausahduksella tarkoittaa, mutta lähtökohtaisesti kukaan, joka ei kannata tasa-arvoa, ei kelpaa minulle kumppaniksi tai edes kaveriksi.

Feminismi ei aja tasa-arvoa. 

Vierailija
7/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoa voi kannattaa myös ilman ideologiaa.

Vierailija
8/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan tasa-arvoa, en feminismiä.

Vierailija
9/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, että on tasa-arvoinen. Feministi ei tarvitse olla.

Vierailija
10/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei feminismi ole tasa-arvoa, se on ideologia.

Toisin sanoen vastauksesi sisältö on: kukaan minun ideologiastani poikkeava ei kelpaa minulle kumppaniksi tai edes kaveriksi.

Olet suvaitsematon ja ahdasmielinen.

Vierailija
11/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanat feminismi kuten r...ismi ovat muuttuneet siten, että jokainen ymmärtää ne haluamallaan tavalla. Sanakirja ei riitä enää kuvaamaan näitä termejä, joten ne ovat turhaa sanahelinää vailla sisältöä ja siksi niitä sanoja viljeleviä ei voi enää ottaa tosissaan, ikävä kyllä.

Haukkumasanoja ovat.

Vierailija
12/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoa voi kannattaa myös ilman ideologiaa.

Tottakai, mutta jos mies nimenomaan kokee tarvetta tehdä pesäeroa feminismiin, niin kyllä se itselleni on iso varoitusmerkki. Mutta kuten sanottu, paljon riippuu siitäkin, miten mies tuon perustelee ja miksi hän kokee noin. En minäkään tunne yhteyttä kaikkein pahimpiin radikaalifeministeihin, mutta en silti koe tarvetta irtisanoutua feminismistä. Jos mies kokee, niin vähintään haluaisin tietää miksi.

Vierailija
13/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse feministi? Jos olet, niin mitä tarkoitat sillä, että olet feministi? Mikä feministinen teoria mielestäsi on paras? Entä mainitse joku nykyajan mielestäsi tärkeimmistä feministisen ajatusmaailman ajajista ja kerro hänen ajatuksistaan.

Veikkaanpa, että olet - kuten suurin osa itsensä feministiksi mieltävistä - ihan pihalla sen suhteen, mitä feminismi oikeastaan on ja mitä kaikkea se kattaa. Lisäksi eri feminisitset teoriat ovat hyvinkin erilaisia keskenään, joten pelkkä feministin leima ei vielä kauheasti ihmisestä ja tämän ajatuksista kerro. Paitsi siinä tapauksessa, ettei osaa vastata noihin ylemmän kappaleen kysymyksiin...

En ymmärrä, miksi ihmiset haluavat lokeroida itsensä milloin mihinkin kategoriaan, esim. juuri feministiksi, ilman, että ottavat oikeastaan yhtään selvää, mikä ko. kategoria oikeastaan edustaa.

Vierailija
14/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismi ei omista tasa-arvoa. Kyllähän itsekin kannatan tasa-arvoa, mutta en silti koe tai edes sano olevani feministi. Ja tommosten listojen tekeminen ja miesehdokkaalle/miehelle laittaminen nyt on muutenkin mielestäni aika outoa.

Vierailija
15/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän kaikki jotka eivät asiasta mitään tiedä luulevat.

Vierailija
16/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on siinä, että sanoo olevansa feministi?

Vierailija
17/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän kaikki jotka eivät asiasta mitään tiedä luulevat.

Suomessa naiset ovat miehiä tasa-arvoisempia. Mitä olet tehnyt feminismin ilosanoman viemiseksi sinne missä sille olisi tarvetta? 

Vierailija
18/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa on siinä, että sanoo olevansa feministi?

Ootko seurannu yliopiston naistutkijoiden hommeleita, turuus.

Kanattaa lähteä karkuun, kaikkien selväjärkisten....

Vierailija
19/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikitään mukana. Kysymys on teoista, teot määrittelevät ihmiset, eivät sanat.

Vierailija
20/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, etttä annoit hänelle omat 100 vastaustasi. Näin hän voi päätellä, oletko kelvollinen hänelle.

Jos nainen tyrkyttäisi minulle tuollaista työhönottlistaa, en lähtisi edes harjoitteluun.