Tee yläpalkin sanavarastotesti
Paljonko sait? Itse sain 18/26. 17 tiesin ja arvasin lopuista yhdeksästä vain yhden oikein. Ei vissiin kannata lotota tänään. 😤
https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/olennaiset/saatko-o…
Kommentit (50)
22/26. Neljä arvasin ja kaikki ne menivät pieleen. Suurin osa sanoista oli kyllä todella helppoja.
21/26 eli hyvä. Oli vaikeitakin sanoja.
Tuloksesi: 20 / 26
Huippua!
Sanavarastosi on huippuluokkaa. Taidat olla todellinen lukutoukka, jatka samaan malliin.
Äh! pari ilmiselvää meni väärin :/
16/26 alko vaan ärsyttää. Luen paljon ja silti moni sana oli täysin ennen kuulumattomia. Ja esim keliin vastasin sen tien kunnon, vähän ärsytti että meni väärin kun olin siitä varma.
Noloa, vain 21 oikein. Kaksi meni väärin, kun ylpistyin ja valitsin hutiloiden.
Vierailija kirjoitti:
16/26 alko vaan ärsyttää. Luen paljon ja silti moni sana oli täysin ennen kuulumattomia. Ja esim keliin vastasin sen tien kunnon, vähän ärsytti että meni väärin kun olin siitä varma.
Siinähän kysyttiin mitä ei tarkoita..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän kysyttiin mitä ei tarkoita..
Haha 😂 hyvin mä siis luin. Ei kumma, et meni hän pieleen
19/26
Olen toisaalta vasta lukiolainen eli nuori ikäni vaikuttanee.
18/26, mutta olenkin mies. Naisilla on jo syntymässä parempi kielikorva, lisäksi te olette sellaisia höpsöjä lukutoukkia.
Puhuttiin juuri viikonloppuna mummin kahvipöydässä sanavarastoista ja siitä kuinka varhain olemme alkaneet puhumaan ja muodostamaan sanoja. Äitini sanoi minun aloittaneen aika varhain ja näin on meidän lapsikin tehnyt. Mieheni kertoikin tarinan, lapsi oli n. 9kk ja allergioiden takia imetin häntä edelleen hyvinkin vahvasti. Lapsi heräsi yöllä itkemään, avasin imetysliivien olkaimen, nips sanoi olkaimen nipsu. - Lapsi hiljeni ja sanoi maito.
Rakas pieni <3
Vierailija kirjoitti:
Noloa, vain 21 oikein. Kaksi meni väärin, kun ylpistyin ja valitsin hutiloiden.
Niin on. Minä sain heittämällä täydet, mutta olenkin akateemisesti koulutettu lapseton nainen ja työssä asiantuntijatehtävissä. Tulot muuten yli 100 000 vuosi.
Vierailija kirjoitti:
18/26, mutta olenkin mies. Naisilla on jo syntymässä parempi kielikorva, lisäksi te olette sellaisia höpsöjä lukutoukkia.
Olemme sellaisia höpsöjä lukutoukkia, että hoidamme koulumme ja työllistymme, kun taas osa miehistä ei viitsi tehdä tätä.
Ehkä teillä menee aika kikkelinne räpläämiseen sen sijaan, että opettelisitte käyttämään aivojanne.
Täydet tuli mutta myönnän että bujoilu piti arvata
Hemmetti, haksahdin väittämään nuorikkoa sukulaisuussuhteeksi, vaikka hyvin tiedän, että se on nuori vaimo (ja lasken kyllä vaimonkin sukulaiseksi avioliiton kautta). Nuorukainen taas on vain ja ainoastaan nuori MIES.
23/26
24/26. Yhtä en vilpittömästi tiennyt, yhden sähläsin.
23/26