Voi hitsi kun harmittaa, kun yksi 19v tuttu tyttö sai vauvan
enkä ole ollenkaan varma että tuo tyttö olisi hyvä äiti. En tietenkään voi tietää. Vauva syntyi 2 ja puoli kiloisena vaikka oli täysiaikainen. Taisi tyttö vetää röökiä raskausaikana. Tyttö tulee vähän huonompiosaisesta perheestä, jossa on ryypätty ja tapeltu, vaikkei mitään alkkiksia olleetkaan. Toivon tytölle ja vauvalle kaikkea hyvää Toivottavasti kaikki menee heillä hyvin ja lapsesta pidetään huolta.
Turha avaus. Sori.
Kommentit (18)
tiedän että poltti. Tiedän että joi. Ammattikoulu kesken. Sekä tytöllä että lapsen isällä.
ap.
Pystytko " pitamaan" heita vahan silmalla? Eihan tama turha avaus ollut.. Ymmarran huolesi... joistakin ihmisista kun vain nakee, onko heista aideiksi...
siksipä ihmettelen että viitsit kuvitelmiasi täällä kirjoittaa,,,luulo ei ole tiedon väärtti
En polttanut, en juonut ja ikääkin oli 25 v. Toiset vaan ovat kasvuhäiriöisiä jo mahassakin.
Sanoisin sinulle xxxxxxxxxxxxxxxxx mutta olkoot tämän kerran..
Ehkäpä tyttö on juuri hyvä äiti tuon huonon taustan vuoksi. Hän ei varmasti halua että lapsensa kärsii samoista asioista kun hän on joutunut kärsimään.
Ei siis koulutusta?!
Polttaa!?
19??
Mua niiiin säääälittää, niin säälittää.
Meni ihan yöunet.
En pysty lopettamaan itkua, niin on paha mieli.
meilläpäin kun sanotaan että " taisi" , niin silloin tiedetään, muttei viitsitä ihan suoraan sanoa.
Toivon tosiaan, että kaikki sujuu heillä hyvin.
ap.
Olenko tosiaan joka ymmarsi? Kaikki vain takertuivat tuohon 2,5kiloon..
Sen sijaan että kukaan edes yrittäisi ymmärtää mua (paitsi yksi vastaaja), niin sitä sontaa heitetään niskaan ihan urakalla. Minkä minä ajatuksilleni voin? Huolettaa vaan.... Kyllähän tässä maassa lasten laiminlyöntejä tapahtuu. No, mutta antaa ihmisten huolehtia omista asioistaan. Mitäpä minä asiaa enempää murehtimaan. Tottahan toki on selvää että siellä kaikki sujuu hyvin. Eiks ni?
ap.
pakko vielä vastata.
Itse synnyin 2 ja puol kiloisena täysiaikaisena vauvana, koska äitini poltti. Vanhemmat olivat viikonloppujuoppoja. Lapsena elin peläten aina viikonloppuja. Aina piti jännittää että tapellaanko nyt, mitä menee rikki nyt, hajooko ikkuna vai riehuuko isä aseen kanssa uhaten tappaa kaikki. Esitin reipasta ja yritin olla kiltti, koska luulin että jos olen kiltti, ehkä iskä ja äiti ei sitten tappele. Toivoin aina että vanhemmat voisivat olla edes yhden viikonlopun ryyppäämättä, minun takiani. Kun kasvoin, aloin pyytää että olisivat joskus juomatta. Joulut ym pyhät olivat pahimpia.
En toivo sellaista lapsuutta kenellekään. Vieläkin olen arka ja alistuva, vaikka ymmärrän kyllä mistä se johtuu ja yritän muuttua.
Mutta ei kait täällä Suomessa saa liikaa kiinnittää huomiota muiden asioihin.
ap.
Ja kyllahan niita 2,5kg syntyy taysiaikaisenakin, mutta harvemmin. Ja ma ymmarran kylla taysin, etta ap:ta huolettaa. Esim. jos taman 19-vuotiaan tyton perhe on jonkin sortin alkkiksia, niin mista han saa apua ja tukea, jos tarvitsee? Voihan tietenkin kaikki menna hyvinkin... ja niin todella toivon!!!
Paljonko olisit painanut jos hän ei olisi polttanut?
Hei oikeesti, eiköhän ole todennäköisempää että se tupakointi on vaikuttanut mun syntymäpainoon ja pituuteen, kuin että ei olisi? Olin 46cm pitkä. Vanhemmat sisarukset olleet isompia, reilusti, mutta eipä tuo äippä silloin vielä polttanut.
Nyt meen nukkuu. Öitä kaikille.
ap.
Ap:n huoli on aiheellinen, halusitte te sitä tai ette, AV-teiniäidit!
Mikään ei ilahduttaisi minua enemmän kuin se että olen väärässä tässä asiassa.
Kyllä Erikan raskauden aikaista tupakointia on moralisoitu vaikka kuin ja haukuttu Erikaa sen vuoksi. Ja nyt yhtäkkiä polttaminen raskauden aikana onkin ihan ok.
Hän sanoi, että onneksi poltti koko raskauden ajan, niin vauva oli sitten niin pieni ja näin ollen helpompi synnyttää.... Tämä tyttö oli itse 17-vuotias. Ei tainnut paljon järki päätä pakottaa. Silloin pisti ihan oikeasti säälittämään.
Taitaa ap olla luokkakaveri tai joku muu nuori tuttu..
Sori vaan mutta kaikki nuoret nyt ei oo semmosia jokka ota vastuuta elämästään jos tulee raskaaksi.
Koulut voi käydä myöhemmin tai mennä töihin alalle johon ei vaadita peruskoulua enempää, mennä oppisopimukseen tai itseoppia jonkun ja perustaa firman.
Jos ap. llä sattuu oleen kotitausta huono niin se ei tarkota että se nuori nyt sitten ryyppää ja rellestää. Ja vaikka meniskin baariin lapsen saatuaan niin ei baarit ole vanhemmilta kiellettyjä! Pääasia että lapselle on otettu selvä hoitaja.
Voi olla ihan hyvä että pidät vähän selvillä missä mennään lapsen kasvatuksen kanssa ja otat sosiaalihuoltoon tai poliisille yhteyttä jos jotain tapahtuu. Mutta ei todellakaan kannata täysiaikasen ja ihan normaalipainosen lapsen äitiä syyllistää yhtään enempää!!!
Ja kyllä: olen saanut ekan lapseni 24- vuotiaana ja lopettanut polttamiseni plussaamiseen. Molemmat vanhempani ryyppää ja polttaa. Väkivalta ei oo jääny multakaan kokematta lapsena.
En silti anna vanhojen kokemusteni vammauttaa mua vaan olen päinvastoin koittanu oppia niistä ja koen olevani vahva. Ja koska itse selviän tiedän että on muitakin niin en aseta kaikkia samaan lootaan vaan iän, sukupuolen, hiustenvärin, ihonvärin tai kynsien pituuden vuoksi -se on rasistista.
Vierailija:
TAISI?? muista nyt juoruta jokaiselle tutulle ja sukulaiselle luulottelusi, sillä TODELLA autatkin tätä nuorta äitiä... vittu mitä ihmisiä!!