Onko silmälaseilla palautusoikeutta? En totu näihin uusii laseihin
Eivät sovi lainkaan, eivät istu kunnolla, painavat jne. Kun nämä myivät, tuli tunne että haluavat vain kaupan eikä lainkaan miettineet sopivatko lasit oikeasti kasvoilleni.
Millä liikkeillä on oikeasti palautusoikeus?
Kommentit (14)
Tuskinpa, ne ovat sun silmille tehty ja mitoitettu, joten ota ja kärsi. Voithan sä aina kysyä, mutta kysy sieltä liikkeestä, mistä ostit, etkä täältä.
Käy läpi paperisi. Kaupat voi perua mutta vain tietyn ajan. Joillakin silmälasiliikkeillä se on 2 viikkoa ja joillakin jopa 3 kk. Joillakin se voi merkitä sitä, ettei rahoja palauteta vaan saat toiset lasit tilalle.
Tottakai voit palauttaa. Rahoja et saa takaisin.
Kehyksistä ole vastuussa sinä, linsseistä myyjäliike. Jos kehykset painavat jne., niin mene liikkeeseen ja pyydä taivuttamaan aisoja tms., että saat ne sopivammiksi.
Silmäasemalla on 3 kuukauden VAIHTO-oikeus samanhintaisiin tai halvempiin. Kalliimpiin vaihtaessa maksat erotuksen.
Saat vaihtaa toisiin laseihin jos ei miellytä. Liikkeestä riippuen 1-3kk lasien saamisesta. Itse olen kaksi kertaa vaihtanut eikä siinä mitään tarvi selittää.
Pelkästään vääristä linsseistä voi saada hyvityksen, koska siinä on optikkoliike vastuussa. Huonosti istuvat lasit ovat taas oma syysi. Voit käydä sanomassa että painavat, mutta eivät ne sielläkään voi ihmeitä tehdä vääristä kehyksistä johtuen. Linssit on hiottu juuri kyseisiin sankoihin sopiviksi, joten vaihtaessa pitää olla uudet linssit.
Vain toisen linssin saa palauttaa.
Silmälaseja pitää usein säätää, eli väännellä nenätyynyjä ja sankoja parempaan asentoon ja sen lasit myynyt liike tekee sinulle mielellään. Jos linssit tuntuu oudoilta, niin nekin kannattaa tarkastaa. Itselle on kerran tilattu vääränlaiset linssit ja tietysti tilasivat uudet ilman mukinoita, kun huomasivat virheen.
Pääsääntöisestihän mittatilaustuotteissa ei ole etämyynnissä palautusoikeutta, mutta väärä tai viallinen tuote on tietysti aina myyjän vastuulla.
Minä olen palauttanut uudet silmälasit, kun en nähnyt niillä.
Yksityinen optikko teki uudet linssit ja sanoi, että niin kauan vaihdetaan, kunnes näet kunnolla.
Yksityinen on tosin kalliimpi, mutta palvelu on sitä luokkaa, että kannattaa maksaa vähän enemmän.
Tähän pätee vanha sanonta: köyhän ei kannata ostaa halpaa.
Riippuu mistä tilaat lasit, joistain ulkomaisista verkkokaupoista saat lasit halvalla ja ilmaiset toimituskulut päälle ja 90 päivän palautusoikeuden, jos tilasit suomesta niin.. no sulle lähinnä nauretaan tyhmyydestä.
Silmäasemalla onneksi on vaihto oikeus 90 päivää. Sain itse juuri uudet lasit ja ovat aivan liian isot. Vasta kotona kokeillessa sen huomaa kun on aivan vääränlaiset. Saa nähdä onko ees pieniä kehyksiä kun suuret on muotia. Voipi olla vaikeaa löytää. Mutta vaihtoon menee. En voi käyttää.
Palautin instruun ja sain täyden hyvityksen kun otin toiset lasit
Ei ole.