Yo-juhlien tarjottavat
Meillä on noin 60 hlä yo-juhlat tulossa. Päätettiin, että tarjotaan salaatteja + lohta ja paahtopaistia.
Minkä verran kalaa ja paistia pitää varata per hlö. Salaatteja on kolmea erilaista. Ruokaisaa kinkkupastasalaattia ja sitten pari kevyempää. Lisäksi on rieskoja sekä sämpylöitä.
Kala ja paahtopaisti tarjoillaan kylmänä. Olen tiedustellut, ja saan tosi erilaisia vastauksia. Määrät vaihtelee hurjasti riippuen keltä kysyy Enkä kuitenkaan raaskis ihan älyttömästi ylimääräisiä lihoja/kaloja hankkia... Mutta ei saa loppua myöskään kesken.... Osaako kukaan arvioida?
Kommentit (7)
Eiks tätä kommentoitu just toisella otsikolla
Joka kevät kysytään näitä tarjoilija. Netistä suoraan löytyy varmaan vinkkejä.
Netin vinkin eivät paljasta sitä, millaisia ap:n vieraat ovat. Jos niistä 60:sta 40 on salaatin ja kasvisten syöjiä, riittää vähemmän kalaa ja lihaa kuin silloin, kun kaikki mättävät lihaa ja kalaa eivätkä tavallisesti koske mihinkään vihreään ainakaan ruokapöydässä. Meillä menee aina kalaa enemmän ja sitä pitää varata reilusti. Lihaa riittää vähemmän, vaikka olisi kuinka hyvää.
Hyvä ratkaisu on se, että on vähemmän eri lajeja kuin se että on seitsemän kertaa seitsemän sorttia ja niistä osa loppuu kesken ainakin jossakin vaiheessa. On se niin noloa, kun katsellaan toisten lautasia ja ihmetellään "mistä sinä tuota löysit".
OT
Martat sanoo, että kuuden munan täytekakusta riittää 20 hengelle. Mä teen kuuden munan kakkuja aina kotisynttäreitä tms varten neljälle. Hemmetti mitä kakkusyöppöjä me ollaan.
Mielellään ylitarjontaa, jos joku ei syökkään kalaa, vaan pelkkää paistia. Olin häissä ja meidän viimeinen pöytä lähti ruokaa hakemaan, ei siellä ollut enään mitään tarjolla, vähän salaattia.
Yleensä juhlissa tuntuu olevan tapana lapata lautaselle enemmän kun jaksaa syödä, kerta ilmaista on. Yksissä häissä taas juotavaa otettiin ja jätettiin "unohdettiin" ja haettiin uusi, kerta ilmasta oli vieraille. Juhlien jälkeen keräiltiin pöydiltä reilusti avattuja täysiä pulloja viemäriin.