Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä peruutti sovitut menot, koska Game of Thrones

Vierailija
22.04.2019 |

Asun pääkaupunkiseudulla, ja kauempana asuva vanha, hyvä ystäväni, jota tapaan välimatkan vuoksi harvoin, on tulossa miehineen parin päivän visiitille Helsinkiin. Olen myöhään töissä sinä päivänä kun he saapuvat, eli en ehdi tapaamaan heitä silloin. Seuraavan päivän he aikovat viettää shoppaillen ja museoissa vieraillen. Olin ehdottanut heille, että menisimme yhdessä illalliselle, sillä edellisestä tapaamisestamme on jo useita kuukausia.
Nyt ystäväni ilmoitti, että illallisen järjestäminen on hankalaa, koska heidän täytyy katsoa uusin Game of Thrones-jakso.

Vedin kirjaimellisesti iltateet väärään kurkkuun. Mitä järkeä on lähteä kotoa minnekään, jos tv-ohjelmat menevät kaiken edelle?

Täytyy myöntää, että en ole katsonut Game of Thronesia kuin pari jaksoa, se ei ole ihan my cup of tea, mutta onko se todellakin jotain niin spesiaalia, että jakson katsomista ei voi viivyttää edes yhdellä päivällä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jipii wahuu gameofthrones!! tulee itelläkin kurkusta ylös tää got pakotus

Vierailija
2/24 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa ymmärrän. GoT on ainutlaatuinen, ja loppumassa. Voit verrata sitä vaikka siihen että jotkut menee katsomaan matsia tai konserttia, eikä kukaan kummastele koska ne ovat aina tiettynä aikana ja muut menot sen mukaan. GoT on sama asia.

Vierailija
4/24 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele että olisi jääkiekon maailmanmestaruus tai talviolympialaiset, jos se auttaa hahmottaan.

Vierailija
5/24 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö konsertti tai matsi ole siinä mielessä eri asia, että se tapahtuu livenä katsomon edessä, eikä enää koskaan toteudu täysin samanlaisena missään? Game of Thrones nyt ei kuitenkaan sieltä palvelusta mihinkään muutu tai katoa vaikka sen katsoisi yhden päivän myöhemmin. 

Ap 

Vierailija
6/24 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö konsertti tai matsi ole siinä mielessä eri asia, että se tapahtuu livenä katsomon edessä, eikä enää koskaan toteudu täysin samanlaisena missään? Game of Thrones nyt ei kuitenkaan sieltä palvelusta mihinkään muutu tai katoa vaikka sen katsoisi yhden päivän myöhemmin. 

Ap 

Mikä sä olet sanelemaan, että mikä asia saa kenellekin olla tärkeä ja mikä ei?

Vierailija
7/24 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eieiei. Game of Thrones spoilataan somessa jo heti jakson ilmestymisen jälkeen. Täysi some-ja uutislakko pitäisi tehdä myös.

Vierailija
8/24 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

6/6 Enhän minä hyvänen aika sanelekaan mikä on tärkeää, enkä ole heiltä sen katsomista kieltämässä. Mutta olen kuitenkin olettanut, että kymmenien vuosien mittainen ystävyys olisi niin tärkeää, että haluttaisiin tavata silloin harvoin kun samaan kaupunkiin osutaan, etenkin kun asia on jo etukäteen sovittu. 

Vierailija
9/24 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se nyt vaan on tärkeää nähdä se mahdollisimman pian. Itse jouduin ekan jakson katsomaan tiistaina koska olin ma aamuna töissä ja illalla HBO ei toiminut. Spoilereita joutui sitten kuuntelemaan töissä, metrossa, vaatekaupassa. Kyllä harmitti.

Nyt olen maratoniin treenaamassa paikassa jossa telkkaria ei ole ja kun palaan ensi viikolla Suomeen niin mua odottaakin peräti 2 jaksoa. Mutta nyt olen katsellut spoilereita facessa, instassa, twitterissä jne. V₩¥$aa. En voinut tätä treenileiriä peruuttaa kun maksoi niin sikana.

Vierailija
10/24 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just saatiin lapset nukkuun ja kohta päästään miehen kanssa katsomaan uusin GoT-jakso. Kotoa en suostuisi liikahtamaan mihinkään, ei malta odottaa!

Vierailija
11/24 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin: viimeinen kausi ja ratkaisun hetket menossa.

Luulisi, ettei tuo kuitenkaan hirveästi menemistä rajoita, koska jaksot näytetään maanantaisin klo 22.00. Aika harva varmaan arki-iltana siihen aikaan on enää missään riennoissa.

Riippuu tietysti, mistä katsoo, eli millaiset kanavapalvelut ovat kullakin käytössä. Katsoin esim. itse uusimman jakson jo iltapäivällä C-Moren palvelusta. Toki jakson pystyy mahdollisesti myös tallentamaan, riippuu ihan laitteista ja palveluista. Olisin itsekin ihan varmasti nenä ruudussa joka maanantai kymmeneltä, jos ainoa vaihtoehto olisi katsoa jakso perinteiseen tapaan vain suorana.

Vierailija
12/24 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Sä et nyt ymmärrä. Tämä on maailmanhistorian odotetuin sarja.

Vierailija
13/24 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, ettei tuo kuitenkaan hirveästi menemistä rajoita, koska jaksot näytetään maanantaisin klo 22.00. Aika harva varmaan arki-iltana siihen aikaan on enää missään riennoissa.

Riippuu tietysti, mistä katsoo, eli millaiset kanavapalvelut ovat kullakin käytössä. Katsoin esim. itse uusimman jakson jo iltapäivällä C-Moren palvelusta. Toki jakson pystyy mahdollisesti myös tallentamaan, riippuu ihan laitteista ja palveluista. Olisin itsekin ihan varmasti nenä ruudussa joka maanantai kymmeneltä, jos ainoa vaihtoehto olisi katsoa jakso perinteiseen tapaan vain suorana.

Ma aamulla se tulee. Ainakin niile joilla HBO

toimii.

Vierailija
14/24 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6/6 Enhän minä hyvänen aika sanelekaan mikä on tärkeää, enkä ole heiltä sen katsomista kieltämässä. Mutta olen kuitenkin olettanut, että kymmenien vuosien mittainen ystävyys olisi niin tärkeää, että haluttaisiin tavata silloin harvoin kun samaan kaupunkiin osutaan, etenkin kun asia on jo etukäteen sovittu. [/suot

GoT on tärkeämpää!!!!!

Vierailija
15/24 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla tv-sarja jollekin tärkeä. Kuitenkin se kertoo aika paljon siitä, kuinka tärkeänä toinen pitää ystävyyssuhdetta, jos tv-sarjan katsominen juuri sillä sekunnilla menee sen edelle. 

Yrittäisin siis olla loukkaantumatta ja kunnioittaa kaverin valintaa, mutta tuskin järjestäisin yhteistä aikaa enää. 

Ja katson itsekin sarjaa. Mutta kyllä ihmiset oikeassa elämässä menevät edelle.

Vierailija
16/24 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ma aamulla se tulee. Ainakin niile joilla HBO

toimii.

Okei, en tiennyt tuota.

Vierailija
17/24 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista kutsua heidät luoksesi katsomaan?

Vierailija
18/24 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele että olisi jääkiekon maailmanmestaruus tai talviolympialaiset, jos se auttaa hahmottaan.

ÄLÄ VERTAA GAME OF THRONESIA JOIHINKIN B-LUOKAN SKABOIHIN. Kuka hullu luulee jonkun mustan lätkän tai v₩¥₩n kelkkailijan/hiihtäjän olevan mitenkään verrattavissa Game of Thronesiin.

Vierailija
19/24 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mikään viihdetuote ei ole koskaan niin tärkeä, että laittaisin sen ystävien ja perheen tapaamisen edelle. Minusta spoilerit ovat pieni hinta illasta hyvän ystävän kanssa jota näkee harvoin.  Sitten ymmärtäisin, jos olisi liput hankittuna jonnekin, tai jos jakso tulisi vanhanaikaisesti kerran ulos TV:stä ja sitä ei voisi enää missään nähdä jälkeenpäin (he käyttävät HBO Nordicia). Eri asia olisi myös se, jos asuisivat lähempänä ja vierailuja voisi tehdä useammin. Ap

Vierailija
20/24 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä sarjan hehkutusta. Se on ihan kelpo viihdettä, komeasti ja laadulla tehtyä saippuaa. Mutta taiteellisilta arvoiltaan esim. Sopranos, Langalla tai True Detectiven ensimmäinen kausi ovat valovuosien päässä.