Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvakuume ahdistaa

Vierailija
22.04.2019 |

Onko muita, joita ahdistaa vauvakuume?

Olen 30-vuotias ja päässyt oikeastaan vasta viime vuosina "oman alan töihin" ja luomaan jonkinlaista uraa. Ala on epävakaa, ja nyt kaduttaa. Olen tavannut ihanan miehen, jonka kanssa haluaisin miettiä perheenperustamista. Aiemmissa suhteissani vauvakuume ei koskaan puhjennut, koska miehet eivät herättäneet minussa haluja lisääntyä. Tämä mies herättää, mutta elämäntilanteeni takia nämä haavekuvat ovat ahdistavia. Toisaalta haluaisin tosissani alkaa yrittämään vuoden parin sisään, mutta lapsiperhearki, työn ja perheen yhdistäminen ja omista (lapsellisistakin) haaveista luopuminen ahdistaa. En koskaan edes ajatellut, että minulle suotaisiin mahdollisuus lapsiperhearkeen ja siihen Avotakka-idylliin.

Asian tekee vielä konkreettisemmaksi se, että minun pitäisi vaihtaa ehkäisymenetelmää. Pillerit eivät sovi minulle, koska ensinnäkin lahopäänä saatan unohtaa ne jopa päiviksi. On luojan lykky, että en ole tullut raskaaksi huolimattomuudestani huolimatta. Muut ehkäisymenetelmät ovat kuitenkin melko pitkäaikaisia (ehkäisykapseli, kierukka), enkä tiedä kuinka helposti niistä pääsee eroon, jos haluaakin jättää ehkäisyn pois. En ehkä halua päättää, että kolmeen vuoteen halua lasta. Itse olisin silloin 33 ja mies 39.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ehkäisyrengas ja puhelimeen hälytys vaihtopäivään.

Jos sinulla on vakityö mikään ei estä jäämästä kotiin vauvan kanssa joksikin aikaa ja palaamasta takaisin töihin.

Vierailija
2/13 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne haaveet on? Onko nekin loppuelämän kestäviä asioita vai jotain minkä toteuttamisen voisi tehdä nyt ennen lasta tai ehkä jopa jossain muodossa lapsen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vielä opiskella erästä melko haastavaa alaa, kunhan tämä ensimmäinen työmaa vakiintuu tarpeeksi. Tiedän kyllä, että lapsenkin kanssa voi opiskella, mutta en tiedä, olenko sellainen superihminen. Haluaisin myös vielä muuttaa ulkomaille, mutta mies ei voi lähteä. Hän toki hyväksyy haluni mennä, mutta lapsen kanssahan ei tulisi kuulonkaan lähteä huitomaan puoleksi vuodeksi ulkomaille ja jättää lapsi miehelle. 

Oma alani on projektiluontoista ja epävakaata. En tiedä, kuinka uskaltaisin taloudellisesti heittäytyä äidiksi. Mies on hyvässä työssä, mutta en voi nojata hänen tuloihinsa. Teen töitä kotoa, joten omassa haavemaailmassani kuvittelen pystyväni yhdistämään sekä työn että äitiyden, mutta käytäntö taitaa olla aika kaukana haavekuvistani.

Mies on tosi lapsirakas ja hänestä tulisi varmastikin hyvä isä. Jossain takaraivossa on kuitenkin myös sellainenkin pelko, että mies lähtee ja jään yksin lapsen kanssa. Sitä en kestäisi. Haluaisin kuitenkin olla hyvä äiti, mutta en tosiaan tiedä, olenko siihen riittävän vahva. En todella tiedä, miten äidit jaksavat.

Vierailija
4/13 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata luulla, että se lapsiperhe-elämä on sitten sitä Avotakka-idylliä. Se on ihan kaikkea muuta ja moni pettyy karvaasti.

Vierailija
5/13 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata luulla, että se lapsiperhe-elämä on sitten sitä Avotakka-idylliä. Se on ihan kaikkea muuta ja moni pettyy karvaasti.

En ajattele niin. Lähinnä tarkoitin sitä, että kun oma elämäni on ollut aika pitkälti matkalaukuissa ja kerrostaloyksiöissä elämistä, en koskaan edes kuvitellut, että elämässäni voisi olla sellainen polku, joka vie perhe-elämään esikaupunkialueelle. En uskonut soveltuvani siihen. Oma lapsuuteni oli niin sekava ja säädytön, että mielikuvani lapsiperhearjesta ei tosiaankaan ole kovin auvoinen. Päinvastoin.

Vierailija
6/13 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista, että miehesi jäisi koti-isäksi kunnes lapsi olisi valmis päivähoitoon? Pitäisit itse vain sen pakollisen n. 3kk äitiyslomaa, koska työskentelet kotona imetystäkin voisit helposti jatkaa vaikka työskentelisitkin samalla.

Myöhemmin ehdotukseni ei tietenkään olisi mahdollista jos vanhempainvapaauudistus toteutuu, joten jos aiotte odottaa vielä vauvan kanssa niin pitää sinunkin varautua pitkään vanhempainvapaaseen.

Kuinka todennäköistä on, että lähdet ulkomaille jos vauvaa ei ole?

Vierailija
7/13 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisyrengas vaikuttaa ihan toimivalta ratkaisulta.

En varsinaisesti etsi tilaisuuksia lähteä ulkomaille, mutta jos jokin työtilaisuus aukeaa, lähden varmasti. Eroon se ei kuitenkaan johda, koska mies kyllä ymmärtää tilanteeni.

Vierailija
8/13 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää ulkomaille menemisen perheenä?

Vierailija
9/13 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi unohtelet pillereitä? Ajatteletko, että vahingon käydessä sinun ei tarvitse varsinaisesti tehdä päätöstä? Toivottavasti miestäsi ei haittaisi yllätysraskaus.

Vierailija
10/13 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää ulkomaille menemisen perheenä?

Miehellä on edellisestä suhteestaan lapsi, jota ei luonnollisesti voi jättää, kun on yhteishuoltajuus. Eikä jättäisi muutenkaan.

Vierailija
11/13 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi unohtelet pillereitä? Ajatteletko, että vahingon käydessä sinun ei tarvitse varsinaisesti tehdä päätöstä? Toivottavasti miestäsi ei haittaisi yllätysraskaus.

En ainakaan tietoisesti ajattele noin. Olen aina ollut pillereiden ja muiden säännöllisesti otettavien nappien kanssa aivan surkea.

Vierailija
12/13 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on siis lapsia. Haluaako hän niitä lisää?

Vierailija
13/13 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on siis lapsia. Haluaako hän niitä lisää?

Haluaa. Yksi lapsi on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän