Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1 kysymys Kelan toimeentulotuesta

Vierailija
22.04.2019 |

Eikö nykyään enää toimeentulotukea hakiessa tarvitse laittaa hakemuksen liitteeksi tiliotteita?

Ekaan hakemukseen edelleen kuuluu laittaa 2kk tiliotteet mutta tässä jatkohakemuksen tein ja ei ollut mainintaa että pitäisi tiliotteet laittaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä päätöksessä kerrotaan mitä seuraavaan hakemukseen tulee toimittaa liitteeksi. Joka kerta tiliotteita ei pyydetä, mutta voidaan pyytää seuraavalla kerralla pidemmältä aikaa.

Vierailija
2/11 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa, on eduksi sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun tulot koostuu vaikka vaan Kelan etuuksista niin ne näkyy heille eikä tiliotteita välttis tarvii.

Vierailija
4/11 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätöksessä ei lukenut sanaakaan jatkohakemuksen liitteistä. Kai ne nyt kaikilla samoin menee

Vierailija
5/11 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloni koostuvat siis 3 eri kelan etuudesta enkä saa muualta rahaa. Mutta ihmettelen miksi ei lukenut että tarvitsisi toimittaa silti tiliote jatkohakemukseenkin koska voihan joku vaikka siirtää tililleni 200e "extraa" ja se laskettaisiin tuloksi.

Vierailija
6/11 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela näkee sun tilin itse

Vierailija
7/11 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela näkee verotustiedot.

Vierailija
8/11 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muka? Jos vaikka setäni siirtäisi mulle rahaa niin miten Kela sen tietäisi ellen toimita tiliotetta?

Vierailija
9/11 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D Varmasti juu. Kerrotko vielä, miten?

Vierailija
10/11 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muka? Jos vaikka setäni siirtäisi mulle rahaa niin miten Kela sen tietäisi ellen toimita tiliotetta?

Tämä on sipilän kavala juoni. jos et kerro hakemuksessa, että olet saanut tilillesi jostain hakemuskuukauden aikana yli 50e ja asia selviää heille myöhemmin, oletkin jo syyllistynyt petokseen jonka johdosta olet kelalle jatkossa ainoastaan maksava osapuoli.

Vierailija
11/11 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään mutta olet velvollinen ilmoittamaan siiitä. Jos Kela saa sen myöhemmin tietää tai pyytääkin jossain vaiheessa vaikka 6 edellisen kuukauden tiliotteita ja saa tietää sen siitä niin silloin olet tehnyt petoksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi