Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Adhd tai add

Vierailija
21.04.2019 |

Olen miettinyt, että onkohan mun keskittyminen normaalia. Esimerkiksi tv-sarjoihin vaikea keskittyä tai opettajan puheeseen. Mun on pakko tehdä jotain muuta siinä samalla. Tämä ei kuitenkaan haittaa hirveästi, koska vaikka piirtäisin samalla niin opin silti.

Kokeisiin luen yleensä viimeisenä iltana paniikissa jolloin alan hyperkeskittymään, ja opin todella todella nopeasti. En yksinkertaisesti kykene lukemaan ajoissa tai tekemään läksyjä kotona.

Kuitenkaan näistä keskittymisvaikeuksista ei ole tullut ongelmia koulussa. Olen todella nopea oppimaan joten lyhytkin aika riittää ja pystyn välillä imemään tietoa kuin sieni.

Välillä saan hirveitä energiapiikkejä ja mielialanvaihteluita (hieman bipolar-tyyppisiä). Energisenä olen helposti impulsiivinen. Näitä tulee etenkin kännissä. En yleensä tee mitään todella tyhmää, koska olen aika rationaalinen, mutta on asioita joita olisi voinut jättää tekemättä.

Kaiken kaikkiaan tuntuu, että keskittyminen herpaantuu helposti ja se on rasittavaa. Harrastan paljon kaikkea (myös liikuntaa), joka väsyttää. Hieman väsyneenä keskityn parhaiten ja lomilla tekee mieli hyppiä pitkin seiniä. Osittain tuntuu siltä, että juuri tuo paljon harrastaminen auttaa jaksamaan.

Kuitenkin olen saanut kuvan, että adhd- tai add-potilaat pärjäävät huonosti koulussa tai ovat todellisia kauhukakaroita. Itse pärjään koulussa tosi hyvin, vaikka välillä kun pitäisi keskittyä, niin aivoilla on parempaa tekemistä.

Olen 15 jos sillä on jotain merkitystä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/2 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Vastaisin enemmän mutta en jaksa, koska vastauksesta tulisi liian pitkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla