Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajan tutkinto

Vierailija
21.04.2019 |

Mitä tiedät tai luulet siitä tai lähihoitajan työstä yleensä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tiedä, mutta moni luulee tietävänsä.

Vierailija
2/12 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla luullaan, että kaikki pääsevät lähihoitajaksi, jos eivät muualle pääse? Ja sitten vielä että työ on perseitten pyyhintää pelkästään, eikä tarvitse osata muuta? :DDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla luullaan, että kaikki pääsevät lähihoitajaksi, jos eivät muualle pääse? Ja sitten vielä että työ on perseitten pyyhintää pelkästään, eikä tarvitse osata muuta? :DDD

Olen huomannut ja siksi kysynkin.

ap

Vierailija
4/12 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sinnehän pääsee lähes kaikki. Jokainen voi skarpata sen pienen haastattelun ajan ja päästä sisään.

Vierailija
5/12 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tiedä, mutta moni luulee tietävänsä.

Tämä on hyvä kiteytys 😁

Vierailija
6/12 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ni tota, älä hae..Joku muu ala please😊

Vierailija
7/12 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ni tota, älä hae..Joku muu ala please😊

Oon itse sekä kuntoutuksen että lasten ja nuorten osaamisalan lähihoitaja. Opiskele jotain muuta ja enemmän. Tää ei oikeesti kannata...

Vierailija
8/12 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lähihoitaja ja yleensä kun kerron sen niin multa kysytään oonko töissä päiväkodissa vai palvelutalossa. Kun vastaan, että kotihoidossa niin ollaan että "okei eli vanhusten kanssa" ja oletetaan, että pesen päivät mummojen peppuja ja keittelen soppaa, siinä sivussa annan napit naamaan.

Todellisuudessa asiakkaat on +18 vuotiaita. Toki vanhuksia ja muistisairautta on paljon, mutta niin on myös mielenterveysongelmia, haavahoitoa, näytteenottoa, palliatiivista hoitoa, saattohoitoa, nostureita, jatkuvaa voinnin arviointi, peg ruokintaa, katetrointia, tukisidoksia, cystofix asiakkaita yms.

Lisäksi paperihommat, eri testit ja mittarit joilla arvioidaan kuntoa, liikuntasopimukset, erilaiset tukipalvelut jne.. Ja omia asiakkaita +/-10 /hoitaja

Vierailija
9/12 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no sinnehän pääsee lähes kaikki. Jokainen voi skarpata sen pienen haastattelun ajan ja päästä sisään.

Kun 4 vuotta sitten hain lukemaan lähihoitajaksi, kyseiseen kouluun oli 1200 hakijaa joista 90 pääsi sisään.

Vierailija
10/12 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä tutkinnosta juuri mitään, eikä minulla lähihoitajan ammatista tai työtehtävistäkään ole kovin tarkkaa käsitystä. Suunnilleen sen verran tiedän, että tekevät monenlaisia juttuja kaikenlaisten hoidon tarpeessa olevien ihmisten kanssa. Jostain syystä sellainen mielikuva on syntynyt, että palkkaus on melko matala ja työ on raskasta, mutta en kyllä yhtään tiedä, pitääkö tämä oikeasti paikkansa. Riippuu varmaan työnantajasta ja työtehtävistä.

Vierailija
11/12 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun 4 vuotta sitten hain lukemaan lähihoitajaksi, kyseiseen kouluun oli 1200 hakijaa joista 90 pääsi sisään.

Miten nämä ulkomaalaiset, jotka eivät osaa suomea pääsevät kouluun?

Vierailija
12/12 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hae enää mihinkään. Ikää on sen verran. Olen vaan huolissani yleisistä käsityksistä ( vääristä sellaisista), koskien lähihoitajien koulutusta ja työtä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän