Voiko tyytymisrakkaudesta tulla oikeaa vielä joskus?
Jos siis menettää oikean rakkautensa ja joutuu mielestään tyytymään kjohonkin huonompaan.
Kommentit (17)
Ei voi, toki läheisriippuvalle riittää mikä tahansa oksa johon tarttua.
ei sitä tiedä vaikka tulisikin. kokeilemalla selviää. ja onkai sekin parempi kuin ilman rakkautta.
No ei todellakaa😁mä ainaki otan sen jonka haluan.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaa😁mä ainaki otan sen jonka haluan.
Mutta alotuksessa se ei vissii ollu mahdollista enää vaan ainut vaihtoehto oli tyytyminen?
En usko. Rakkaani tyytyy minuun. On kiintynyt, joo, tykkää, joo, en koe, että rakastaa niin kuin toivoisin.
Tyytyminen on tyytymäisyyttä. Suhde voi olla ihan kelvollinen ja siedettävä. Perusasiat hoituu.
Mut en itse alkais. Tiedän joo rakastetaanko mua vai ei. En olis tyytyväinen riittävyyssuhteeseen jossa riittää kuhan oon.
En saa sellaisesta niin mitään. Ei jatkoon.
Jos vaan tyytyy niin kaipaa aina jotain toista. Exää tai jotain parempaa? Niin mulle ainakin kävi kun tyydyin suuren rakkauden jälkeen siihen, jonka sain. Monta vuotta mennyt jo, enkä rakasta. Parempi olisi olla yksin.
Ei siinä tyytymisessä mitään järkeä ole, pitää vaan odottaa että seuraava rakkaus tulee. Kun on toipunut edellisestä rakkaudesta niin rakastuu uudestaan, ja jopa voimakkaammin kun on elämänkokemusta takana ja tietää mitä tosirakkaus on.
En tiedä ymmärränkö ksymystä. En esimerkiksi ymmärrä, mitä tarkoitat, että tyytyisit johonkin rakkauteen... Ei rakkauteen voi pakottaa. Ku kirjoitin, että en ymmärrä mitä on sellainen rakkaus, jossa tyytyy... Kun se ei ole minusta ole aitoa rakkautta vaan enempi teeskenttelyä. - Toien juttu on se, että luja ja vahva kiintymys toista kohtaan ei välttämättä synnyt tai tapahdu välittömästi ja heti, vaan voi ottaa aikansa.
Mä menin yhteen sellaisen "jalat lähti alta" -rakkauden kanssa. Nyt kaipaan tasaista suhdetta, jossa ei ole niin suurta vetovoimaa ja myrskyjä, eripuraa. Mä uskoisin että sellainen tasainen, kunnioittava, kaunis parisuhde voi hyvinkin onnistua jos vaan yhteiset arvot ja kunnioitus on kohdallaan.
Olen ollut jo vuosia yksin, kun en just tyydy. En ymmärrä ketään, joka tyytyy.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaan tyytyy niin kaipaa aina jotain toista. Exää tai jotain parempaa? Niin mulle ainakin kävi kun tyydyin suuren rakkauden jälkeen siihen, jonka sain. Monta vuotta mennyt jo, enkä rakasta. Parempi olisi olla yksin.
Ja luultavasti jos et olisi hosunut uuteen parisuhteeseen vaan ollut yksin olisit jo tähän mennessä rakastunut uudestaan yhtä suuresti tai jopa suuremmin kuin se ensimmäinen "suuri rakkaus" oli.
Vierailija kirjoitti:
Mä menin yhteen sellaisen "jalat lähti alta" -rakkauden kanssa. Nyt kaipaan tasaista suhdetta, jossa ei ole niin suurta vetovoimaa ja myrskyjä, eripuraa. Mä uskoisin että sellainen tasainen, kunnioittava, kaunis parisuhde voi hyvinkin onnistua jos vaan yhteiset arvot ja kunnioitus on kohdallaan.
Mä luulin löytäneeni sellaisen, mutta mies olikin seksuaalisesti haluton kokonaan. Kaipaan vanhaa:(
Kyllä ilmeisesti tuli, ainakin yli 10 vuodeksi. Nyt vähän mietityttää kyllä.