Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholin sietokyky laskee 3-kymppisenä

Vierailija
20.04.2019 |

Eikö tämä ole aika yleinen ilmiö? Nykyään krapula tulee jo kolmesta kaljasta. Pitänee jättää alkoholi kokonaan pois.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla vastaavaa herkkyyttä alkoholille? Sietokyky tuntuu olevan käsittämättömän alhainen.

Vierailija
2/21 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
4/21 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ollut yhtä alamäkeä jostain 25-vuotiaasta asti. Pelottaa minkälaisia krapulat onkaan viisikymppisenä.

-m34

Vierailija
5/21 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo ollut yhtä alamäkeä jostain 25-vuotiaasta asti. Pelottaa minkälaisia krapulat onkaan viisikymppisenä.

-m34

Et ole ajatellut vähentää määriä?

Vierailija
6/21 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-m34

Et ole ajatellut vähentää määriä?

Olen vähentänytkin. Lopettaa en taas aio ainakaan ihan lähiaikoina.

-m34

Vierailija
7/21 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä

Nuorempana sitä ei vielä kestä ja kolmekymppisenä alkaa kestää mutta naisena pitää ottaa huomioon myös kierto ja kannattaa myös syödä ennen alkoholia tai se menee äkkiä päähän ja jos aikoo juoda vähän enemmän niin kannattaa ennen juomista laittaa Blue morning patch niin saa vitamiineja joita juodessa menettää että ei olisi reptiliaanikokoontumisissa

Vettäkin kannattaa juoda

Krapulaa mulla ei o ollut ikinä ja kaikki oksentamiset tulee aina silloin kun en o juonut alkoholia lähiaikoina yhtään

Mulla on myös hyvä viinapää

Vierailija
8/21 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittämä ei pidä paikkaansa.

N57v

Vierailija
9/21 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N57v

Monet lääkärit ovat tästä eri mieltä kanssasi.

Vierailija
10/21 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja kavereilleni se laski jo 25- vuotiaana, sitä alkaa vanhenemaan eikä elimistö kestä myrkkyjä niin kuin nuorena. Elämä on lyhyt ja kannattaa opetella pitämään hauskaa ilman älyttömiä määriä alkoholia. Kyllä se siitä, muutama lasillisen silloin tällöin kestää ihan hyvin.

Vierailija
11/21 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N57v

Saattavat ollakin, mutta itse olen elävänä esimerkkinä toista mieltä.

N57v

Vierailija
12/21 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoholin sietokyky laski reippaasti ensimmäisen raskauden (23v) jälkeen. Toki tähän vaikuttaa huomattavasti myös se, ettei pienen lapsen äitinä ole "tilaisuuksia" tai haluja juoda yhtä usein ja yhtä reippaasti, joten joku voisi väittää myös treenin puutteeksi... Kun ennen jaksoi riekkua pilkkuun asti ja aamulla neljän tunnin unien jälkeen pitsa pelasti, niin nyt riittää että juo kaksi ja valvoo puoleen yöhön niin seuraavana päivänä olen niin palasina ettei se vain ole sen arvoista.

Vierailija
13/21 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

~Meri~ kirjoitti:

Ei välttämättä

Nuorempana sitä ei vielä kestä ja kolmekymppisenä alkaa kestää mutta naisena pitää ottaa huomioon myös kierto ja kannattaa myös syödä ennen alkoholia tai se menee äkkiä päähän ja jos aikoo juoda vähän enemmän niin kannattaa ennen juomista laittaa Blue morning patch niin saa vitamiineja joita juodessa menettää että ei olisi reptiliaanikokoontumisissa

Vettäkin kannattaa juoda

Krapulaa mulla ei o ollut ikinä ja kaikki oksentamiset tulee aina silloin kun en o juonut alkoholia lähiaikoina yhtään

Mulla on myös hyvä viinapää

Millainen vaikutus kierrolla tähän on? Ovatko nuo jotain apteekista saatavia juttuja?

Vierailija
14/21 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N57v

Saattavat ollakin, mutta itse olen elävänä esimerkkinä toista mieltä.

N57v

Vuosikymmenien raju tinaaminen ei ole mikään hyvä asia.

Vierailija
15/21 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat tällaisia yleistyksiä, mutta eiköhän asia ole aika lailla tapauskohtainen.

Omalta kohdaltani voin sanoa, että sietokyky on pysynyt samana kuin nuorena, ellei perätin hieman kasvanut. En ota usein mutta kun otan, otan ihan reilusti. Tätä tapahtuu 2–3 kertaa vuodessa. Esim. viime uutenavuotena join samalla rupeamalla kaksi pullollista viskiä: yhden ison ja perään yhden pienen pullollisen. Ei tullut krapulaa eikä huonoa oloa, vaan menin nukkumaan uudenvuoden päivänä puolenpäivän aikaan, kun alkoi väsyttää. Söin aika paljon ja säännöllisesti, joten se vaikutti varmasti asiaan.

Muutenkin sellainen muutos on tapahtunut, että kun nuorena tuli usein krapula, nykyään sitä ei tule enää lainkaan. Se johtuu luultavasti siitä, että aikoinaan tuli harrastetuksi limsan ja viinan sekoituksia, kun taas nykyään laimennan vain vedellä. Kaljaa en juo ollenkaan, enkä normaaliarjessa harrasta ns. pienten ottamista.

Vierailija
16/21 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana en saanut mistään määrästä tai juomasta krapulaa, mutta 19-vuotiaana aloin saamaan lonkerosta tai viinasta, samoin määrää piti pienentää. Silloin en enää juonut noita juomia ja vähensin määriä, krapulaa ei tullut. Ei vuosiin. Nyt olen 25-vuotias ja ensimmäistä kertaa sitten 6 vuoteen pari kuukautta sitten sain krapulan. Join sen verran kuin yleensä nykyään, josta en saa krapulaa, mutta otin yhden pienen viinashotin ja krapula kesti koko seuraavan päivän ja oksensin iltapäivään asti. Se ei selvästi sovi minulle, enkä enä erehdy maistamaan sitä. 

Jos tästä määrästä alkaa krapula tulla, sitten vain vähennän, ei ole ongelma. Te joilla tämä ongelma on ja pelottaa krapulat siinä ja siinä iässä, onko pakko juoda? Minä ainakin sitten vain jätän alkoholin kokonaan, jos jo kahdesta tai kolmesta tulee krapula. Tällä hetkellä jos juon, juon piniä tölkkejä 4 tai 5.

Vierailija
17/21 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 20-vuotiaaksi asti ihan karmeita krapuloita, heräsin aamulla oksentamaan ja oksentelin koko päivän myöhäiseen iltaan asti enkä pystynyt tekemään mitään muuta kuin makaamaan sängyssä ja juomaan pieniä siemauksia vettä välillä. Nyt olen 25-vuotias, ja fyysisesti krapulat on huomattavasti helpompia kuin nuorena, en ole oksentanut darrassa vuosiin, pystyn syömään ja jos pitää esim. jotain asioita hoitaa niin selviydyn siitäkin jos täytyy, vaikka mieluiten tietysti jää kotiin makaamaan. Jos tämä tästä pahentuu lähivuosina, niin toivottavasti ei ainakaan sinne teinivuosien tasolle asti :D

Vierailija
18/21 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Ikää nyt 38 ja alkoholin käyttö enää minimaalista, tyyliin 1 annos kuussa. Alle 30-vuotiaana määrä oli vähintään 5 annosta viikossa.

Vierailija
19/21 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkeralla harjoittelulla voi yli 40-vuotiaanakin saavuttaa/ säilyttää erinomaisen kestokyvyn.

Nimim. ”kokemusta on”

Vierailija
20/21 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osin johtunee kyllä treenikertojen vähenemisestä.

On ihan mahdollista olla äärimmäisen kovassa kunnossa vielä paljon vanhempanakin. Puistojenmiähillä ei lasolia valjummasta esim varmaan tule krapulaa vaikka ikää on 40+

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi