Täysin avuton 40 v nainen
Tunnetteko ketään nelikymppistä naista jolla ei ole mitään hajua miten Karjalanpaisti tehdään,miten kakku leivotaan,mitä salaattiin pitää laittaa..Ei tiedä miten koti sisustetaan,mitä kukkia voi laittaa kesällä ulos, ei uskalla ajaa autolla,koska se on vaikeaa, ei ymmärrä missä järjestyksessä syödään ( mikä on jälkiruoka ja miksi sitä ei voi syödä ennen ruokaa ) ..Ette arvaa mikä kyseinen tuntemani nainen on ammatiltaan ?😁
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Osaahan tämä tuntemasi nainen käyttää välimerkkejä oikein?
Onneksi kaikki merkit ei tule väliin!
Sinccis
No en osaa tehdä karjalanpaistia enkä juuri kokata muutenkaan. Kakkuja joskus tehnyt. Salaattiin ei "pidä" laittaa jotain tiettyä, vaihtoehtoja on paljon. Kodinkin voi sisustaa eri tavoin tai olla sisustamatta. Kunhan sänky on ja vessa. Tiedän mitä kukkia voi laittaa kesällä ulos.
Jälkiruuan syöminenkin ja sen järjestys on vain sovittu tapa.
Olen siis 40 v nainen. Ei kaikkia kiinnosta mainitsemasi asiat. Hengissä silti olen pysynyt tähän asti ja osaan monta muuta asiaa.
No, ala laulaa! tässä jaksa viikkoa odotella vastausta.
Sinccis
Ei osaa.Kirjoitin tekstin hänen tyylillään.Nähtävästi joku samankaltainen tumpelo tarttui virheisiin. Onhan se hyvä että on lahjakas edes jossain lajissa !🤣🤣
En tiedä yhtään tuollaista nelikymppistä naista, mutta tiedän miehiä, jotka eivät osaa mainitsemiasi asioita tehdä. Ja mitään muutakaan. He ovat juuri niitä äiteen ikiomia pikkupoikia, joilta ei ole vaadittu ikinä mitään. He eivät osaa edes vaihtaa lakanoita, pestä pyykkiä, tehdä makaronia kummoisempaa sapuskaa, pistää päälleen siistejä, oikean kokoisia ja tilanteeseen sopivia vaatteita, maksaa laskujaan, syödä haarukalla ja veitsellä, opiskella, käydä töissä tai edes vetää vessanpönttöä paskalla käynnin jälkeen.
Joitakin taitoja on saattanut nelikymppiselle miehelle jo tulla, mutta liian paljon on vielä täydellisen pimennossa olevia normaaliin arkeen kuuluvia asioita. He osaavat ehkä pelata jotakin vähä-älyisiä pelejä, mutta siinä kaikki. He ovat saattaneet jopa perustaa perheen jonkun äidinkorvikenaisen kanssa, mutta ei se sitä takaa, että osaamista olisi tullut yhtään lisää.
Lisää ihmeteltäviä asioita nelikymmiseltä: Kauanko perunoita keitetään, miten ruskea kastike tehdään, minkälainen lautanen laitetaan täytekakun alle, voikohan valmista kaupan glögiä lämmittää mikrossa, miten ikkunat pestään, miten soudetaan ja miksi järvivettä ei kannata juoda ? Mistä voi tietää käykö kynttelikkö pöydän päälle ja sopiiko se muuhun sisustukseen ? Hän on ammatiltaan SAIRAANHOITAJA .
Vierailija kirjoitti:
No en osaa tehdä karjalanpaistia enkä juuri kokata muutenkaan. Kakkuja joskus tehnyt. Salaattiin ei "pidä" laittaa jotain tiettyä, vaihtoehtoja on paljon. Kodinkin voi sisustaa eri tavoin tai olla sisustamatta. Kunhan sänky on ja vessa. Tiedän mitä kukkia voi laittaa kesällä ulos.
Olen siis 40 v nainen. Ei kaikkia kiinnosta mainitsemasi asiat. Hengissä silti olen pysynyt tähän asti ja osaan monta muuta asiaa.
Miksi vastasit kun kuitenkin olet kakkuja tehnyt ja tiedät mitä kukkia voi laittaa ulos ? Kyllä useimmat ihmiset tietää,että jälkiruoka syödään viimeisenä.Senhän kertoo jo nimikin.Vai tilaatko ensin ravintolassa jälkiruoan ja sen jälkeen esim. Pihvin lisukkeineen ? Tiedät kuitenkin miten salaatti tehdään vaikka vaihtoehtoja on. Tuntemani nelikymppinen kysyi että mitä muuta siihen salaattiin voi laittaa kun sitä lehtisalaattia ? Voiko laittaa tomaatteja tai pelkkää kurkkua ja miten isoina paloina ? Jos joku täällä on samankaltainen niin keskustelu loppui minun osalta tähän.
Millä tavoin tämä kirjoittamasi asia liittyy elämääsi ap? Onkohan sinulla nyt kaikki pään sisäiset asiat ihan kunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vastasit kun kuitenkin olet kakkuja tehnyt ja tiedät mitä kukkia voi laittaa ulos ? Kyllä useimmat ihmiset tietää,että jälkiruoka syödään viimeisenä.Senhän kertoo jo nimikin.Vai tilaatko ensin ravintolassa jälkiruoan ja sen jälkeen esim. Pihvin lisukkeineen ? Tiedät kuitenkin miten salaatti tehdään vaikka vaihtoehtoja on. Tuntemani nelikymppinen kysyi että mitä muuta siihen salaattiin voi laittaa kun sitä lehtisalaattia ? Voiko laittaa tomaatteja tai pelkkää kurkkua ja miten isoina paloina ? Jos joku täällä on samankaltainen niin keskustelu loppui minun osalta tähän.
Kyllä minä olen nelikymppisenä (naisena) kysynyt salaattia tehdessä minkäkokoisia tomaatinpaloja teen tai kuorinko kurkun - olen ollut aika monta kertaa jonkun mökillä tekemässä yhdessä ruokaa, samoin hautajaisia/häitä/syntymäpäiviä valmistelemassa, joten olen katsonut parhaaksi kykyä muidenkin mielipidettä, kotona teen tietenkin kuten tahdon. Ruskeaa kastiketta osaan toki tehdä, mutta vaikkapa läskisoosi jäisi tekemättä, ellen ohjetta ensin etsisi (Tuli tuo läskisoosi mieleen, koska kerran Napakympissä herra X sen tekotaitoa neideiltä vaati!).
Jokaisella meillä on omanlaisemmen tausta, ellei ole vaikkapa koskaan asunut asunnossa, jossa olisi edes parveketta, saati pihaa, ei ehkä tiedä mitään kesäkukista. Kaikki eivät ole innokkaita ikkunoidenpesijöitä ja senkin työn on aina joku muu tehnyt taikka jätetty tekemättä! Toiset ovat myös arkoja kaikkien uusien asioiden edessä, junaankin joku uskaltautuu vasta tukevasti aikuisena, auton ajamisesta puhumattakaan. Töissäni olen opettanut muiden asioiden ohessa myös taukohuoneen keittiölaitteiden ja pyykkikoneen käyttöä ja mitä muuta työvaatteille pitää tehdä. Suurperheitten pojat ovat muuten paremmin perillä kotitöistä kuin moni vanhempiensa ainokainen tyttö, pojista puhumattakaan. Älkää hyvät ihmiset kasvattako lapsistanne "kädettömiä", peruskotitöitä pitää jokaisen osata tehdä, muut taidot voi opetella kun tarve tulee.
Tuo joidenkin miesten osaamattomuus on kyllä totta, oma nuorempi veljenikin asuu edelleen äitimme kanssa, eikä ruoanlaiton ja imuroinnin lisäksi osaa juuri mitään muuta kotityötä. Veli kyllä käy työssä ja on myös maksanut puolet heidän asunnostaan ja eikä ole muissa asioissa mikään peräkamarinpoika, mutta nuo kotityöt ...! Olen moneen kertaan painottanut hänelle, että sitten kun äiti ei enää jaksa, minä en ala heidän talouttaan yksin hoitamaan, joten nyt onveljen kotitöitten opettelun aika.
Mikä estää muka tilaamasta ravintolassa jälkiruuan eka? Ihan saa tilata mitä haluaa.
Meillä kerran reissussa venähti syömään meno ja poika oli niin näkissään että alkoi kiukuttaa pahasti ja tuumasi ettei syö mitään. Ihmettelin että etkö syö edes jälkiruokaa ja sitä suostui sitten tilaamaan.
Veti jälkkärit hyvällä ruokahalulla ja tuumasi että nyt voisin ottaa sitten sen pihvinkin. Ihan sama missä järjestyksessä syö kun vaan syö eikä jatka turhia marinoita.
Osaahan tämä tuntemasi nainen käyttää välimerkkejä oikein?