Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä, onko joissain perheissä kaikille erikseen omat hammastahnatuubit!?

Vierailija
19.04.2019 |

En oo edes hoksannut että toisilla pöpökammo menee noin pitkälle.
Meillä on vessassa pari erilaista hammastahnatuubia, joita kaikki käyttää mielensä mukaan.
Pitäisikö olla huolissaan? Mistä?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai.

Miksi jakaa pöpöjä?

Vierailija
2/69 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaissa pöpöt on vähän eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole pöpökammosta, vaan siitä, että minä en halua käyttää mieheni hammastahnaa (siinä on hankausainetta), eikä mieheni ei halua käyttää mun hammastahnaa (maistuu hänestä pahalta). Lapset käyttävät yhteistä.

Vierailija
4/69 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella tytöllä on yleensä käytössä oma, pojalla on aina oma (koska käyttää kallista erikoistahnaa aftojen takia), miehellä on oma ja mä käytän omaa tai tyttöjen tai miehen. Miehellä on hampaat täynnä reikiä, mulla ja lapsilla ei ole siksi lapset ei käytä miehen kanssa samaa.

Vierailija
5/69 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukkasen liioittelua.

Jos sitä tuubia osaa käsitellä ei mitään bakteereja edes siirry.

Vierailija
6/69 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kullakin eri tarpeet ja vaatimukset hammastahnalle, joten kyllä kukin käyttää omaa tahnaa.

Vierailija
7/69 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpestä jaossa vähän kaverillekin kun yhteistä tuubia käyttää.

Vierailija
8/69 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ei kannata jakaa kariesbakteeria millään tavalla. Aikuiset voivat käyttää samaa tahnaa keskenään, mutta minusta oma tahna on kiva myös aikuisilla.

Vierailija
9/69 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies käyttää aina jotain perushammastahnaa, aina sama merkki sama maku. Itse tykkään vaihdella hammastahnoja ja makuja, tällä hetkellä Sensodynen tahna vihloville hampaille koska olen raskaana. Lapsella on sitten lasten tahna.

Eli meiltä löytyy 3 erilaista tahnaa yleensä.

Vierailija
10/69 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei oo omia tuubeja, vaikka voi olla erilaisia tahnoja.

Eihän pöpöt siinä tartu kun pursottaa tahnan harjaan. Vain tahna koskettaa harjaa, ei tuubin pää.

Vierailija
11/69 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä on aftojen ehkäisyä, toinen haluaa valkaisua, yhden suu ei kestä minttua ja neljättä vihloo.

Kullakin on myös omat hiustuotteensa, kun hiukset ja päänahkakin on erilaisia. Myös ihonhoitotuotteet ovat omat.

Vierailija
12/69 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on.

Itselläni valkaiseva Elmex+suuvesi, miehellä perusE ja kummallakin teinillä omat perusElmexinsä+Elmex-suuvetensä.

Ja uskallan väittää, että näillä keinoin (+täysxylitolpurkan jauhamisen alk.2v, sitä ennen pastillimuoto ja aina omat aterimet) ovat rei'ittömiä sekä 16v että pian 18v. Toisin kuin me vanhemmat joiden suuhygieniasta ei niin perustettu kasvaessamme ja sitä viljaa niitämme säännöllisesti.

Vierailija
13/69 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Eihän sitä tuubin kärkeä hangata harjaa vasten.

Vierailija
14/69 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on 3 ja kaikilla oma hammastahna. Lapselle tietenki lapsille suunnattua, minu ja miehen omat tahnat johtuu makueroista. Kumpikaan ei tykkää toisen suosikista eli siks on omat

Vierailija
15/69 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla oli pienenä oma hammastahna, jota siis kyllä kaikki kolme lasta käytivät yhdessä ja meillä aikuisilla oma. Lapsilla lasten hammastahna.

Nyt on logistiikan takia niin, että teineillä on kylppärissä yksi yhteinen tahna ja meillä aikuisilla omassa kylppärissämme yksi yhteinen tahna. Ei oo kyllä käynyt edes mielessä, että karies noin tarttuisi. Kaipa siitä hammaslääkärit vähän ohjeistaisi jos riski olisi olemassa.

Lapsista vanhin 18 v. ja nuorin 13 v. Kenelläkään ei ole ainoatakaan reikää. Itse olen 46 v. eikä ole ikinä paikattu hampaita. Miehellä on reikiä varmaan suunnilleen sen verran kuin keskiverrolla 46-vuotiaalla suomalaisella, jonka hampaat on fluorattu kouluhammahoitolan toimesta säännöllisesti ja jolle on lapsena opetettu hampaiden pesu kahdesti päivässä. Ei hirveästi, mutta on kuitenkin.

Vierailija
16/69 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Eihän sitä tuubin kärkeä hangata harjaa vasten.

Ei niin mutta kyllä se hammastahnan pää yleensä sattuu osumaan siihen tuubin päähän ja mä aina yleensä pyyhkäisen omalla harjallani oman tahnan suun puhtaaksi ettei se ylitursunnut hammastahna kovetu siihen möykyksi eikä seuraavalla kerralla tuu sitten mitään ulos.

Vierailija
17/69 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te monituubiperheet tiedätte, onko joku välillä käyttänyt teidän tuubianne?

Vierailija
18/69 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me miehen kanssa käytetään samaa (ei lapsia). Ei ole tullut mieleenkään, etteikö voisi käyttää. 

Vierailija
19/69 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te monituubiperheet tiedätte, onko joku välillä käyttänyt teidän tuubianne?

Minkä takia kukaan käyttäisi ristiin, kun on oman suun mukainen tahna? Meillä ei ollut kyse pöpöistä, vaan tarpeista. Mua ei haittaa vaikka käyttäiskin, en tietäis käyttöä mistään.

Vierailija
20/69 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voiko samaa hammasharjaa käyttää kuitenkin?

Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan