Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14-vuotias ei siivoa sotkujaan ja laiminlyö koulunkäynnin

Vierailija
19.04.2019 |

Ennen on ollut tunnollinen, mutta nyt on lyhyessä ajassa alkanut koulu menemään huonosti ja huone muuttumaan kaatopaikaksi. Olen yrittänyt puhua, mutta ei halua puhua.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on teini. Ei siinä muuta voi kuin vaatia kouluun panostamista, auttaa koulun kanssa ja siivota se huone.

t. kahden teinin äiti

Vierailija
2/13 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on teini. Ei siinä muuta voi kuin vaatia kouluun panostamista, auttaa koulun kanssa ja siivota se huone.

t. kahden teinin äiti

En nyt ole ihan varma onko ihan normaalia. Unohdin mainita, että käy suihkussa epäsäännöllisesti, vaikka ennen kävi päivittäin.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koulussa kaikki ok? Onko ystäviä, harrastuksia? Miten paljon käyttää nettiä? Tiedätkö, mitä tekee netissä? 

Vierailija
4/13 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Mun poika kasilla ja monia vuosia painanut päälle koulunkäynnistä, heräämisestä ja kouluun menemisestä ja kokeisiin lukemisesta.

Huone on melko siisti.

Vielä kun jaksan vuoden niin hyvä.

Kesäkuussa hengähdystauko.

Vierailija
5/13 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin kuritus? Kuritus mahdollistaa sen, että vanhempi voi saada lapsen tottelemaan myös silloin, kun lapsi ei ole vastaanottavainen keskustelulle.

Vierailija
6/13 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko koulussa kaikki ok? Onko ystäviä, harrastuksia? Miten paljon käyttää nettiä? Tiedätkö, mitä tekee netissä? 

En tiedä kiusataanko koulussa, mutta nuo kaikki on vähentynyt paitsi netti, mutta en tiedä mitä siellä tekee.

-ap

Vierailija
7/13 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kiusataanko koulussa, mutta nuo kaikki on vähentynyt paitsi netti, mutta en tiedä mitä siellä tekee.

-ap

Lapsen netinkäytön seuranta on teknisesti helppo toteuttaa. Pitäisi olla itsestäänselvyys nykypäivän vanhemmille.

Vierailija
8/13 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin kuritus? Kuritus mahdollistaa sen, että vanhempi voi saada lapsen tottelemaan myös silloin, kun lapsi ei ole vastaanottavainen keskustelulle.

Kukahan sinua kurittaisi?

Vierailija
9/13 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Lapsen netinkäytön seuranta on teknisesti helppo toteuttaa. Pitäisi olla itsestäänselvyys nykypäivän vanhemmille.

Miten sen voi tehdä?

-ap

Vierailija
10/13 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on aivan normaali. Omia tyttäriäni kasvatin järjestelmällisyyteen ja katso- ovat kaikkea muuta. Nyt vielä aikuisenakin tosi vaativissa ammateissa , ja ovat päässeet pitkälle toimissaan, mutta kodit välillä sikin sokin, ja sitten taas putsikunnossa. Normielämäähän se on. Itse olen taas järjestelmällinen ja heitän mielellään kaikki kamat pois ,mitä ei tarvita.

Tiedän ap ,että sinua ärsyttää tilanne siisteydestä,mutta sulje silmäsi siltä. Yritä lahjontaa kouluasioiden hoitoon. Esim jokaisesta kasista 8 e tai ysistä 9e .Huonommista numeroista ei mitään.

Vierailija
11/13 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi on aivan normaali. Omia tyttäriäni kasvatin järjestelmällisyyteen ja katso- ovat kaikkea muuta. Nyt vielä aikuisenakin tosi vaativissa ammateissa , ja ovat päässeet pitkälle toimissaan, mutta kodit välillä sikin sokin, ja sitten taas putsikunnossa. Normielämäähän se on. Itse olen taas järjestelmällinen ja heitän mielellään kaikki kamat pois ,mitä ei tarvita.

Tiedän ap ,että sinua ärsyttää tilanne siisteydestä,mutta sulje silmäsi siltä. Yritä lahjontaa kouluasioiden hoitoon. Esim jokaisesta kasista 8 e tai ysistä 9e .Huonommista numeroista ei mitään.

Olen useamman kerran yrittänyt, mutta ei kuitenkaan parane tulokset.

-ap

Vierailija
12/13 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä kuulustelen kokeisiin ja siitä vasta riita syntyy. Kuulustellessa huomaan ettei osaa ja oppii kun kuulustelen.

Milloin lentää kirjat, milloin mököttää, milloin meinaa nukahtaa.

Joskus saan innostumaan, kysynyt multa että miten mä jaksan,

Oon karjunut että ylös sängystä.

Lahjonut, kiristänyt ja ym.

Hermojani kiristää ja kateellinen niille joiden tähän ei tarvitse ryhtyä, lapset hyviä koulussa. Ajattelen jatko-opintoja, en halua että jää kotiin loisimaan ja syrjäytyy.

Peseytyy hyvin koska pitää näyttää ja tuoksua hyvältä. Nauraa kun kaverin huone sotkunen.

Siirtää oman roskiksen oven ulkopuolelle kun se siitä kuulemma häviää.

Siivoaa huoneensa mutta sen jälkeen kylppäri täynnä pyykkiä. Ja taas mulla hommaa.

Maha kipeä, ei voi mennä kouluun. Nykyään mahakin terve. Kummasti sekin parani.

Kuulemma maha voi tulla kipeäksi kun joutuu menemään johonkin paikkaan mihin ei halua.

Juttua tulee ja ei voi syyttää ettei se lanttu leikkaa.

Ei helppo teini mutta esikoinen ihan eri maata.

Vierailija
13/13 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen useamman kerran yrittänyt, mutta ei kuitenkaan parane tulokset.

-ap

Lastenkasvatuksen peruskeinot ovat uhkailu, kiristys ja lahjonta. Lähtökohtaisesti niitä kaikkia on syytä käyttää yhdessä. Jos käyttää vain yhtä niistä, niin silloin motivointi jää yksipuoliseksi eikä useinkaan tehoa.

Esimerkiksi lapsi yleensä pärjää hyvin vaikka saisikin vähän vähemmän rahaa, eikä kunnollista motivaatiovaikutusta siksi synny.

Paljon parempi motivointimalli on se, että mietitte mikä on sopiva vähimmäisarvosana ja tämän jälkeen kaikista sen ylittävistä arvosanoista palkitaan ja sen alittavista arvosanoista rangaistaan. Palkkion on myös syytä nousta jyrkästi arvosanan noustessa sekä rangaistuksen niin ikään koventua voimakkaasti arvosanan heiketessä, koska koulutyö vaatii runsaasti vaivannäköä lapselta ja motivoinnin on oltava suhteessa tähän vaivannäköön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi