Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Abortti ja myöhemmät lapset.

Vierailija
18.04.2019 |

Nainen on voinut tehdä abortin monestakin eri syystä. Syitä aborttiin on voinut olla esim. nuori ikä, raiskaus, sosiaalinen/taloudellinen tilanne, vieras suhde, terveydelliset syyt sikiö/äiti jne. Päätös aborttiin ei varmasti useinkaan ole helppo.

Minulla on ex-puolisoni kanssa yksi lapsi. Hänellä on uuden puolisonsa kanssa kolme yhteistä lasta. Kaikki nämä neljä lasta ovat jo sen ikäisiä, että seuraava lapsi olisi jo ns. "iltatähti". Hän itse kertoi minulle aikoinaan, että oli tehnyt teinivuosinaan neljä aborttia.

Jotenkin minulle on myöhemmin tullut tunne, että hän on halunnut saada vähintään niin monta uutta elämää, kun mistä hän on tavallaan luopunut.

Miehenä en tätä tietenkään voi ymmärtää samalla lailla, mutta saattaisin itse ajatella toimivani näin jos olisin nainen.

Toivoisin tästä asiallista keskustelua.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa, en osaa tuohon sen kummemmin ottaa kantaa. Olen itse tehnyt myöhäisellä iällä abortin sikiön kromosomivaurion vuoksi ja vuotta myöhemmin sain lapsen, iltatähden. Ennestään oli kolme, mutta tiesin, että en selviäisi mielenterveydellisesti ellen saisi lasta tilalle, vaikka tuo alunperin vahinko olikin. Äiti on minun ja veljeni jälkeen tehnyt isäni pakottamana kaksi aborttia ja sai myöhemmin uuden miehensä kanssa kaksi, mutta en tiedä onko tehnyt aborttien tilalle vai sattumaa.

Vierailija
2/3 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän exäsi ole joutunut luopumaan niistä lapsista, hän teki päätöksen, ettei halua juuri niitä lapsia.

Samalla tavalla voisi päätellä, että keskenmenon saanut tekee vimmalla lapsia saman määrän kuin on niitä menettänyt. Ja ihan oikeasti menettänyt, ei päättänyt kaavituttaa ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän exäsi ole joutunut luopumaan niistä lapsista, hän teki päätöksen, ettei halua juuri niitä lapsia.

Samalla tavalla voisi päätellä, että keskenmenon saanut tekee vimmalla lapsia saman määrän kuin on niitä menettänyt. Ja ihan oikeasti menettänyt, ei päättänyt kaavituttaa ulos.

Tottahan tuokin on. Mukaan tulee siis myös omantunnon kysymykset. Keskenmenolle ei voi itse mitään. -Ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän