Uudenkaupungin autotehdas hakee taas työvoimaa - työtön, aiotko hakea?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006077311.html
Itse varmaan hakisin, jos olisin työtön nyt.
Kommentit (18)
Kelpaako suomalaiset tällä kertaa? Edellisellä haulla olivat ainakin kovin edistyksellisiä näiltä osin.
Hain jo kolme kertaa. Enää ei kiinnosta hakea. Välimatkaakin 400 km. En hae vaikka itse Vartiainen suuttuisi.
En hae, vaikka jäisin nyt työttömäksi (YT:t päällä).
Liian kaukana, muulla perheellä elämä täällä, ei ole kiinnostava työnantaja, ei ole tarjota minun osaamiseni liittyviä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Katselin niitä haku juttuja. Sielä tosiaan toivottiin aikaisempaa kokemusta alalta. No ei ole. Se harmittaa. Muuten olisin valmis muuttamaan sinne. Inhottaa tää työttömyys.
Koulutamme työvoimamme itse, Salo kertoo.
Lainaus Taloussanomista "Hakijoiden koulutuksella ja työkokemuksella ei tämän takia ole kovin suurta merkitystä. Salo sanoo, että hakijan osaaminen pystytään nopeasti muuttamaan sellaiseksi, jota tarvitaan autonvalmistuksessa."
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö kimppaparakissa asua?
Ei, kämppä esim Turun alueelta.
Vierailija kirjoitti:
Kelpaako suomalaiset tällä kertaa? Edellisellä haulla olivat ainakin kovin edistyksellisiä näiltä osin.
Hyvähän se on, että palkkaavat myös niitä, jotka ovat todella vaikeasti työllistyviä tässä maassa.
En hae. Enkä ole syistä kenellekään tilivelvollinen.
Jos asuisin lähellä, varman sitten hakisin.
Palkasta ei jää välttämättä mitään säästöön (jos tekee liukuhihnatöitä). Kaikki menee asumiskustannuksiin ja elämiseen jos joutuu jatkamaan asumista kahdella eri paikkakunnalla. Jos muuttaa sitten pysyvästi pelkästään tuolle alueelle, niin voi olla että jotain jää säästöön.
Mä hain aikanaan saloon kännykkätehtaalle. En päässyt vaikka sinne pääsi kuulemma kaikki.
Minimipalkalla töihin ja asumaan parakkiin. Kysytkö tosissasi?
En. En mene töihin vaikka maksettais.
Tuo on sijainniltaan sellainen että kannattaa hakea jos alueella asuu jo. Muuten ei. Pidemmän päälle harva jaksaa 3-vuoroliukuhihnatyötä pienellä palkalla.
Ihan kokemuksesta voin kertoa. En ole tuolla ollut töissä mutta vähän vastaavassa enkä ikinä muuttaisi tuollaisen työn perässä kovin kaukaa.
En ehdi, kun kaikki aika menee kittarilla. Pienellä kittarilla.
En ole kiinnostunut vuorotyöstä liukuhihnalla.
En aio hakea. Uusikaupunkilaiset äänestivät per.se.rei.ät suurimmaksi puolueeksi äskeisissä vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin niitä haku juttuja. Sielä tosiaan toivottiin aikaisempaa kokemusta alalta. No ei ole. Se harmittaa. Muuten olisin valmis muuttamaan sinne. Inhottaa tää työttömyys.
Koulutamme työvoimamme itse, Salo kertoo.
Lainaus Taloussanomista "Hakijoiden koulutuksella ja työkokemuksella ei tämän takia ole kovin suurta merkitystä. Salo sanoo, että hakijan osaaminen pystytään nopeasti muuttamaan sellaiseksi, jota tarvitaan autonvalmistuksessa."
Pitää osata lukea oikein, mitä tuolla tarkoitetaan. Siinä sanotaan, että pitää olla aiempaa koulutusta, kokemusta ja osaamista, mutta sen ei tarvitse olla autoalalta.
Lehdissä kirjoitetaan juuri tähän tyyliin. Sanotaan, ettei ole hakijoita. Käytännössä hakijoita on. Heitä ei kutsuta edes haastatteluun, koska halutaan jotain tietynlaista tyyyppiä, vaikka ilmoituksessa on, ettei kokemusta tai koulutusta tarvita.