Miten vietät pääsiäistä? Joko on valmistelut ja siivoukset tehty, mikäli niitä teet?
Tulin hetkeksi tähän koneelle laatimaan suunnitelmaa, että miten saan kämpän pääsiäiskuntoon vielä tämän illan aikana. Joo tiedän, ei se ainakaan sillä tule, että tehtailen aloituksia vauva-palstalle. :D
Miten te vietätte pääsiäisen, minkälaisia suunnitelmia?
Minä ajattelin vain ulkoilla ja nauttia keväästä, ei ole mitään sen erikoisempia suunnitelmia. Nyt heitän tämän aloituksen etusivulle ja toivon paljon vastauksia tähän, joita saan sitten illalla siivouksen jälkeen lueskella.
Kommentit (32)
En vietä mitenkään. En edes ryyppää. Tylsyyden tylsyys näitäkin päiviä.
KUn ei pieniä lapsia, ei tuota tule vietettyä juurikaan. Siivousta ja pyykinpesua. Chillailua. Tiistai tulee ennen kuin huomaammekaan.
Tulin just kotiin kaupan kautta, ostin narsisseja ja niitä valkoisia kauniita ruusukkeen näköisiä, ovatko nekin narsisseja? Laitoin valkoiset kukat keittiön pöydälle valkoisiin ruukkuihin ja laitoin pääsiäiskoristeet esille. Narsissi ulkoeteiseen pääsiäiskukon seuraksi ja seuraavaksi menen ulos laittamaan narsissit grillipaikan pöydälle. Huomasin että valtava ulkoruukku on halki, sinne oli laitettu vettä ja pakkanen halkaissut, voi p-le, nyt täytyy jostain löytää uusia samannäköisiä ruukkuja.
Tämä kaikki on pientä ilottelua ennen imurointia, moppaamista ja tiskikoneen tyhjennystä. Olisi kiva jos saisin kaikki tehtyä, kun mies tulee kotiin. Laitoin jo eilen lammaskeittoa, niin saisi sitä sitten pääsiäsiäskoristellussa siistissä kodissa syödä yhdessä.
Harmi ettei ole mitään pääsiäismusiikkia, joka innostaisi siivoamaan, kuten joululaulut on jouluna.
Huomiselle ei ole muita suunnitelmia kuin siivous, lauantain ja sunnuntain olen koulutuksessa ja maanantaina varmaan luen koulutuksesta saatavaa materiaalia, että varmasti menee oppi perille.
Vierailija kirjoitti:
Tulin just kotiin kaupan kautta, ostin narsisseja ja niitä valkoisia kauniita ruusukkeen näköisiä, ovatko nekin narsisseja? Laitoin valkoiset kukat keittiön pöydälle valkoisiin ruukkuihin ja laitoin pääsiäiskoristeet esille. Narsissi ulkoeteiseen pääsiäiskukon seuraksi ja seuraavaksi menen ulos laittamaan narsissit grillipaikan pöydälle. Huomasin että valtava ulkoruukku on halki, sinne oli laitettu vettä ja pakkanen halkaissut, voi p-le, nyt täytyy jostain löytää uusia samannäköisiä ruukkuja.
Tämä kaikki on pientä ilottelua ennen imurointia, moppaamista ja tiskikoneen tyhjennystä. Olisi kiva jos saisin kaikki tehtyä, kun mies tulee kotiin. Laitoin jo eilen lammaskeittoa, niin saisi sitä sitten pääsiäsiäskoristellussa siistissä kodissa syödä yhdessä.
Harmi ettei ole mitään pääsiäismusiikkia, joka innostaisi siivoamaan, kuten joululaulut on jouluna.
Laittakaa siivousvinkkejä, kun niin laiskottaa. Unohdin kertoa pääsiäisviikonlopun ohjelman. Syödään, saunotaan ja tehdään vähän remonttia ja pihahommia. Kahdestaan saadaan olla, kun lapset ovat omissa menoissaan, niin eipä otettu vieraitakaan riesaksi, saa rauhassa halailla.
Vierailija kirjoitti:
Huomiselle ei ole muita suunnitelmia kuin siivous, lauantain ja sunnuntain olen koulutuksessa ja maanantaina varmaan luen koulutuksesta saatavaa materiaalia, että varmasti menee oppi perille.
Koulutusta pääsiäisviikonloppuna?
Vierailija kirjoitti:
En vietä mitenkään. En edes ryyppää. Tylsyyden tylsyys näitäkin päiviä.
En vietä mitenkään, samanlaisia päiviä kaikki kun muutkin paitsi voi olla että joku päivä ryyppään.
Ei ole tehty mitään erikoista, eikä tehdä. Pääsiäisruokia ei ole hankittu. Kaupatkin on auki koko pääsiäisen, ei tarvi erikseen vouhottaa ruokaostoksilla. Olemme lapseton pariskunta.
Kissan ajattelin opettaa valjaissa ulkoilemaan nyt kun on useampi vapaapäivä ja hyvät säät. Mutta ei sekään oikeastaan liity pääsiäiseen mitenkään.
Hyvää pääsiäistä kuitenkin kaikille :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutusta pääsiäisviikonloppuna?
Jep, huvipuisto kun aukeaa ens viikolla niin pitäähän meidän osata pyörittää niitä härveleitä 😊 Aiemmin liikaa lunta ja jäätä, arkena on kaikki koulussa/muissa hommissa. Pääsiäinen nyt vaan sattui just tähän väliin 😁
Pääsiäisenä kuuluu kuunnella ortodoksista kirkkomusiikkia.
Pienten lasten kanssa mennään huomenna vanhempieni mökille, sinne tulee sukulaisia ja tuttuja sekalaisesti kyläilemään. Ostin kaksi saunaolutta ja tein viemiseksi juustokakkua. Mies on töissä joten on poissa kuvioista tän pääsiäisen.
Laita jotain hyvää musiikkia niin jos se siivous siitä alkais sen tahdissa sujua 😀
Siivous, iso siivous. Noh, keskikokoinen. Eikun... vedän pintaliitoa tänään. Ulkonakin olis hommaa. Huh, kevät on niin monimuotoista ihanaa aikaa mut työntäyteistä se on. Perfektionistin painajaista. Minä opettelen olemaan rennommin nyt. Juu, su syödään perinteisesti ja hyvin perheen kesken kotona. Pääsiäinen on tärkeä juhla kyllä, kirkossa käydään osan perheestä kanssa, meillä on riparilainen.
Siis mä en edes oikeasti tiennyt, että nyt on joku pääsiäinen :) Ei kiinnosta tämmöset turhat juhlat. Ei mitään tavallisesta poikkeavaa. Käyn kaupassa kohta, syön jotain, katon netflixii, oon netissä :)
Siivooja oli käynyt aamulla. Kävin töiden jälkeen kaupassa, ja ostin samalla myös pääsiäiskukkia. Huominen kotona, ulkoillaan ja grillataan. Viikonloppuna mökkeilemään. Ihanan kiireetön neljä päivää siis tiedossa :)
Jumalansanan kuunteleminen on tärkeintä pääsiäisessä.
Pääsiäinen ei ole mitenkään erikoinen juhla itselleni. Mulla on aina perussiistiä ja tässä odottelen, että ukkeli soittaa ja mennään kaupan kautta sen pihaan istuskelemaan ja siemailemaan viinaksia. Makkaraa rillataan ja sillee.
Huomenna ja lauantaina tehdään töitä ja pakataan matkalaukut töiden lomassa.
Sunnuntaina lennetään viikoksi katselemaan pääsiäistä Välimerelle.
Töissä. Aamu, yö, yö, ilta. Vapaapäivä joskus ens viikolla.
Yksin vietän pääsiäisen.
Tänään siivoilen eli robotti imuroi, minä järjestän vaatteet ja tavarat, ja varmaan pesen vähän pyykkiä. Huomenna pesen varmaan ikkunat.
Sitten pitäisikin keksiä mitä teen neljä päivää yksin. Ruokaa kävin ostamassa, ja varmaan katselen elokuvia sekä luen. Ulkoilen varmaan, tosin ärsyttää kun luvattu yli 20 astetta ja vihaan niin lämmintä säätä.
Siivoukset on tehty tanaan - itse tosin olin toissa, miesystava hoiti kaiken :) Illalla tulee vieraita, ohjelmassa hyvia ruokia ja juomia koko viikonlopun ajan.