Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä atooppista ihottumaa k*veksissä, mitä rasvoja kannattaa kokeilla?

Vierailija
18.04.2019 |

No, otsikossa tuo ongelma. Mies on koko ikänsä kärsinyt atooppisesta ihottumasta, milloin missäkin paikassa. Yleensä jaloissa ja käsissä mutta nyt parin viikon aikana ihottuma onkin siirtynyt kiveksien alueelle. Mitä rasvoja tuohon voimme kokeilla? Tällä hetkellä bebanthenia ja decubalia olemme kokeilleet. Ihottuma kutisee jonkin verran, pyrkii olemaan raapimatta mutta yöt ovatkin toinen juttu. Uskaltaako kokeilla jotain mietoa hydrokortisonia tms. Iho ei ole tällä hetkellä pahasti rikki.

Ja ei, tämä ei todellakaan ole trolli ja tiedän että monet tulevat tähän naureskelemaan, mutta kaipaan silti asiallisia vastauksia ja neuvoja.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on paha! Eihän niitä pussukoita voi edes raapia, kun pakenevat.

Vierailija
22/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on tämä mystinen mies, joka seikkailee joidenkin mammojen (pappojen?) avauksissa?

"Minä ja mies", " Me miehen kanssa", " "Mies ei anna" jne.

Miten minun olisi pitänyt asia ilmaista? "Ukolla ihottumaa palleissa"? Ap

Ei tuokaan selvennä mitään. Kuka ukko, kenestä puhut?

Eikö tällä palstalla saa kirjoittaa anonyymisti? Olisiko mun pitänyt mieheni nimi tähän kirjoittaa? Turha luulo. Ap

Jospa ihan se possessiivisuffiksi riittäisi.

Miehelläni/minun miehelläni.

Selvä, muistan tämän jatkossa, anteeksi. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että sain yhden vastauksen kysymykseeni ja se oli pihkasalva, luulin että atopia olisi yleisempää. Voi siis ilmeisesti laittaa tuolle ihoalueelle samaa rasvaa kuin esim. jalkoihin ja käsiin? Ap

Vierailija
24/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole Atooppista ihottumaa vaan sienikasvustoa

Käske ukkosi pestä elin kunnolla ja sienivoidetta perään päivittäin 2 vko

Vierailija
25/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on tämä mystinen mies, joka seikkailee joidenkin mammojen (pappojen?) avauksissa?

"Minä ja mies", " Me miehen kanssa", " "Mies ei anna" jne.

Miten minun olisi pitänyt asia ilmaista? "Ukolla ihottumaa palleissa"? Ap

Ei tuokaan selvennä mitään. Kuka ukko, kenestä puhut?

Eikö tällä palstalla saa kirjoittaa anonyymisti? Olisiko mun pitänyt mieheni nimi tähän kirjoittaa? Turha luulo. Ap

Jospa ihan se possessiivisuffiksi riittäisi.

Miehelläni/minun miehelläni.

Selvä, muistan tämän jatkossa, anteeksi. Ap

Eipä mitään. Hyvää vointia palleillenne.

Vierailija
26/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri määrää voiteet atooppiseen ihottumaan. Lue siis sen voiteen pakkausseloste, jolle lääkäri on kirjoittanut reseptin: sanotaanko siellä, että voidetta saa/ei saa laittaa sukupuolielinten alueelle tai limakalvoille? Jos ei sanota asiasta mitään, soittaisin lääkärille/terveydenhoitajalle ja kysyisin asiasta.

Vierailija
27/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kyllä ekana mieleen, ettei vaan olisi hiiva? Se voi miehellä oireilla kutiavana ihottumana ja tartunta on voinut tulla oireettomalta kumppanilta. Silloin hoidoksi auttaisi esim. Canesten Kombi, jossa puikko naiselle ja rasva miehen genitaalialueen hoitoon. Ei muuten epäilyttäisi tämä vaihtoehto mutta meillä hiiva iski miehen terskaan ja ensin sitä rasvattiin vain genitaalialueen rasvoilla, joista ei kuitenkaan ollut pienintäkään apua.

Vierailija
28/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menisin lekuriin jos omilla pojilla ilmenisi atopiaa tuolla alueella, enkä kyselisi vauva-palstalla. Mutta ensiavuksi: pesu jollain miedolla pesuaineella tai ihan perusrasvalla aamuin illoin, kuivaus ja samaa perusrasvaa (Aqualan tms) pintaan päiväksi. Aina kun voi olla niin joko ilman housuja tai todella löysissä kalsareissa, että ilma kiertää ja eivät hikoa. Yöt ilman mitään housuja.

Vierailija
29/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä menisin lekuriin jos omilla pojilla ilmenisi atopiaa tuolla alueella, enkä kyselisi vauva-palstalla. Mutta ensiavuksi: pesu jollain miedolla pesuaineella tai ihan perusrasvalla aamuin illoin, kuivaus ja samaa perusrasvaa (Aqualan tms) pintaan päiväksi. Aina kun voi olla niin joko ilman housuja tai todella löysissä kalsareissa, että ilma kiertää ja eivät hikoa. Yöt ilman mitään housuja.

On niin perisuomalainen mies että "lääkäriin vasta kun on pää kainalossa" :D Sanoi menevänsä kyllä jos ei kotikonstit auta, siksi täältä kyselin neuvoja. Ap

Vierailija
30/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesuaine nestemäiseksi. Hajuttomaksi yms. Kalsareiden materiaali puuvilllaksi.

Koryidinille on vaihtoehto, mutta se on kallista. En ala sitä kirjoittamaan, koska olen lukihäiriöinen. Apteekissa tiedetään. En ole varma onko se vain reseptillä, mutta se on ilman kortisonin sivuvaikutuksia.

Useimmat perusvoiteet varmaan käy intiimialueelle. Myös mehiläisvahaa tai vilkarasvaa sisältäviä kannattaa kokeilla. Pihkasalvan lisäksi niitä löytyy apteekista, ainakin meillä.

Vierailija
31/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykinpesuaine nestemäiseksi. Hajuttomaksi yms. Kalsareiden materiaali puuvilllaksi.

Koryidinille on vaihtoehto, mutta se on kallista. En ala sitä kirjoittamaan, koska olen lukihäiriöinen. Apteekissa tiedetään. En ole varma onko se vain reseptillä, mutta se on ilman kortisonin sivuvaikutuksia.

Useimmat perusvoiteet varmaan käy intiimialueelle. Myös mehiläisvahaa tai vilkarasvaa sisältäviä kannattaa kokeilla. Pihkasalvan lisäksi niitä löytyy apteekista, ainakin meillä.

Siis kortisonille on vaihtoehtorasva. Se vaan maksoi aikoinaan 100€/ tuubi. Luulen että hinta on laskenut.

Vierailija
32/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se saattaa olla kosketusihottumaa pyykinpesuaihejäämistä. Eli ylimääräinen huuhtelu pyykinpesuun ja väljemmät ja hengittävämmät housut ylle päiväsaikaan.

Vierailija
33/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on niin juntti ettei tosiaan mene lääkäriin kuin pää kainalaossa, niin sano sille, että ihottuma kiveksessä voi olla myös ensioire kivessyövästä ja jos sitä ei todeta ja hoideta ajoissa, seurauksena voi olla kivesten poisto, joka merkitsee loppuiän kestävää impotenssia. Eiköhän se siitä lähde lääkäriin.

Vierailija
34/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörittele pallukoita säännöllisesti suussasi. Sylki tekee hyvää ihottumalle

Vierailija
35/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua koska tulin vain vastaamaan kysymykseen. Ceridal ihoöljy. Jos oikein pahaksi menee eikä ceridal auta niin laittaisin kyllä kortisonia ( ei limakalvoille tietenkään). Tsemppiä

t. kärsivä atoopikko

Vierailija
36/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niin perisuomalainen mies että "lääkäriin vasta kun on pää kainalossa" :D Sanoi menevänsä kyllä jos ei kotikonstit auta, siksi täältä kyselin neuvoja. Ap

No atopiaan harvoin kotikonstit kovin pitkälle auttaa, mutta omathan ovat pallinsa, kun raapii ne rikki ja saa niihin jonkun sienitulehduksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi