Reino -tossujen tuotantokustannukset 10% arvonmuodostuksesta - lieksalainen työntekijä liian kallis
Noin toteaa Finlaysonin luova johtaja, jonka verotettavat tulot v .2017 olivat 320 000,-.
90% Reinojen ja Ainojen arvonmuodostuksesta menee suunnitteluun, myyntiin ja tuotekehitykseen. Sieltä osuudesta luovan johtajankin liksa tulee.
- -
Toisaalta edelliset omistajat kertoivat, että K- ja S-ketjujen hintakilpailu painoi tuotteen hinnan kestämättömän alas...
Eipä tässä lieksalaisten jalkinetyöntekijöiden kikyilyt auttaneet.
Edellinen omistaja kuitenkin oli reilu ja vastuuntuntoinen uuden hikipajayrityksen sijaan.
Pitäköön Finlayson homolakanansa! En niiden pop-up -myymälöissä portugalilaisia tuotteita ole ostanut muutenkaan.
Kommentit (39)
En ymmärtänyt aloitusta ja linkkikin puuttui.
Yrittääkö ap sanoa, että 90 % reinojan ja ainojen hinnasta on myyntiä, tuotekehitystä ja suunnittelua?
Ja kertooko ap, että ne valmistetaan jatkossa ulkomailla?
En ymmärtänyt ja linkkikin puuttui.
tuolta löytyy asia:
Kuka hitto tuollaisia vanhustossuja haluaa käyttää. Lattialämmitys on keksitty ja paljan varpain kävely on paljon terveellisempää.
myös, että valmistus ei kannata Suomessa
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006076279.html
jatkossa näköjään saatavilla vain S-kaupoissa (Prismat ym). joten ehkäpä hintoja voi nostaa, vaikka tuotantokustannuksia lasketaan.
noo, eiköhän nuo F:n hemmotkin saa kutsun Linnaan Itsenäisyyspäivänä kun ketterästi pelastivat suomalaisen brändin :-P
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt aloitusta ja linkkikin puuttui.
Yrittääkö ap sanoa, että 90 % reinojan ja ainojen hinnasta on myyntiä, tuotekehitystä ja suunnittelua?
Ja kertooko ap, että ne valmistetaan jatkossa ulkomailla?
En ymmärtänyt ja linkkikin puuttui.
Kyllä se aloitus ihan selvää suomea on. Mitä osaa et ymmärtänyt?
Ja kyllä, Finlayson siirtää juuri ostamansa tuotemerkin valmistuksen ulkomaille.
Todella ikävä kehityssuunta. Itse mielelläni maksaisin Suomessa valmistetuista tuotteista enemmän kuin hikipajojen halpatuonnista.
Sähkölaitteissa on pakollinen energiamerkintä. Nyt kaikkiin tuotteisiin pitäisi saada pakollinen "työolo ja CO2 -merkintä" joka kuvaisi valmistavan portaan työoloja ja tuotteen CO2-päästöjä. Näin olisi kuluttajalla edes jokin mahdollisuus vertailla tuotteiden eettisyyttä. Samalla voitaisiin palauttaa edes osa työpaikoista takaisin Eurooppaan.
Tossut siirtyy kauppojen hyllyille todella edullisesti. Meillä ei ko. tuotetta myynnissä mutta esimerkkinä "kauneussaippua": sisäänostohinta 80cnt ja myynti 4.90€
Kauppa se on joka kannattaa.
10% on aika paljon, muussa teollisuudessa vastaava on lähemmäs 2%.
Tosin firmojen tulos tuota samaa 2% luokkaa myös että semmoista...
Reinot ja Ainot ovat niin suomalainen tuote, että vaikea nähdä minne muualle voisi kaupata. No, ehkä Itä-Euroopan maihin, joissa kylmät kodit ja tyylittömyys yhdistyy - - siis Puola, Bulgaria yms.... ja silloin pitää olla halpaa.
Finlayson hylkäsi siis Suomen.
Olisi vain antanut reinojen kuolla kunniallisesti. Nyt ne häpäistään hikipajoissa ulkomailla.
Taidan ostaa vielä Reinot kaupasta, on vielä Suomessa tehtyjä.
Tuotannon ulkomaille vieminen on jo niin laast siison. Esim Helkama toi pyörävalmistuksen takaisin Suomeen, koska laatu oli niin pskaa.
Vierailija kirjoitti:
Taidan ostaa vielä Reinot kaupasta, on vielä Suomessa tehtyjä.
Nyt jos koskaan.
Katsoin juuri että ruskeaa saa vielä mutta väristä en tykkää.
Tilaan siis hauki Reinot. Tosin on kalliimmat.
Itse olen 53v. niin onhan noi Reinot niin ihanat.
Miehen pomo joka melko varakas käytti ulkonakin Reinoja.
Kuka enää viitsii ostaa premium-hinnalla ulkomailla tehtyjä "Suomi"-brändien tuotteita? Muumimukit, Finlayson, Sisu-pastillit ja nyt myös Reinot
Vierailija kirjoitti:
tuolta löytyy asia:
Ap. on ymmärtänyt asian ihan väärin.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006076613.html
Kurttila tuossa edellä maalailee tulevaa. Hän selittää kuluttajille että Reinoja ja Ainoja kannattaa edelleen ostaa, koska ketjussa suurin osa arvonmuodostuksesta jää kotimaahan ja hikipajan työntekijät saa vain 10%.
Kun tuotanto oli lieksassa niin K-kaupan polkumyyntinä tekemä 40-20% dumppaus ajoi Suomalaisen valmistajan konkurssiin. Jossain lehdessä valmistaja selitti kuvion ymmärrettävästi, että mitä tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuolta löytyy asia:
Ap. on ymmärtänyt asian ihan väärin.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006076613.html
Kurttila tuossa edellä maalailee tulevaa. Hän selittää kuluttajille että Reinoja ja Ainoja kannattaa edelleen ostaa, koska ketjussa suurin osa arvonmuodostuksesta jää kotimaahan ja hikipajan työntekijät saa vain 10%.
Kun tuotanto oli lieksassa niin K-kaupan polkumyyntinä tekemä 40-20% dumppaus ajoi Suomalaisen valmistajan konkurssiin. Jossain lehdessä valmistaja selitti kuvion ymmärrettävästi, että mitä tapahtui.
Kurttila vielä sanoo tuossa, että aiemmin saadulla voittomarginaalilla (Lieksa) kukaan ei voi elää, eli tulevissa Reinoissa ja Ainoissa jää Kurtilan firmalle enemmän voittoa.
Mitenkähän joku intialainen tai kiinalainen hikipajan pitäjä ymmärtää Reinojen merkityksen??
Ko. yhteistyökumppani varmaan innolla osallistuu brändin rakennukseen yhdessä Finlaysonin kanssa.
Joulumyyntiin marketteihiin saadaan sitten vielä vitosen halvemmalla ostettavia tossuja kun Aasian tytöt on niitä 16 tuntia päivällä parin euron palkalla ommelleet.