Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asutko Suomen raamattuvyöhykkeellä?

Vierailija
18.04.2019 |

Mikä meininki? Lapsia sikiää ja viinaa ei mene?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä lasketaan raamattuvyöhykkeeseen? Etelä-Pohjanmaan körttikunnat? Pietarsaaren ym. lestadiolaiset

ruotsinkieliset pikkukunnat? Oulu ja lähikunnat?

Itse asun EP:lla kohtuukokoisessa kaupungissa, olen lapsuuteni elänyt aika lestadiolaisvaltaisella paikkakunnalla perusluterilaisessa perheessä. Me vanhemmat emme kuulu enää kirkkoon. Lapset on kyllä aikanaan kastettu ja kuuluvat vielä evlut kirkkoon, käyvät rippikoulun jne. Mutta meillä itsellä on aika tiedepohjainen näkemys ja kanta uskonasioihin. Itseä kiinnostaa lisäksi kuitenkin muut uskonnot ja erilaiset kultit, mm . Wicca ja satanismi. On kuitenkin hyödyllistä oppia valtauskonnosta ja sen vaikutuksesta kulttuuriimme, juhlapäiviin, perinteisiin ym. , siksi lapset on evlut opetuksessa koulussa. Lapsia on kaksi. Minä en juo käytännössä ollenkaan alkoholia, mies joskus saunaoluet tai ruuan kanssa punaviiniä. Humalassa ei meillä koskaan olla, eikä intoa käydä iltaelämässä. Mitäs muuta raamattuvyöhykkeeltä haluat tietää?

Vierailija
2/10 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä lasketaan raamattuvyöhykkeeseen? Etelä-Pohjanmaan körttikunnat? Pietarsaaren ym. lestadiolaiset

ruotsinkieliset pikkukunnat? Oulu ja lähikunnat?

Itse asun EP:lla kohtuukokoisessa kaupungissa, olen lapsuuteni elänyt aika lestadiolaisvaltaisella paikkakunnalla perusluterilaisessa perheessä. Me vanhemmat emme kuulu enää kirkkoon. Lapset on kyllä aikanaan kastettu ja kuuluvat vielä evlut kirkkoon, käyvät rippikoulun jne. Mutta meillä itsellä on aika tiedepohjainen näkemys ja kanta uskonasioihin. Itseä kiinnostaa lisäksi kuitenkin muut uskonnot ja erilaiset kultit, mm . Wicca ja satanismi. On kuitenkin hyödyllistä oppia valtauskonnosta ja sen vaikutuksesta kulttuuriimme, juhlapäiviin, perinteisiin ym. , siksi lapset on evlut opetuksessa koulussa. Lapsia on kaksi. Minä en juo käytännössä ollenkaan alkoholia, mies joskus saunaoluet tai ruuan kanssa punaviiniä. Humalassa ei meillä koskaan olla, eikä intoa käydä iltaelämässä. Mitäs muuta raamattuvyöhykkeeltä haluat tietää?

Wiccan ja satanismin kanssa ei kannata alkaa leikkimään. Olet muuten kohta isoissa vaikeuksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuuu-u luuletko että se paholainen sinun etuasi ajaa?

Vierailija
4/10 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu, onneksi. Tukehtuisin ja näivettyisin. En siedä kurjuuden maksimointia.

Vierailija
5/10 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun. Olen ateisti. Viinaaksia en juurikaan juo, lapsia on 40 ikävuoteen mennessä siunaantunut 2, ja lisää ei ole tulossa. Uskontoa ei harjoiteta meidän huushollissa, mutta kyllä nämä pääsiäiset ja joulut juhlitaan ihan kuten kaikki muutkin.

Vierailija
6/10 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on Suomen raamattuvyöhyke?

Vierailija
7/10 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun valitettavasti. Pääsen oikein läheltä seuraamaan heidän "täydellistä" elämäänsä. Lapsia monilla niin paljon, että  ei laskuissa pysy mukana.  En oikein sovi joukkoon ja en enää usko mihinkään, joten aivan eri ajatukset.

Vierailija
8/10 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leiki minkään uskonnon kanssa. Sanoin, että minua kiinnostaa monet uskonnot ja kultit. Jos psykiatrisille osastoille kurkataan, niin siellä on kyllä satoja kertoja enemmän Raamatun ja kristinuskon sekoittamia kuin wiccan, satanismin, joogan tms. sekoittamia...

Vierailija
9/10 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuhan täällä muitakin kuin alussa mainittujen herätysliikkeiden edustajia. Esim osa vapaiden suuntien seurakunnista on mukavan kokoisia jäsenistöltään.

Yritteliäisyyttä ja eri alojen yrittäjiä löytyy paljon myös.

Vierailija
10/10 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuuhan täällä muitakin kuin alussa mainittujen herätysliikkeiden edustajia. Esim osa vapaiden suuntien seurakunnista on mukavan kokoisia jäsenistöltään.

Yritteliäisyyttä ja eri alojen yrittäjiä löytyy paljon myös.

Eikös J.Sipiläkin ole yrittäjä?