Naapuri kävi ovella valittamassa siitä että imuroin!
Tosiaan, meidän taloyhtiössä alkaa hiljaisuus klo 22. Vaihdoin äsken kissojen vessoihin hiekat, sen jälkeen käytin imuria muutaman minuutin jotta sain lattialle levinneet hiekat siivottua. Yhtäkkiä ovikello soi ja naapuri se siellä oven takana vihaisena valitti siitä että imuroin tähän aikaan. Oikeasti? Totesin vain, että tarkistapa kello, hiljaisuus ei ole vielä alkanut ja minulla on vielä lähes tunti aikaa käyttää imuria jos haluan (kello oli tämän tapahtuessa vähän yli yhdeksän). Ei hitto että on jollakin pokkaa. Yksi asia jos mikä on varma - heti kun elämäntilanteeni sen sallii, muutan kerrostalosta pois!
Kommentit (40)
Aina näistä ketjuista tulee mieleen oma naapuri ajoilta, jolloin kerrostalossa asuttiin.
Sai koko rapun liikkeelle kerran, kun romputti patteria ja huusi apua oven takana.
Syynä oli kuulemma se, että annamme hänelle sähköiskuja.
Näistä naapureista, jotka laativat omia sääntöjä kerrostaloasumiseen voi tehdä valituksen isännöitsijälle.
As. Oy laki luo raamit järjestysmääräyksille! Tuollaiselle naapurille on laitettavat rajat heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa sinulla melkoisia sottapyttyjä kissoina, kun hiekkojen imurointiin menee minuuttikaupalla aikaa.
Eihän ne kissat mitään sotkeneet, kun ap itse.
En tiedä tarkoititko minulle vttuiluna, mutta jos tarkoitit niin haluan nähdä sen, kun joku vaihtaa kissojen vessoihin hiekat sotkematta yhtään. :) Pelkästään kissat itse kuljettavat ja roiskivat hiekkaa ympäriinsä kun käyvät laatikolla. Ap
Puupelletti ei leviä ja on paljon halvempaa. Saa rautakaupoista isoja säkkejä.
Tiedän, mutta se vasta sotkeekin kun meillä ainakin kissat tykkää leikkiä niillä pelleteillä, viskovat niitä ympäriinsä. Meillä onneksi kissoille kelpaa myös se mutta kaikki kissat eivät kelpuuta muuta kuin tietynlaista hiekkaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Näistä naapureista, jotka laativat omia sääntöjä kerrostaloasumiseen voi tehdä valituksen isännöitsijälle.
As. Oy laki luo raamit järjestysmääräyksille! Tuollaiselle naapurille on laitettavat rajat heti.
Ketä tarkoitat tällä, näitä jotka käyvät oven takana valittamassa imuroinnista vaikkei ole edes hiljaisuus vai niistä jotka päästävät ääntä hiljaisuuden jälkeen?
Imuroisin ihan tahaltani joka ilta ysistä kymppiin :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa sinulla melkoisia sottapyttyjä kissoina, kun hiekkojen imurointiin menee minuuttikaupalla aikaa.
En tiedä tarkoititko minulle vttuiluna, mutta jos tarkoitit niin haluan nähdä sen, kun joku vaihtaa kissojen vessoihin hiekat sotkematta yhtään. :) Pelkästään kissat itse kuljettavat ja roiskivat hiekkaa ympäriinsä kun käyvät laatikolla. Ap
Tiedän, mutta se vasta sotkeekin kun meillä ainakin kissat tykkää leikkiä niillä pelleteillä, viskovat niitä ympäriinsä. Meillä onneksi kissoille kelpaa myös se mutta kaikki kissat eivät kelpuuta muuta kuin tietynlaista hiekkaa. Ap
Ok. Meidän kissat ei niin välitä. Ainoa mikä ei kelvannut, oli jotain ihmeellistä läpinäkyvää ”hiekkaa”, mitä sain kaverilta kun kissansa kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä tarkoitat tällä, näitä jotka käyvät oven takana valittamassa imuroinnista vaikkei ole edes hiljaisuus vai niistä jotka päästävät ääntä hiljaisuuden jälkeen?
No sitä valittajaa tietenkin! Hän siinä tulkitsee hiljaisuusaikaa väärin, jos kerran on vasta klo. 22.00!
Vierailija kirjoitti:
Aina näistä ketjuista tulee mieleen oma naapuri ajoilta, jolloin kerrostalossa asuttiin.
Sai koko rapun liikkeelle kerran, kun romputti patteria ja huusi apua oven takana.
Syynä oli kuulemma se, että annamme hänelle sähköiskuja.
Huhhuh apua. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Meidän kissat ei niin välitä. Ainoa mikä ei kelvannut, oli jotain ihmeellistä läpinäkyvää ”hiekkaa”, mitä sain kaverilta kun kissansa kuoli.
Taidan tietää mitä tarkoitat, meillä ei sitä ole käytössä koska on käsittääkseni aika kallista. Välillä on puupellettiä ja välillä perus hiekkaa, molemmat käy mutta kyllä kolme kissaa onnistuu sen verran sotkemaan että kerran päivässä on pakko imuroida sieltä, missä vessat ovat. 😁
Itse kun asuin kerrostalossa ja tein vuorotyötä, jolloin tottakai kävin suihkussa myös hiljaisuuden aikaan, niin naapuri kävi valittamassa, etten kun föönasin hiuksiani. Olin ihan ällistynyt, miten toiset kuvittelee voivansa määrätä toisten elämästä. Luulisi ihmisten tosiaan älyävän, että kerrostalossa useinkaan ei ole ihan hiljaista vaan normaalit elämisen äänet kuuluu ja saavatkin kuulua. Jos ei sitä kestä, niin ratkaisuna joko korvatulpat tai muutto muualle. Katse pitäisi ottaa pois sieltä omasta navasta, eikä kuvitella, että kaikki on töissä esim. 8-16.
Ajattelin otsikon perusteella, että aloittaja on joku himosiivooja ja imuroi joka ikinen päivä tuntikausia, jolloin voisi ymmärtää sen, että jollain naapurilla menee lopulta hermot. Mutta kyse olikin vain hysteerisestä naapurista. Äkkiä se hermostuikin, kun noin nopeasta imuroinnista ehti tulla valittamaan! Itse asuin joskus pakkomielteisen siivoojan naapurissa, ja silloin olivat kieltämättä hermot välillä päiväsaikaankin kireällä, kun seinän takana imuroitiin pahimmillaan päälle kymmenen tuntia yhtenä päivänä (kuulostaa uskomattomalta, mutta tämä on ihan totta) ja koko ajan kuului se hirveä ujellus ja pauke :D Välillä imuri sammui hetkeksi kun naapuri kävi vessassa tai söi äkkiä jotain välipalaa ja sen jälkeen taas mentiin.
Jotkut naapurit ovat vaan hulluja. Minullakin jäi kerran pesukone jotenkin jumiin ja jurnutti vielä puoli yksitoista niin eiköhän naapuri ollut kärppänä hakkaamassa ovea (en avannut).
Totta kai saa imuroida hiljaisuuteen asti. Yleensä ei kyllä ihan siihen saakka käytetä koneita, jos ei ole ns. pakko. Mulla on valitettavasti naapuri, jonka mielestä kaikkea voi tehdä milloin vain. Pesukonetta käyttää lähinnä öisin, imurointia voi tehdä vaikka aamuyöstä (äänistä päätellen suursiivousta, koska siirtelee mööpeleitä pitkin ja poikin kauhealla kolinalla), porailee yöllä (valehtelee naapureille, ettei ole hän), nikkaroi myös öisin jne. Kovin tasapainoton ihminen on hän.
Vierailija kirjoitti:
Hahaha, mahtaakohan olla meijän entiset naapurit.
Muutti pois ku meille syntyi vauva, ei kestäny ilmeisesti uuden elämän ääntä.Eräänä aamuna kello 11 siivoilin, laitoin musat kovalle soimaan, ja tää naapuri tuli valittamaan, etten sais pitää musiikkia. Sanoin vaan, että en laita hiljemmalle.
Sama naapuri koitti hommata meille häätöä keräämällä nimiä, mutta muut naapurit ei suostunu. Olivat vaan kehuneet miten mukavia me ollaan. :D :D
Kuulostat vähän ylimieliseltä.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin otsikon perusteella, että aloittaja on joku himosiivooja ja imuroi joka ikinen päivä tuntikausia, jolloin voisi ymmärtää sen, että jollain naapurilla menee lopulta hermot. Mutta kyse olikin vain hysteerisestä naapurista. Äkkiä se hermostuikin, kun noin nopeasta imuroinnista ehti tulla valittamaan! Itse asuin joskus pakkomielteisen siivoojan naapurissa, ja silloin olivat kieltämättä hermot välillä päiväsaikaankin kireällä, kun seinän takana imuroitiin pahimmillaan päälle kymmenen tuntia yhtenä päivänä (kuulostaa uskomattomalta, mutta tämä on ihan totta) ja koko ajan kuului se hirveä ujellus ja pauke :D Välillä imuri sammui hetkeksi kun naapuri kävi vessassa tai söi äkkiä jotain välipalaa ja sen jälkeen taas mentiin.
Siellä piilee taustalla jokin sairaus. Sijaistoimintaa ahdistuksen peittämiseksi
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh, ei käy kateeksi! :D Olen toki tarkka kodin siisteydestä ja imuroin juuri kissojen vuoksi lähes joka päivä (karvaa, kuivaruokaa tai hiekkaa leviää joka paikkaan) mutta selviän tuosta operaatiosta alle kymmenessä minuutissa. Ymmärtäähän sen, että jos joku imuroi tuntikausia joka päivä, alkaa se turhauttamaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Yleensä mikäli on (pakon)omainen tarve esim. Jyrätä niin kovaa lattiaa esim. Joka päivä, kertoo jotain.
Toisaalta sitä voi ottaa muutkin huomioon, on hiljaisuustai ei. Jostain kun on huomauttanut/ puuttunut, esim. Kakaran käytöshäiriöistä, solvataan mielisairaaksi, "kuvittelet, luulet", käydään hississä kimppuun, potkitaan ovia, uhkaillaan henkeä jne.
Toisaalta joillakin on tarve siivouksessa hakata niin paljon että listat sun muut kyllä irtoavat ja melua tuottaa sen mukaisesti. Joskus tullut seurattua oikeasti ammatisiivoojaan ja "tuuraajan" työtä, toinen hakkaa ja jyskii, toinen ei mutta tulosta syntyy.
Juuri näin! Persepuolueilaisilla on omat tapansa mutta normaaleilla ihmisillä toiset. Epäilen alkoholismia ja huumeita syyksi, ap voisi ehkä katsoa vähän peiliin päin?
Vierailija kirjoitti:
Totta kai saa imuroida hiljaisuuteen asti. Yleensä ei kyllä ihan siihen saakka käytetä koneita, jos ei ole ns. pakko. Mulla on valitettavasti naapuri, jonka mielestä kaikkea voi tehdä milloin vain. Pesukonetta käyttää lähinnä öisin, imurointia voi tehdä vaikka aamuyöstä (äänistä päätellen suursiivousta, koska siirtelee mööpeleitä pitkin ja poikin kauhealla kolinalla), porailee yöllä (valehtelee naapureille, ettei ole hän), nikkaroi myös öisin jne. Kovin tasapainoton ihminen on hän.
Nikkaroi öisin ja teeskentelee viatonta. Onko naapurisi kenties tonttu, sitähän ei saa paljastaa ihmisille :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä mikäli on (pakon)omainen tarve esim. Jyrätä niin kovaa lattiaa esim. Joka päivä, kertoo jotain.
Toisaalta sitä voi ottaa muutkin huomioon, on hiljaisuustai ei. Jostain kun on huomauttanut/ puuttunut, esim. Kakaran käytöshäiriöistä, solvataan mielisairaaksi, "kuvittelet, luulet", käydään hississä kimppuun, potkitaan ovia, uhkaillaan henkeä jne.
Toisaalta joillakin on tarve siivouksessa hakata niin paljon että listat sun muut kyllä irtoavat ja melua tuottaa sen mukaisesti. Joskus tullut seurattua oikeasti ammatisiivoojaan ja "tuuraajan" työtä, toinen hakkaa ja jyskii, toinen ei mutta tulosta syntyy.
Juuri näin! Persepuolueilaisilla on omat tapansa mutta normaaleilla ihmisillä toiset. Epäilen alkoholismia ja huumeita syyksi, ap voisi ehkä katsoa vähän peiliin päin?
Miksi mun pitää katsoa tässä peiliin? Ap