Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyin palvelusta naapurilta ja ei herunut apua.

Vierailija
16.04.2019 |

Nyt jotenkin hävettää. Mulla on pyörä ja olen vähän avuton nainen, en osaa vaihtaa rengasta mikä puhki. Mukava naapuri, ollaan moikkailtu muutama vuosi ja taas nähtiin pihalla. On eläkeläinen ja paljon ulkoilee itsekseen. Kysyin voisiko hän palkkaa vastaan vaihtaa pyörääni kumin. Ei voinut.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse hävetä. Vie rengas (tai koko pyörä) pyöräkorjaamolle ja maksa ammattilaiselle.

Voi muuten olla, että tuolla eläkeläisellä ei ollut joko taitoja tai työkaluja tai kumpiakaan renkaan korjaamiseen, joten hän kieltäytyi. Jatka vain moikkailua entiseen tapaan.

Vierailija
2/8 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osannut itsekkään tai ei uskaltanut jos jotain menee vikaan?

Minun eksäni vaihtoi kerran takarenkaani sillä seurauksella että jouduin raahaamaan pyöräni liikkeeseen korjattavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuota häpeemään, tarjosit kuitenkin korvausta etkä ilmaiseksi yrittänyt vaihdattaa. Ehkä hän ei osannut?

Vie fillari korjaamolle.

Vierailija
4/8 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tossa mitään hävettävää ole. Nykypyöriin onkin vähän hankalaa vaihtaa renkaita. Onko siellä huoltoliikettä?

Vierailija
5/8 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tunne naapuria muuten kuin että "on moikkailtu", niin ei ehkä kannata pyytää apua. Käytännössähän tuossa tilanteessa ollaan ihan vieraita toisilleen.

Vierailija
6/8 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä. Naapuri hiljattain vaihtoi pyöräänsä renkaat niin hyväntuulisena, että ajattelin rohkaistua. Harmi vaan kun nyt sitten ajatus etten ikinä koskaan kysy keneltäkään mitään apua. Ja joo tosiaan sinänsä vain vieras ihminen kun ollaan vain tervehditty tavatessa, mutta ajattelin myös että ehkä eläkeläiselle raha kelpaa jne. Ärsyttää kun en tunne täältä ketään miestä ja pitää nyt joko opetella itse tai kinkata pyörä korjaamoon johonkin kauas.

Vierailija
7/8 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä. Naapuri hiljattain vaihtoi pyöräänsä renkaat niin hyväntuulisena, että ajattelin rohkaistua. Harmi vaan kun nyt sitten ajatus etten ikinä koskaan kysy keneltäkään mitään apua. Ja joo tosiaan sinänsä vain vieras ihminen kun ollaan vain tervehditty tavatessa, mutta ajattelin myös että ehkä eläkeläiselle raha kelpaa jne. Ärsyttää kun en tunne täältä ketään miestä ja pitää nyt joko opetella itse tai kinkata pyörä korjaamoon johonkin kauas.

Laita paikalliseen Fb- ryhmään ilmoitus, josko joku nuori haluaa ansaita taskurahaa renkaan vaihdolla.

Vierailija
8/8 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä. Naapuri hiljattain vaihtoi pyöräänsä renkaat niin hyväntuulisena, että ajattelin rohkaistua.

Hitto, pitääpä jatkossa laittaa suu mutruun kun vaihdan pyöränrenkaat niin ei naapurit keksi tulla kyselemään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi