Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3-vuotias joka ei tottele tai kuuntele

Vierailija
15.04.2019 |

Kertokaa nyt viisaammat joilla on ollut haasteellisempi lapsi että millä tämän saisi kuuntelemaan. Tällä hetkellä vain huutamalla saa hänen huomion ja sitä tietystikkään en halua tehdä. Kun yritän saada sanottua jostain asiasta mitä teki väärin tai koitan saada tekemään jotain mitä ei halua, esim.lähteä kotiin niin ignooraa ihan täysin kaiken. Vaikka kuinka napakasti sanon ja menen hänen tasolleen yms. Kun saan hänet luokseni lopulta niin hän vaan ihan pokerilla sulkee silmät, hymyilee pirullisesti, ignooraa ja jopa leikkii nukkuvaa. Ja systemaattisesti olemme häntä koittaneet kasvattaa kunnon kansalaiseksi neuvolan ja päiväkodin avulla mutta tulos on täysin 0.

Meillä on myös 6 vuotias jonka kanssa tällaista ei ole ollut. Tästä nuoremmasta on jo alle 1 vuotiaana humannut että on hieman eri temperamentti.

AUTTAKAAAAAA!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, ei tuosta kannata isoa numeroa ja ongelmaa tehdä. Se on kolmen, ja jos on ihan normaali neurotyypillinen lapsi, niin ei varmasti käyttäydy noin esim. kouluun mennessä. Menee ohi.

Meillä tytär on myös ollut aina haastava temperamentti mutta en minä siitä isoa numeroa tee. Esim. jos ei halua lähteä ulos kun pitäisi lähteä, en kyllä kovin pitkään asiasta hänen kanssa neuvottele vaan nappaan vaikka kiljuvana kantoon. Se on kuitenkin varma että silloin mennään kun minä niin päätän, eihän nyt pikkulapsen voi antaa perheen elämää määrätä.

Vierailija
2/5 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

*-* Nöpö-Felix *-*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, ei tuosta kannata isoa numeroa ja ongelmaa tehdä. Se on kolmen, ja jos on ihan normaali neurotyypillinen lapsi, niin ei varmasti käyttäydy noin esim. kouluun mennessä. Menee ohi.

Meillä tytär on myös ollut aina haastava temperamentti mutta en minä siitä isoa numeroa tee. Esim. jos ei halua lähteä ulos kun pitäisi lähteä, en kyllä kovin pitkään asiasta hänen kanssa neuvottele vaan nappaan vaikka kiljuvana kantoon. Se on kuitenkin varma että silloin mennään kun minä niin päätän, eihän nyt pikkulapsen voi antaa perheen elämää määrätä.

Niin. Näitä haasteita voi toki olla eri tasoisia. Meillä lapset eivät ikinä ole määränneet elämäämme. Siitä ei ole kyse. Eikä asiasta numeron tekemisestä mielestäni, vaan avun ja vertaistuen hakemisesta rankkana aikana.

Uskon 100 prosenttisesti että tämä "vaihe" menee ohi mutta sitä on nyt kestänyt jo 2 vuotta ja pahemmaksi menossa.

Ehkä kaipaisin jotain konkreettista neuvoa tai sitten vaikka vertaistukea saman tilanteen kanssa painivilta niin jaksaa taas yhden päivän. Ap

Vierailija
4/5 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa ap!

Kuulostaa rankalta elämän vaiheelta! Teet varmasti parhaasi vaikka siltä ei nyt tunnukkaan, olet kuitenkin sinnikkäästi jatkanut eteenpäin ja pyytänyt myös apua. Minulla ei ole lapsia joten en osaa valitettavasti auttaa mutta halusin vain lähettää tsempit! :)

Vierailija
5/5 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan provosoidu eli huuda.

Ilmoita että hetken päästä lähdetään, että ehtii valmistautua.