TÖRKEÄÄ antaa pienille virpojille jotain halpis makeisia!
Panostakaa laatuun (mm. Kinder), ettei lapsille tule turhaan pettymyksiä.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä annoin kinderit jokaiselle oman vaikka oli 5 poikaa, mutta ei kelvannut alkoivat narisemaan että eikö ole mitään muuta kun tuossa on niin vähän suklaata, oisko edes rahaa. Vastasin että ei ole pakko ottaa näitäkään kindereitä jos ei kelpaa. Pojat ottivat tyytymättöminä kinderit ja lampsivat pois. Mulle tuli niin ikävä fiilis tästä episodista että en halua enää avata ovea :(
Kiittämättömyys on maailman palkka. Älä avaa enää ovea, kerjäläisille ei ole mikään pakko antaa mitään.
Olin varma että nykyajan nuorisolla tulee tämmöisiä tapauksia, että palkka ei kelpaa, ja siksi hirvittää koko virpominen. Kun olin itse lapsi 90-luvulla ja kävin virpomassa, ei olisi ikimaailmassa tullut mieleenkään että uskaltaisi valittaa tuntemattoman ovella palkan laadusta.
M32
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä annoin kinderit jokaiselle oman vaikka oli 5 poikaa, mutta ei kelvannut alkoivat narisemaan että eikö ole mitään muuta kun tuossa on niin vähän suklaata, oisko edes rahaa. Vastasin että ei ole pakko ottaa näitäkään kindereitä jos ei kelpaa. Pojat ottivat tyytymättöminä kinderit ja lampsivat pois. Mulle tuli niin ikävä fiilis tästä episodista että en halua enää avata ovea :(
Kauheeta, mua ahdisti lukea tätä. Onneksi ehkä vielä harvassa nämä hyötyjävirpojat. Ja itsekin sain vitsan missä pieni sulka päässä, aattelin etten kehtaa alkaa siinä arvostelemaan loppuiko sulat kesken ? no, taidan itsekin vähän valita tästä lähtien kenelle tuota ovea avaa, ovisilmä kun on.
Vielä törkeämpää olisi tunkea virpomaan ketään muita kuin ennakkoon sovittuja sukulaisia ja tuttuja.
Jos ei Lidlin suklaamunat kelpaa, menkööt muualle. Jos virpojien tärkein tavoite on kerätä kalliita ja laadukkaita sulaamunia astiat täyteen, on virpomisen tarkoitus kyllä käsitetty pikkasen väärin! (valitettavan usein ahneiden äitien vaikutuksesta)
Muistaakseni sekä kaakaonkasvatus että palmuöljy tuhoavat maapalloa samaa vauhtia kuin karjankasvatus. Siksi ehdoton ei suklaamunille!
Kotimainen luomuvihannes tai muu luomutuote on ainoa kestävä vaihtoehto. Meiltä lapset on saaneet mustikkasmoothien tai spelttikeksin.
Kindereitä oli meillä tänä vuonna ja suurin osa virpojista hämmästeli sitä ”vau, kindereitä”. Kaikki kiittivät iloisesti.
Hyväkäytöksisiä lapsia meillä kävi. Monet toivottelivat hyvää pääsiäistä.
Sama homma viime vuonna vaikka palkkana oli virvon varvon-patukoita ja jotain Pandan lakupatukoita.
Ihanaa kun kävivät oksineen. Kaikki, paitsi yksi porukka (2lasta), olivat pukeutuneet joksikin. Ihanin oli kyllä noin 3v turtlespukuun pukeutunut pikkupoika :)
Kiva päivä oli kyllä.
Minä pistin virpojille lusikalliset mämmiä palkkakippoihin. Olivat niin äimänä, etteivät saaneet sanaa suusta. Lähtivät vaan pois. Eivät varmaan tienneet, mitä herkkua saivat.
Mietippä sellasta henkilöä joka asuu tiheään asutulla alueella ja tekee tiukkaa joka päivä et on varaa ruokaa. Silti tahtoo ilahduttaa virpojia. Mitä veikkaat et hän ostaa? Varmasti joo ostaa jotai 30 kindermunaa
Kinder sisältää muovia, joka on pahinta ympäristömyrkkyä mitä löytyy. Maailman meretkin ovat täynnä muovia ja kohta syömme muovikalaa kaikki. Mieluummin mitä tahansa kuin muovia. Vaikka Mignon, jota en voi itse sietääkään.
Todellakin annan. Veljentytöille oon varannut isot suklaapuput, mutta muut saa niitä pieniä munia ja virvon varvon patukan.
Luojalle kiitos meillä on rapun ovi aina lukossa ja "Kerjääminen ja kaupustelu kielletty"- kyltti seinässä. Ihmisten häiritseminen viikonlopouna ja kaikenlainen kerjääminen pitäisi kieltää.
Totta. Se on todella törkeää.
Itse olen tilannut Pariisista sellaisia maailman kalleimmista ja harvinaisimmista kaakaopavuista tehtyjä konvehteja, jotka on koristeltu aidolla kullalla. Virpomispäivää yleensä alan suunnitelemaan noin pari kuukautta aikaisemmin. Että varmasti on kaikille ihanille punanenäisille pikku-noidille tarjottavana ikimuistoinen kokemus.
Tosiaan, mämmiä kunnon läiskäys lasten omiin kippoihin.
Avot ja hyvää pääsiäistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos persujen kersoja tulisi virpomaan luokseni niin pakottaisin ne syömään koiranulosteita.
lääkkeet
Asun pientaloalueella. Talomme on taloyhtiön viimeinen ja jostakin syystä virpojat ovat kääntyneet aina toiseksi viimeisen talon kohdalla takaisin.
Mutta tänään ovellemme tulikin virpojia - ilmeisesti sisarukset - tyttö ja poika. Kysyin, tulivatko he ihan kaksin ja tyttö viittelöi jonnekin ja selitti hiljaisella ja epävarmalla äänellä:”Ei me tultu yksin. Meijän iskä on tuolla. Mut ei se näy tähän. Se on tuolla talon takana.” Vaikken kovin lapsirakas olekaan, kyllä sydämeni heltyi. Ja entäs se palkka sitten: suklaamunat ja kolikot. Kelpasivatkin hyvin. Vilkaisin vielä ikkunasta ja siellähän se iskä muuten olikin selailemassa älypuhelintaan.
Surullista, että me suomalaiset aktiivisesti kaihdamme ja halveksimme omia, kulttuurillisesti arvokkaita perinteitämme. Kun unohdamme omat juuremme ja perinteemme, menetämme arvokkaan osan omasta identiteetistämme. Minä en ainakaan halua olla osa yhtä, harmaata, urbanisoitunutta, sielultaan köyhää, byrokraattista länsimaalaisuutta. Olkaamme ylpeitä perinteistämme.