Oletko katsonut Areenasta Josefin Nilssonin tarinaa?
Olen yrittänyt etsiä Ruotsin keskusteluja aiheesta. Ei löydy. Vaietaanko Ruotsissa perheväkivallasta, kun tekijä ilmeisesti tunnettu näyttelijä?
Kommentit (20)
Ap ei taida ymmärtää ruotsia, vai miten on mahdollista, että et löydä keskusteluja? Sehän herätti valtaisan mekkalan.
En vissiin ymmärrä, lukioruotsilla mennään. Millaisen mekkalan? Joutuiko pahpoinpitelijä vastuuseen? Ap
Vierailija kirjoitti:
En vissiin ymmärrä, lukioruotsilla mennään. Millaisen mekkalan? Joutuiko pahpoinpitelijä vastuuseen? Ap
Sai aikoinaan 3 kk tuomion. Siitä on parikymmentä vuotta ja rangaistus on ajat sitten kärsitty. Nyt sitten nousi tämä mekkala, joka toi miehen kansakunnan sylkykupiksi ja lopetti käytännössä hänen uransa, toki hän muutenkin on jo eläkeiässä.
No mutta mitä väliä, jos lopetti eläkeläisen uran? Pahoinpitely lopetti Josefinin elämän alle 50-vuotiaana. Osaako joku ruotsia? Onko siis pahoinpidellyt muita exiään? Ovat hekin tunnettuja näyttelijöitä, myös Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
No mutta mitä väliä, jos lopetti eläkeläisen uran? Pahoinpitely lopetti Josefinin elämän alle 50-vuotiaana. Osaako joku ruotsia? Onko siis pahoinpidellyt muita exiään? Ovat hekin tunnettuja näyttelijöitä, myös Suomessa.
Josefinen elämä ei loppunut pahoinpitelyyn. Toki voi arvella, miten paljon kaltoinkohtelu vaikutti siihen, että hän kadotti elämänhallintansa, mutta sitä kukaan meistä ei voi tietää.
Lisäys: eläkeiässä, mutta vielä varsin voimallisesti työelämässä mukana, kuten monet muutkin eläkeiässä olevat näyttelijät.
Kyllä tämä pistää miettimään myös sitä puolta, että eikö rangaistuksen kärsinyt olekaan sovittanut tekoaan edes osittain. Mikä on kohtuullista ja mikä ei?
Lena Olin oli yksi hänen kumppaneistaan, siis Örjan Rambergin.
Samoin Eva Fröling. Molemmat kertoneet miehen väkivaltaisuudesta.
Areenasta löytyy Josefin Nilsonin tarina
Olipa koskettava dokumentti. Kyllä oli uskomattoman kaunis ääni hänellä ja osasi tulkita kappaleet paremmin kuin moni muu laulaja ikinä.
Örjan Rambergin lapsuus oli kauhea. Hän kasvoi väkivaltaisessa kodissa...
Silti olisi voinut valita toisen tien.
Vila i frid, Josefin
Nyt YLE teemalla, olen nähnyt jo ruotsin puolella aikaisemmin.
Todella traaginen tarina.
Ja aivan upea laulaja.
Örjan on kyllä aivan saatanallisen hullu ihminen! Ihan itse piru.
En oo, pitää katsoa.