HS: n juttu lapsettomista senioreista ja yhteisöllisestä senioritalosta
Jutun sisältöön puuttumatta sen kummemmin, niin kiinnitin huomiota tuohon jutussa kuvattuun senioritaloon, joka on tarkoitettu yli 48-vuotiaille.
Olen itse 46-vuotias ja vaikka ymmärränkin, että ihmisiä ja terveys- ym. tilanteita on erilaisia, niin en voi silti olla miettimättä, että tunteeko joku alle viisikymppinen ihminen tosiaan samaistuvansa palvelutalosenioreihin? Jos nyt ajattelen ihan omaa tilannettani, niin en voi sanoa, että terveys tai suhtautuminen omaan ikään poikkeaisi merkittävästi siitä, kun olin hieman yli kolmekymppinen. Nuorin lapsistanikin on ala-asteella. Moikka, äiti muuttaa nyt vanhusten palvelutaloon. Ok, ei tuota varmaan ihan kaltaisilleni ole tarkoitettu mutta silti, kiinnittikö kukaan muu asiaan huomiota?
En ole lukenut juttua, mutta pisti silmään otsikosta lapsettomat seniorit. Ehkä jotkut siinä 50+ iässä haluavat enemmän yhteisöllisyyttä? Mielestäni voisi kokeilla yhteisöllistä asumista senioreille ja opiskelijoille, vaikka niin että puolet talon asunnoista olisi opiskelija-asuntosäätiön hallinnassa ja puolet senioriasuntoja.