Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi elämässään kaikein oikein tehneet eivät pärjää

Vierailija
13.04.2019 |

Ovat hoitaneet asiansa. Tehneet itse sen minkä voivat saadakseen hyvän elämän. Opiskelleet, urheilleet, tehneet töitä jne. Tehneet siis kaiken ns. oppikirjan mukaisesti. Mutta silti menettävät työpaikan, vanhemmat kuolevat heidän ollessaan lapsia, on väkivaltaa tai alkoholisoituneita perheessä, kotiin murtaudutaan, talo syttyy palamaan, on koulukiusaamista, todetaan syöpä ja löytyy toinen toistaan rankempia juttuja ja aina toisensa perään.

Kun normi ihmisellä on vastoinkäymisiä heilläkin, mutta ei sentään tapahdu kaikkea sitä kurjaa ja vastapainoksi saavat onnistumisia ja hyviäkin juttuja.

Miksi elämä menee niin? Onko se vain elämää? Kuuluuko sen mennä niin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lähes kaikki elämässä on lopulta joko sattumaa tai kohtaloa vaikka ihan muuta halutaan kuvitella.

Vierailija
2/9 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen ihmisen elämällä on tarkoitus ja siihen kuuluu, että ihminen käy läpi tiettyjä kokemuksia ja oppii tiettyjä asioita. Tämä on tärkeämpää, kuin mikään tutkinto tai cv:n saavutus.

Jos ihminen ei kykene tai halua oppia asiaa, jonka on tullut tänne maailmaan oppimaan, voi elämä heittää aika rankkoja juttuja eteen, jotta ihminen ikäänkuin ”tajuaisi”.

Uskon jälleensyntymään, ja tämä ajatus pohjaa sieltä.

Seuraavalle elämän tasolle ei pääse, ellei opi sitä tiettyä asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska lähes kaikki elämässä on lopulta joko sattumaa tai kohtaloa vaikka ihan muuta halutaan kuvitella.

Minä taas uskon, että kaikella on merkitys. Joku ihan pieni asia voi saada isoja asioita liikkumaan.

Omaa menneisyyttäni tarkastellen, uskon, että kaikilla asioilla on ollut oma tarkoituksensa.

Vierailija
4/9 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkinnot ja pankkitilin saldo ei kerro siitä, kuinka pitkällä ihminen on henkisessä kehityksessä. Siivooja voi olla edistyneempi kuin tohtori. Vaatimattomuus ja muiden palveleminen ja sen hyväksyminen, että tekee asioita, joista ei saa mainetta ja kunniaa, on henkisesti ihmiselle hyvin valoisaa. Luultavasti tämä menestyjä joutuu vielä syntymään uudelleen samalle tasolle, kun taas siivooja pääse eteenpäin. Ja näin ajatellen, siivooja on saavuttanut elämässään paljon enemmän kuin ns. menestyjä.

Vierailija
5/9 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä kaiken oikein tekevät eivät pärjää, koska menestyminen vaatii luovuutta ja rohkeutta. Sitä tietä ei voi oppia kirjoista tai kukaan muu ei sitä näytä.

Se on uusi polku.

Siksi suoriutujat jäävät keskiportaaseen.

Mummoni ohjeisti minua, että koita tutustua niihin takarivin poikiin, siellä on menestyjät. Oikeassa olikin, tavallaan.

Päädyin itse aika usein jälki-istuntoon seurustelemaan heidän kanssaan.

Mutta tämä ei minua stressannut, koska tiesin, että olen tullut tänne maailmaan oppimaan jotain muuta kuin mitä on opetussuunnitelmassa.

Vierailija
6/9 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni viisauksia: naiselle tärkeä taito on osata pyöritellä hyvät lihapullat. Hän oli hyvä emäntä.

Vierailija
7/9 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs se ahkera koulunkäynti ja urheilu (tai mikään mihin voit itse vaikuttaa) siihen vaikuttaa, että vanhemmat sattuvat kuolemaan aikaisessa vaiheessa tai saat syövän? Elämä tapahtuu, ja kaikki me kuollaan. Asioiden turhan tarkkaan mietiskely ei tuo mitään hyvää, vaan korkeintaan pöpilään passituksen.

Vierailija
8/9 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan aloituksessa mainituillakin ollut paljonkin hyviä asioita, vaikka myös sitä ikävääkin.

Kenelläkään ei ole elämä pelkästään positiivisia tapahtumia täynnä.

Vierailija
9/9 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudelliseen menestykseen tarvitaan aina jonkin verran muiden ihmisten hyväksikäyttöä.