Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

auttakee kun pojalle pitäs ostaa pöytätietokone. Se haluaa pelata sillä mut miksi noin koneet myydään niin et siinä on vaan se laaikko

Vierailija
13.04.2019 |

eikä näyttöä?
mikä näyttö siihen sit pitää ostaa.
Vai ostanko vaan semmosen applen pöytätietokoneen?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet liikkeeseen niin ne kyllä neuvoo.

Vierailija
2/18 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita poika itse katsomaan mieleisensä netistä. Siis näyttö, kone, näppis, hiiri, headset jne. Sen jälkeen katsokaa yhdessä niiden hinta ja jos on liian kallista, pyydä poikaa katsomaan jokin halvempi. Olen ollut jo 20 vuotta it-alalla töissä, mutta en tosiaankaan - kun en itse pelaa - alkaisi valitsemaan kenellekään pelikonetta. Pelaaminen vaatii vähän erilaisempia ominaisuuksia kuin muu tietokoneenkäyttö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pojan päättää, tietää paremmin.

Tietokoneita saa myös valmiina paketteina, mutta ne on yleensä kuraa.

Vierailija
4/18 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites hiiri, näppis, kuulokkeet? Näytöksi joku, jossa on 144hz virkistystaajuus ja Freesync.

Vierailija
5/18 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet liikkeeseen niin ne kyllä neuvoo.

ei ne neuvo. Ne vaan mainostaa jotain omaa tarjous- pakettia joka on poistoon menevä malli jostain apple -tietokoneesta. 

Netistä haluaisin ostaa. En kyllä osta mistään gigantista. Ihan tarpeeks niitten hommaa saanu kattella. Huijaavat ihmisiä

Vierailija
6/18 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites hiiri, näppis, kuulokkeet? Näytöksi joku, jossa on 144hz virkistystaajuus ja Freesync.

öööö mikä?

Vierailija
7/18 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna pojan päättää, tietää paremmin.

Tietokoneita saa myös valmiina paketteina, mutta ne on yleensä kuraa.

Eiku voisitko ees ehottaa jotain? Haluaisin tarkistaa, että paljon tulis maksamaan noin suunnilleen

Vierailija
8/18 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.logicalincrements.com/

Tuolta good-mallin osat. Houkuttele pienellä flirtillä jotain valkoritaria kasaamaan kone.

Vierailija
9/18 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika kasas itse oman pelikoneensa. Ensin se laatikko, sitten osti ja asensi sinne kaikki tarvittavat sisuskalut. Seuraavaksi ostettiin näyttö, näppis, hiiri, headset, mikki jne mitä näitä nyt on. Seuraavaksi hankkii paremman pöydän ja tuolin.

On noi pelihommat niin viilausta vaativaa, että ei siihen mikään valmiiksi koottu kone sovi.

Vierailija
10/18 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ainakaan apple konetta osta, kun suurin osa pc peleistä on windowsilla toimivia. tietenkin on toki mahdollista asentaa macosin rinnalle windows.

Vierailija
11/18 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolta good-mallin osat. Houkuttele pienellä flirtillä jotain valkoritaria kasaamaan kone.

menee vaikeeks. Mä mitään valkoritaria osaa houkutella herran jumala

Vierailija
12/18 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

menee vaikeeks. Mä mitään valkoritaria osaa houkutella herran jumala

Kun ostaa osat erikseen ja kokoaa itse, säästää satasia verrattuna valmiiseen pakettiin. Eikö tuttavapiirissä ole ketään, joka osaisi ostaa sopivat osat ja kasata koneen itse?

Vierailija
13/18 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/6276c/Pelikayttoon

Keskusyksikön voi valita vaikkapa noista.

Näyttö joku näistä

https://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/10419c/Pelinaytot

4K plussaa, mutta FullHDllakin pärjää.

Sitten voi katsoa myös pelinäppäimistöjä, hiiriä ja kuulokkeita.

Budjettia olisi hyvä olla ainakin 1500€.

Tai osta konsoli parilla sadalla.

Vierailija
14/18 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikosta löytyy kaikki tarvittava koska se on ”tee se itse paketti”.

Avaa laatikko ja pura osiin vaikkapa keittiön lattialle ja se kokoaa itse itsensä, onhan se sentään tietokone.

Vierailija
15/18 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta valmiiksi kasattuja koneita mistään ketjumyymälöistä etc.

Vierailija
16/18 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulla tai pojalla ei ole kokemusta koneen kokoamisesta, niin kannattaa ostaa valmiiksi koottu tietokone, joka soveltuu pelikäyttöön.

Vierailija
17/18 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sattui olemaan vanha pöytäkone (maksoi aikoinaan 500e), jonka ominaisuudet eivät kuitenkaan kaikilta osin riittäneet Fortniten pelaamiseen. Vanhin poikani asensi siihen muistaakseni uuden näytönohjaimen ja ostettiin lisää muistia, yhden muistikamman pisti paikoilleen. Näyttö, näppis ja hiiri ovat myös vanhoja ja riittävät tuohon, luurit maksoivat muutaman kympin.

Eli jos ette osaa koota konetta eikä lähipiirissä ole ketään osaavaa, suosittelen että googlatkaa niistä peleistä minimivaatimukset pelikoneelle. Jos kotikaupungissanne ei ole Verkkokauppa.com-liikettä, selatkaa sieltä sivustolta ja etsikää valmis kone joka täyttää vaatimukset. Heille voi minun mielestä myös soittaa ja kysyä mikä kannattaa tilata. Toimitus on nopea jos heillä on tuotteet jo varastossa. Meillä lähetykset tulivat Smartpostiin muutamassa päivässä.

Vaikka tuo näyttö meillä riittää, on se kuitenkin aika pieni joten vähän isompi on hankintalistalla seuraavana.

Vierailija
18/18 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin mieti paljon koneeseen voit käyttää rahaa jamihin sen suorituskyvyn pitää riittää. Vertailuna älä katso postissa tulleita mainoksia vaan huomioi, että hyvää ei saa halvalla. Jos ette itse asiasta ymmärrä niin kysele kaikilta tutuilta löytyisikö joku, joka ymmärtää. Esim. alan opiskelija voi, korvausta vastaan tietenkin, katsoa tarpeisiinne sopivat osat ja kasata ja asentaa ohjelmistot. Huomaa myös, että ohjelmistot ovat maksullisia, koska todennäköisesti pelikoneeseen on asennettava Windows-käyttöjärjestelmä.