Enkö voi haastaa ketään lääkäriä oikeuteen, että klamydia meni huomaamatta ehkä n. vuoden?
Hakeuduin hoitoon ja valitin tulehduksista, jotka menevät vain hetkeksi ohi antibioottikuureilla. Lääkärit ovat todenneet teksteissä kellertävää, vihertävää, kuplivaa vuotoa, alavatsakipua, ihan klassisia oireita. Olin kahdessa eri sairaalassa hoidossa, kun yhdessä tilannetta ei saatu parannettua niin soittopyyntöä toiseen. Ei mitään vaikutusta, tekstissä kylläkin todetaan "potilas huolissaan oireista". Kai nyt!? Pitkittynyt toistuva tulehdus aiheutti paljon pysyvää tuhoa, lapsettomuutta, taloudellisen katastrofin sekä luultavasti immuniteettiin liittyvän sairauden. Minua on hoidettu (ignoorattu) monen lääkärin taholta, enkä osaa sanoa kenen heistä voidaan katsoa olevan lopullisesti vastuussa. Onko todella niin, että mitään oikeutta ei asiassa voi saada?
Kommentit (37)
Mullakin joka asiassa mikä liittyy alapäähän on otettu sptestit, aina ollut negaa ja sit vasta tutkitaan syvemmin.
Todella ärsyttävää, mutta testatkaa vaan, mutta ärsyttää se, että joutuu niiden oireiden kanssa olla pitempään ennen kuin saa hoitoa.
Nytkin pitkittynyt virtsainfektio.
Vierailija kirjoitti:
olisko kannattanu katsoa ketä panee. sukupuolitaudin saaminen on elämäntapavalinta.
Kyllähän kaikkien kannattaisi käyttää kondomia aina ja myös avioliitossa. Pettämistä tapahtuu koko ajan. Olen kuitenkin kuullut, että on muitakin ihmisiä, jotka jättää kondomin pois jossain vaiheessa. Ap
Onneksi oli vain klamydia, eikä tippuri tai kaikista pahin autoimmuunipuolustussyndrooma.
Tässä mehiläisen sivuilta:
Gynekologisia tulehduksia voivat aiheuttaa elimistön omat tai vieraat bakteerikannat jouduttuaan väärään paikkaan tai jos väärä bakteerikanta pääsee vallitsevaksi. Lääkärin silmä ei pysty erottamaan tulehduksen aiheuttajaa ja tarvitaan usein näytteiden tarkistamista. Sukupuolitaudit voivat olla myös oireettomia tai hyvin vähäoireisia ilman vatsakipuja. Klamydia- ja tippurikoe tehdään varsin herkästi ja taudit voidaan myös hoitaa helposti antibiooteilla. Pitkäaikainen hoitamaton tulehdus puolestaan voi tuhota munatorvien rakennetta ja huonontaa lapsen saamisen mahdollisuutta jatkossa.
En keksi oikein muuta selitystä kuin että olen jostain syystä saanut hullun leiman, että tuo on se joka soittelee ja tulee osastolle aina, kun sillä on valkovuotoa tai vatsanväänteitä. On vaikea ymmärtää, että asiakas todennäköisemmin olisi luulotautinen, kuin että hänellä olisi hyvin yleinen sp-tartunta. Nehän ovat usein täysin oireettomiakin, niin että varsinkin sen suuntaisia oireita todetessa pitäisi testata eikä todeta, että potilas on huolissaan. Ap
Olen täysin rikki enkä usko että pääsen koskaan tästä yli, koska vammat haittaavat jokapäiväistä elämää. Tätä ei voi unohtaa. En kuitenkaan haluaisi myöskään tappaa itseäni sen takia, mitä toiset ovat minulle tehneet. Terveyden menetyksestä toiseksi pahinta on, että lääkärit ja entinen kumppani porskuttavat tyytyväisinä, kun itsellä tilanne ei koskaan tule paranemaan. Ap
Jos et saa muuten oikeutta niin oman käden kautta
Kun vaihtoehtona ei ole nouseminen tästä menestykseen, eikä oikeuden saaminen oikeudenkäynnin myötä, niin toivon kovasti kaikille näille ihmisille pahaa. En halua itse kostaa laittomasti ja joutua vankilaan, mutta toivottavasti jossain vaiheessa elämääni tulee hetki, jolloin näen tai heidän tuhonsa. Ap
Tosi ikävä juttu, tee toki valitus.
Kuka tahansa voi kävellä suoraan yksityiseen, esim. Mehiläisen tai Terveystalon, labraan ja pyytää seksitautitestejä otettavaksi. Mitään lääkärikontaktia ei tarvita. Mitään ei tarvitse selittää kenellekään eikä yrittää saada ketään uskomaan itseään.
MIksi ihmeessä et näin menetellyt, ap?
Ja niille vähäjärkisille, jotka sanoo, että "katso ketä panet". Et pysty tietämään, mitä toinen ihminen tekee kun et ole näkemässä. Itsen en sterisaatiossa olleena naisena käytä parisuhteessani kumia. Jos toinen pettää ja saan taudin, sitten saan. Kyllä haluan, että aviomieheni nuolee minua ilman suojaa jne.
Sinkkuna tilapäissuhteissa jokainen mies käytti aina kanssani kumia.
Vierailija kirjoitti:
Tosi ikävä juttu, tee toki valitus.
Kuka tahansa voi kävellä suoraan yksityiseen, esim. Mehiläisen tai Terveystalon, labraan ja pyytää seksitautitestejä otettavaksi. Mitään lääkärikontaktia ei tarvita. Mitään ei tarvitse selittää kenellekään eikä yrittää saada ketään uskomaan itseään.
MIksi ihmeessä et näin menetellyt, ap?
Ja niille vähäjärkisille, jotka sanoo, että "katso ketä panet". Et pysty tietämään, mitä toinen ihminen tekee kun et ole näkemässä. Itsen en sterisaatiossa olleena naisena käytä parisuhteessani kumia. Jos toinen pettää ja saan taudin, sitten saan. Kyllä haluan, että aviomieheni nuolee minua ilman suojaa jne.
Sinkkuna tilapäissuhteissa jokainen mies käytti aina kanssani kumia.
Tosiaan sen takia, että minulla on aiemmin ollut yhden kerran klamydia. Huomasin tämän tartunnan siitä, että kuume nousi ja verta alkoi vuotaa ja yhdistin heti tämän viikko sitten tapahtuneeseen infektioon. Ajattelin, että klamydia käyttäytyy siis itselläni näin ja tässä on kyse jostain muusta tulehduksesta tai vaivasta. Myöskin minulla oli kohdunkaula kiinnitetty langalla aiempien gyn.asioiden takia, joten ajattelin oireiden liittyvän tähänkin ehkä. Mutta lähinnä siis odotin, että lääkärissä saan tarvitsemani hoidon ja he selvittää sen minkä pitää. Eihän se ole oikein, että yksityiselle on mentävä että saa oikeaa hoitoa (olisi toki kannattanut). Ap
Mikäli naisella on epämääräisiä vatsa- virtsa- tai gynen vaivoja, klamydia- ja tippuri (CtGcNhO) näyte otetaan aina gyn.polilla tai osastolla. Mikäli näyte on tosiaan jäänyt ottamatta, valitus on syytä tehdä.
Kuulostaa oudolta etteikö tuota testiä olisi suht automaattisesti otettu jo aikoja sitten. Jokin tässä tarinassa ei täsmää.
Miksi haluat syyttää lääkäriä omasta mokastasi? Jokaisen naisen ja miehen tulee käydä säännöllisesti sp-tutkimuksissa. Piste.
Voit tehdä ilmoituksen potilasvahingosta. Tee se. Perusteita on.
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin rikki enkä usko että pääsen koskaan tästä yli, koska vammat haittaavat jokapäiväistä elämää. Tätä ei voi unohtaa. En kuitenkaan haluaisi myöskään tappaa itseäni sen takia, mitä toiset ovat minulle tehneet. Terveyden menetyksestä toiseksi pahinta on, että lääkärit ja entinen kumppani porskuttavat tyytyväisinä, kun itsellä tilanne ei koskaan tule paranemaan. Ap
Mä en ihan niele tätä. En ole ikinä kuullutkaan, että klamydia voisi aiheuttaa niin hirveät jälkiseuraamukset, tai sun sanojesi mukaan "vammat", ettei voisi jatkaa ihan normaalia elämää.
Onpa outoa. Itse kävin kirvelyjen takia lääkärillä ja heti ekana otettiin tippuri-ja klamydiatestit. Syy ei kuitenaan ollut mun horoilu, vaan eturauhanen on vuosien mittaan saanut liian kovaa kyytiä.
Jos rahaa riittää, voit nostaa syytteet vaikka jokaista lääkäriä vastaan ja myös miestä. Korvausta voisi saada jos on yksi ja sama lääkäri ollut monta kertaa huolimaton. Jos lääkäri on aina vaihtunut niiden on helppo väittää, että tekivät kiireessä sen mitä pystyivät.
En sanonut haluavani, mutta oireiden perusteella sitä olisi kyllä tullut ehdottaa. Enkä ole sanonut tuolla tavalla lääkärissä. Sitä en voi todistaa että en ole sanonut, mutta jos olisin sanonut, niin potilaskertomuksissa - edes jossakin niistä - lukisi jotain siihen suuntaan, että ehdotettu klamydiatestiä, mutta potilas ei koe sitä tarpeelliseksi. On kirjattu esim.silloin, kun en ole halunnut e-pillerireseptiä vuotojen takia, tai kun en ole kokenut tarpeelliseksi syödä primolut nor-kuuria. Kyllä he merkitsevät sen ylös, jos potilas ei ole yhteistyössä. Ap