Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enkö voi haastaa ketään lääkäriä oikeuteen, että klamydia meni huomaamatta ehkä n. vuoden?

Vierailija
13.04.2019 |

Hakeuduin hoitoon ja valitin tulehduksista, jotka menevät vain hetkeksi ohi antibioottikuureilla. Lääkärit ovat todenneet teksteissä kellertävää, vihertävää, kuplivaa vuotoa, alavatsakipua, ihan klassisia oireita. Olin kahdessa eri sairaalassa hoidossa, kun yhdessä tilannetta ei saatu parannettua niin soittopyyntöä toiseen. Ei mitään vaikutusta, tekstissä kylläkin todetaan "potilas huolissaan oireista". Kai nyt!? Pitkittynyt toistuva tulehdus aiheutti paljon pysyvää tuhoa, lapsettomuutta, taloudellisen katastrofin sekä luultavasti immuniteettiin liittyvän sairauden. Minua on hoidettu (ignoorattu) monen lääkärin taholta, enkä osaa sanoa kenen heistä voidaan katsoa olevan lopullisesti vastuussa. Onko todella niin, että mitään oikeutta ei asiassa voi saada?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli siis seksiä vain yhden kumppanin kanssa ja sain testin vasta, kun hän myönsi harrastaneensa seksiä muiden kanssa ilman kondomia ja itse pyysin testiä. Tästäkään en voi haastaa myöskään kumppania lain mukaan, koska ei ole "tiennyt" tartunnasta kun ei käynyt testissä.

Jos se lääkäreistäni olisi kiinni, minulla olisi klamydia vielä tänä päivänäkin. En yhtään ihmettele "Google-potilaita".

Vierailija
2/37 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klamydiatestiähän suositellaan kerran vuodessa, mutta en tiedä miksi sitä ei voisi tehdä, kun potilaalla on oireita.

Vierailija
4/37 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sait testin vasta kun kumppanisi myönsi harrastaneensa seksiä muiden kanssa? Siis eivätkö lääkärit suostuneet testiin? Outo juttu, koska noihin testeihinhän pääsee ihan oireetonkin, jos haluaa varmistaa asian esim. ennen uutta seksikumppania. 

Vierailija
5/37 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voit ilmoittaa potilasvahinkolautakuntaan. Potilasasiamieheen yhteys, hän neuvoo. Lautakunta arvioi, onko tehty hoitovirhe ja kuka sen on tehnyt.

Vierailija
6/37 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit siis gynekologilla? Sanoitko itse että sinulla ei voi olla tauteja etkä halua että niitä testataan?

Vierailija
7/37 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko kannattanu katsoa ketä panee. sukupuolitaudin saaminen on elämäntapavalinta.

Vierailija
8/37 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin näkee jatkuvasti aloituksia siitä että on epämääräisiä oireita, mutta sukupuolitauti se ei voi olla "koska on parisuhteessa".

Vierailija
9/37 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voit!Ota yhteys hoitopaikkojen potilasasiamieheen ja tee kantelu.

Vierailija
10/37 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme asu jenkeissä. 

Vierailija
11/37 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ehkäisee joka ei halua tauteja tai lasta. Palstan vankkumaton totuus. 

Vierailija
12/37 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ap et käynyt sukupuolitesteissä ihan oma-aloitteisesti? Kai se nyt on perusoletus että potilas itse huolehtii ketä panee ja säännöllisesti käy testeissä jos on aihetta epäillä mitään.

Mielestäni oma moka.

Vierailija
13/37 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi suurimmissa kaupungeissa saa sukupuolitautien poliklinikalla ilmaiset tautitestit, klamydia tippuri syfilis  ja aids. Ei kannata olla arka vaan mennä suoraan sinne joskus voi joutua vähän jonottamaan ja täyttämään esitiedot paperille, mutta palvelu on tosi hyvää ja asiallista. Ja lääkitys on sitten ilmaista jos jotain on. On kokemusta hyvästä palvelusta.

Vierailija
14/37 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olisko kannattanu katsoa ketä panee. sukupuolitaudin saaminen on elämäntapavalinta.

Muistakaa, että sukupuolitaudit voivat aiheuttaa lapsettomuutta.

Vierailija
15/37 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait tiedät keneltä sait? Sun pitää itse kantaa vastuu omasta terveydestä. Ja muistakaa HIV. Sekin tulee kaliliiksi yhteiskunnalle. Eli veronmaksajille kun joku ei kanna vastuuta omasta terveydestä.

Vierailija
16/37 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olit siis gynekologilla? Sanoitko itse että sinulla ei voi olla tauteja etkä halua että niitä testataan?

Olin gynekologeilla. En ole koskaan sanonut, että minulla ei voi olla tauteja, ja varmasti olisi kirjattu ylös että olisin kieltäytynyt testistä. Ap

Vierailija
17/37 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee hoitovirheilmoitus Potilasvahinkokeskukseen viivästyneestä hoidosta.

Vierailija
18/37 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kait tiedät keneltä sait? Sun pitää itse kantaa vastuu omasta terveydestä. Ja muistakaa HIV. Sekin tulee kaliliiksi yhteiskunnalle. Eli veronmaksajille kun joku ei kanna vastuuta omasta terveydestä.

Eikö lääkäri ole oikea paikka hakeutua, jos on oireita ja heidän tehtävä olisi diagnosoida (ennen pitkää mieluummin oikein)? Ap

Vierailija
19/37 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä. Kaikkialla Suomessa saa klamydia-, kuppa-, tippuri- ja hiv-testin heti pyytäessään, ilmaiseksi ja vähänkään isommissa kaupungeissa ilman edes lähetettä.

Varsinkin kalmydiatestejä tuputetaan lääkärissä hedelmällisyysikäisille naisille kaikkien vuotojen, virtsatietulehdusten, vatsakipujen ja jopa nuhan ja yskän iskiessä. Itse valitin kerran korvasärkyä ja lääkäri alkoi puhua klamydiatestistä. Vaikka olen siis varsin perinteisen kiltin näköinen nainen ja papereista näkyy, että myös perheellinen.

Kukaan ei usko että et olisi ”saanut” testiä. Et vaan sanonut haluavasi. Sen sijaan todennäköisesti sanoit, ettet varmaankaan tarvitse kun et ole harrastanut sellaista seksiä, mistä minkään sukupuolitaudin voisi saada. Siitä et voi syyttää ketään muuta.

Vierailija
20/37 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en epäillyt klamydiaa a) koska olin yksiavioinen ja kumppanini oli b) koska minulla oli ollut aiemmin vuosia sitten klamydiainfektio, joka nostatti kuumeen ja verenvuodon joten sain hoidon heti. Silloin oireet oli siis eri, joten en maallikkona yhdistänyt että se voisi olla sama tauti. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi