Nordnet
Moi mammat,
Käytättekö täällä Nordnetiä? Googlailin vähän mitkä olisi hyviä paikkoja alkaa sijoittaa, ja tämä nousi hyvin helposti esille. Ja sitä kehuttiin vuolaasti. Ja kaikki nämä kehut saivat minut epäilemään että kyseessä on maksetut mainokset, eikä palvelu välttämättä ole aivan niin loistavan kannatava ja edullinen kuin mikä mielikuva siitä äkkiseltään syntyi.
Kuulisin mielelläni kokemuksia Nordnetin käytöstä!
Kommentit (29)
Mulla on ollut siellä tili jo kohta parikymmentä vuotta. Voin suositella.
t.kristallikissa
Siellä tarjotaan jopa velkavipua sijoitustesi arvoa vastaan eli saat rahaa sijoitustesi arvoon nähden - lainaksi. Älä haksahda siihen, itseltä katosi sillälailla muutama kymppitonni kurssien romahtaessa. He saavat myydäosakkeitasi, jos salkkusi likviditeettiarvo laskee alle tietyn. Ja jos salkkua ei seuraa haukkana, niin se tilanne voi tulla täysin puun takaa. Tiesin myymisoikeudesta, mutta en olettanut sen realisoituvan kovinkaan helposti. Toisin kävi. Mutta siis kaupankäyntiin ja seuraamiseen ja säilytykseen oikein hyvä alusta.
t.kristallikissa
Ilmainen säilytys. Sitä et pienelle salkulle saa kivijalkapankissa. Kuukausisäästäminen etf-rahastoihin, sitä ei ole muualla. Siinä mun syyt Nordnetin käyttöön. Lisänä mulla on Seligsonin indeksirahastoja.
Olen ollut tosi tyytyväinen Nordnetiin. Sivusto on helppokäyttöinen ja sijoittaminen on helppoa myös aloittelijalle. Kannattaa kokeilla.
Olen tyytyväinen Nordnetin käyttäjä. Osinkotuotot voi helposti siirtää omalle pankkitilille tai se voi sijoittaa uusien osakkeiden ostoon. Ilmainen osakkeiden säilytys.
Nordnetillä on ihan järkeviä ja edullisia osakeindeksirahastoja. Siihen ei pidä haksahtaa, että ottaisi Nordnetin kautta lainaa lisäsijoitusten ostamiseen.
Jos haluat rahastojen lisäksi sijoittaa suoraan osakkeisiin, Nordea voi tulla piensijoittajalle edullisemmaksi.
Myös Nordeassa osakkeiden säilytys on ilmaista, jos tekee vähintään yhden osakekaupan vuosineljännestä kohti.
Kiitos kaikille, kiva kuulla että sivusto vaikuttaa olevan oikeasti hyvä eikä vain pelkkiä mainoksia :)
Vastaajalle 1/7, ehkäpä kyselin tätä sen takia että löytyykö vaikka piilokuluja joita ei äkkiseltään huomaa, eivät kaikki veloita palveluistaan samassa kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Nordnetillä on ihan järkeviä ja edullisia osakeindeksirahastoja. Siihen ei pidä haksahtaa, että ottaisi Nordnetin kautta lainaa lisäsijoitusten ostamiseen.
Jos haluat rahastojen lisäksi sijoittaa suoraan osakkeisiin, Nordea voi tulla piensijoittajalle edullisemmaksi.
Osakesijoittaminen kyllä kiinnostaa, mutta tällä hetkellä katselen sellaisia n. 100 - 200 euroa kuussa vaihtoehtoja. Jos olen ymmätänyt oikein, osakkeita kannattaa ostaa kerralla enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osakesijoittaminen kyllä kiinnostaa, mutta tällä hetkellä katselen sellaisia n. 100 - 200 euroa kuussa vaihtoehtoja. Jos olen ymmätänyt oikein, osakkeita kannattaa ostaa kerralla enemmän.
Joskus ennen oli näin, kun osakeostoissa oli minimikulut esim. 8 euroa / kerta. Nykyisin tilanne on kuitenkin eri ainakin Nordeassa (Nordnetin hinnastoa en tiedä). Pienissä osakeostoissa välityspalkkio on prosentin kauppahinnasta. Jos ostat Nordean kautta osakkeita 25 eurolla, kulut ovat 25 senttiä. Testasin muutama viikko sitten, että tämä menee oikeasti näin. Voit siis ostaa suoraan osakkeita pienilläkin kertasummilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus ennen oli näin, kun osakeostoissa oli minimikulut esim. 8 euroa / kerta. Nykyisin tilanne on kuitenkin eri ainakin Nordeassa (Nordnetin hinnastoa en tiedä). Pienissä osakeostoissa välityspalkkio on prosentin kauppahinnasta. Jos ostat Nordean kautta osakkeita 25 eurolla, kulut ovat 25 senttiä. Testasin muutama viikko sitten, että tämä menee oikeasti näin. Voit siis ostaa suoraan osakkeita pienilläkin kertasummilla.
Okei, tämäkin oli hyvä tietää! Olen siis tiedoiltani kivikautinen, kun ajattelin että osakesijoitamiseen tarvitaan vähintän viisi tonnia kerralla! Sattumoisin tili Nordeassa, joten tutkailenpa myös tuota vaihtoehtoa tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Myös Nordeassa osakkeiden säilytys on ilmaista, jos tekee vähintään yhden osakekaupan vuosineljännestä kohti.
Nimenomaan: jos. Itse olen tehnyt vasta 3 tonnin osakeostoa noin vuoden välein. Silloin yhden kaupan hinnalla ei ole niin väliä, kulut tulee vuosien säilytyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistä ihmeessä niitä rahoja heti rahastoon ja kun sopiva potti on kasassa vaihda osakkeiksi. Nykyisin 999€ jos lunastaa vuodessa, saa voitot verottomana. Joku 1000-1500 kertaostos oli ainakin pari vuotta sitten, kun asiaa laskeskelin, ihan järkevä kokoluokka.
Jos ostat suoria osakkeita pienillä summilla(alle tonni/kerta) valitse joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille, kiva kuulla että sivusto vaikuttaa olevan oikeasti hyvä eikä vain pelkkiä mainoksia :)
Vastaajalle 1/7, ehkäpä kyselin tätä sen takia että löytyykö vaikka piilokuluja joita ei äkkiseltään huomaa, eivät kaikki veloita palveluistaan samassa kohtaa.
Nordnetin Superrahastot ovat täysin kuluttomia! Tsekkaa esim. Superrahasto Suomi. Itse pistän sinne säännöllisesti sijoituksen, lisäksi kikkailen kannabisosakkeilla huviksi ja harrastukseksi.
Jos haluat osakkeisiin sijoittaa ja kertaostot ovat pieniä niin OP ja Nordea ovat parempia. Sitten isommilla 1000-4000 euron kertaostoilla mandatum halvempi.
En ole mamma vaan äijä mutta Nordnetin palveluja käytän. Sai avata ilmaiseksi osakesalkun ja sitten mulla on pari vuotta ollut superrahasto mikä ihan kivasti plussalla. Indeksirahasta on hyvä vaihtoehto jos ei sijoittamisesta kauheasti ymmärrä ja haluaa kuukausittain laittaa vaikka 100€ 👍
Hyvä ketju!! Kiitos 😃
Mandatum - nordnet
onko vertailua kellään, mielipiteitä.
Op:n ja nordean omat rahastot pzkoja käsittääkseni? Mielipidettä?
Ensi vuonna tulee se arvo-osustilili kaikille. Onko maksuton?
indeksirahastot ovat yleisesti pitkään päihittäneet monet kalliilla hoidetut.
- 19
No kaikkien hinnastot ovat julkisia, vertaa äläkä kysele tyhmiä.