Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkosuomalainen, mitä marjoja syöt?

Vierailija
11.04.2019 |

Kerro vielä asuinmaasi.
Poimitko marjat itse?
Jos et, ovatko ne 'kotimaisia'?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikoita, pensasmustikoita ja karhunvatukoita. En poimi itse ja ovat kotimaisia. Itävalta.

Vierailija
2/12 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En poimi itse. Täällä missä asun, ei ole mitään marjametsiä. Ostan pensasmustikkaa paikallisilta tiloilta, samoin vadelmaa ja mansikoita. Pakastan jonkinverran.

- Saksasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Me, mieheni ja minä ollaan syöty täkäläisiä mansikoita toista kuukautta.

Nyt on mansikka-aika ja hinta 3e/kg.

Hyviä ovat! Asumme Espanjassa.

PS. Jostain syystä emme ole uskaltaneet pakastettuja marjoja. Ehkä salmonellalla peloteltu.

Kerro omista kokemuksistasi!

Vierailija
4/12 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa kotimaisia, maa siis Tsekki. Ihanaa ku mansikkakausi alkaa täällä jo aikaisemmin ja sitten heinäkuussa Suomeen käymään.

Vierailija
5/12 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkaa ja mansikkaa. Useimmiten kyllä 'kotimaisia', joskus espanjalaisia. Ostan siis kaupasta, en itse poimi. Asun Saksassa.

Vierailija
6/12 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Englannissa.

Syömme melko paljon kotimaisia (mieluiten skotlantilaisia) mansikoita ja vadelmia kun niiden kausi on, ja joskus poimimme ne itse, mutta useimmiten ostamme kaupasta.

Jonkin verran tulee syötyä myös pensasmustikoita, mutta niissä nyt ei juuri ole makua, sekä erivärisiä herukoita, karhunvadelmia ja karviaisia, ja lisäksi talvisin karpaloita.

Suomesta saamme silloin tällöin puolukoita ja 'oikeita' mustikoita pakkaseen.

Vierailija
7/12 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikoita sekä espanjalaisia että kotimaisia. Kotimaisia kirsikoita. Torilta ostan.

Ranska

Vierailija
8/12 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikoita lähinnä, Espanjassa.

Vierailija
9/12 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikenlaisia marjoja syömme täällä Hollannissa. Mies tykkää pensasmustikoista niin hulluna että ostaa niitä talvellakin vaikka ne lennätetään ties mistä Perusta asti. Itse ostan lähinnä ”kotimaista”. Joskus alkukeväästä jotain espanjalaisia mansikoita saatan ostaa, mutta yleensä jaksan odottaa lähempänä kasvatettuja, joita on esim nyt jo kaupoissa. Marjat ostan kaupasta, en käy missään poimimassa.

Vierailija
10/12 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikoita lähitilalta. Pensasmustikoita, viinimarjoja ja karhunvatukoita sekä karviaismarjoja omasta puutarhasta.

Saksa

Vierailija
11/12 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kotimaisia mansikoita ja pensasmustikoita sekä kotimaista tyrnimarjamehua. Omalta pihalta tulee erilaisia herukoita ja vadelmia sekä jonkin verran uskomattoman hyviä metsämansikoita. Metsästä kerään karhunvadelmia ja pihlajanmarjoja. Tutuilta saan seljanmarjoja (sekä kukintoja). Ikeasta ostan joskus puolukkamehutiivistettä sekä -hilloa. Edellisen asuntoni pihalla kasvoi myös karviaisia sekä kiinanvadelmia(?) sekä mispeliä (vai onko se ennemmin hedelmä!). Joskus ostan kuivattuja karpaloita, ei kotimaisia.

Hollanti

Vierailija
12/12 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Me, mieheni ja minä ollaan syöty täkäläisiä mansikoita toista kuukautta.

Nyt on mansikka-aika ja hinta 3e/kg.

Hyviä ovat! Asumme Espanjassa.

PS. Jostain syystä emme ole uskaltaneet pakastettuja marjoja. Ehkä salmonellalla peloteltu.

Kerro omista kokemuksistasi!

Jatkan tähän omaani, että tokihan nämä marjat on "kotimaisia" koska kasvavat samassa maassa jossa asumme.

Myös tuoreita vadelmia syödään ja ovat hyviä.

Poikkeuksen kotimaiseen tekee karpalot. Niitä ostamme Mercadonasta pusseittain kuivattuina. Ne tulevat Kanadasta.

Kesäksi mennään Suomeen ja kerätään itse marjat. Puolukka on suuri intohimomme!

Silloinkin on kotimaista.😋

Ihanaa kevättä&kesää kaikkiin maihin!🍓