Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko näissä jättieläkkeissä mitään järkeä?

Vierailija
11.04.2019 |

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000006065631.html

"MILTÄ maistuisi 23 000 euroa kuukaudessa vanhuuseläkettä?

Sen verran oli Suomen sadan korkeinta eläkettä nauttivan kuukausieläkkeen keskiarvo vuonna 2017."

Olisiko eläkekatto mitään?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon suuruinen eläke vaatii jo n. 30 000 euron ansiotuloja, ja jos siitä summasta ei jää mitään sukanvarteen eläkepäiviä varten, niin aika pälli saa olla. Mielestäni ainakin valtion kustantamissa eläkkeissä 5000 euroa voisi olla ehdoton katto.

Vierailija
2/24 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on myös katto eläkkeiden maksamiselle. Eli kun maksimieläke on täynnä loppuu eläkemaksut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos on myös katto eläkkeiden maksamiselle. Eli kun maksimieläke on täynnä loppuu eläkemaksut.

Juuri näin. Mutta tätähän nämä eläkekatto-huutelijat ei yleensä tajua.

Vierailija
4/24 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon suuruinen eläke vaatii jo n. 30 000 euron ansiotuloja, ja jos siitä summasta ei jää mitään sukanvarteen eläkepäiviä varten, niin aika pälli saa olla. Mielestäni ainakin valtion kustantamissa eläkkeissä 5000 euroa voisi olla ehdoton katto.

3000

Vierailija
5/24 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellläni eläke 5600 eur/kk ja sanon suoraan että minua huvittaa köyhien kitinä kun eivät saa edes puolia siitä mitä minä

t. opettaja eläkkeellä

Vierailija
6/24 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eläkemaksujen katto olisi huono idea myöskään. Nämä valtavia eläkkeitä nostavat ihmiset elävät yleensä pitkään, joten ovat kuluerä pitemmällä aikavälillä.

Vierailija
7/24 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on eläkekatto, pitää olla myös eläkemaksukatto. Siinä jää sitten myös paljon eläkemaksuja saamatta.

Vierailija
8/24 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kovia eläkkeitä, mutta tuossa on mukana 100 ihmistä. He ovat maksaneet kovia veroja ja eläkemaksuja. Sekä lisäksi sopimukseen kuulunut lisäeläke yrityksen maksamana. Eli turhaan kadehditte vaan pyrkikää samaan. Enemmän he ovat tuon ansainneet kuin ihmiset jotka eivät ole tehneet päivääkään töitä ja silti saavat takuueläkkeen (poislukien sairaat ja vammautuneet)

Vierailija
9/24 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin halua jättieläkkeen

Vierailija
10/24 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio maksaa vain ne kaikkein pienimmät eläkkeet, että toiveesi on toteutunut.

Vierailija
11/24 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin halua jättieläkkeen

Sitten vain töitä tekemään ja se hankkimaan!

Vierailija
12/24 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä kovia eläkkeitä, mutta tuossa on mukana 100 ihmistä. He ovat maksaneet kovia veroja ja eläkemaksuja. Sekä lisäksi sopimukseen kuulunut lisäeläke yrityksen maksamana. Eli turhaan kadehditte vaan pyrkikää samaan. Enemmän he ovat tuon ansainneet kuin ihmiset jotka eivät ole tehneet päivääkään töitä ja silti saavat takuueläkkeen (poislukien sairaat ja vammautuneet)

Kukaan ei ole niin arvokas, että ansaitsisi eläkeenä kuukaudessa enemmän kuin moni saa vuodessa palkkaa.

Vierailija
13/24 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole niin arvokas, että ansaitsisi eläkeenä kuukaudessa enemmän kuin moni saa vuodessa palkkaa.

Erinäiset firmat ovat nähneet tarpeelliseksi aikanaan tehdä sopimuksia, millä tietyt avainhenkilöt ovat saaneet tuollaisia eläke-etuja.

Vierailija
14/24 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itsellläni eläke 5600 eur/kk ja sanon suoraan että minua huvittaa köyhien kitinä kun eivät saa edes puolia siitä mitä minä

t. opettaja eläkkeellä

Opettajalla ei ole 5600e kk eläkettä tässä maassa ollu koskaan eikä ole tulevaisuudessakaan

Vierailija
15/24 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erinäiset firmat ovat nähneet tarpeelliseksi aikanaan tehdä sopimuksia, millä tietyt avainhenkilöt ovat saaneet tuollaisia eläke-etuja.

Yksityiset pörssiyhtiöt toki saavat viskellä rahojaan vaikka takkaan, mutta esim. Liliuksen eläke Fortumista oli kusetuksen multihuipentuma.

Vierailija
16/24 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva, jos 50 000 e/kk tuloista voisi maksaa eläkevakuutusmaksuja vain   270 e/kk nykyisen 3375e/kk sijaan. Vai oikeastiko oletatte, että tuloista joutuisi maksamaan eläkevakuutusmaksuja enemmän kuin saisi eläkettä? Ehei, maksut olisi sen maksimieläkkeen mukaan.

Vierailija
17/24 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi on hurjia rahoja oikeasti saada eläkettä. Mun äiti oli opetusministeriössä töissä virastomestarina, niin sillä on eläke pyöreästi 5500e käteen. Isä kun jäi eläkkeelle niin se sai 400tuhannen euron bonuksen yritykseltä varatoimarin virasta ja 9500 euron eläkkeen käteen. Mun oli pakko kysyy tosta bonuksesta, että millähän vtun perusteeella sait bonarit, ku mun käsityksen mukaan yyteetä pukannu ja yritykestä on lehdet kirjotellu sitä sun tätä... Äijä vastas, hyvin tehdystä työstä sain ja pitkäaikasena työntekijänä johtoportaassa. Kysyin vielä lisää, että oletko kertaakaan ajatellut, että toi sun mielipuolinen bonus on saattaa olla ehkä yksi osatekijä siihen, että siellä on ollut esim näitä yyteitä ja muuta... En ole ajatellut eikä mun tarvi ajatellea sellasia asioita... Ok no ei siinä mitään. Noin ajattelee aito Kokoomusta äänestävä riistoporvari jota ei aidosti kiinnosta vttuukaan mistä bonarit on sille revitty, kunhan vaan sai ne,

Vierailija
18/24 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva, jos 50 000 e/kk tuloista voisi maksaa eläkevakuutusmaksuja vain   270 e/kk nykyisen 3375e/kk sijaan. Vai oikeastiko oletatte, että tuloista joutuisi maksamaan eläkevakuutusmaksuja enemmän kuin saisi eläkettä? Ehei, maksut olisi sen maksimieläkkeen mukaan.

Suurituloisilla iso osa on pääomatuloja, ja niistähän ei eläkemaksuja maksella. Muuten olisi kyllä ihan ok, että eläkevakuutusmaksut olisivat eläkkeen mukaan. Mutta sehän ei tietenkään estä yritystä maksamasta lisäeläkkeitä.

Vierailija
19/24 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi on hurjia rahoja oikeasti saada eläkettä. Mun äiti oli opetusministeriössä töissä virastomestarina, niin sillä on eläke pyöreästi 5500e käteen. Isä kun jäi eläkkeelle niin se sai 400tuhannen euron bonuksen yritykseltä varatoimarin virasta ja 9500 euron eläkkeen käteen. Mun oli pakko kysyy tosta bonuksesta, että millähän vtun perusteeella sait bonarit, ku mun käsityksen mukaan yyteetä pukannu ja yritykestä on lehdet kirjotellu sitä sun tätä... Äijä vastas, hyvin tehdystä työstä sain ja pitkäaikasena työntekijänä johtoportaassa. Kysyin vielä lisää, että oletko kertaakaan ajatellut, että toi sun mielipuolinen bonus on saattaa olla ehkä yksi osatekijä siihen, että siellä on ollut esim näitä yyteitä ja muuta... En ole ajatellut eikä mun tarvi ajatellea sellasia asioita... Ok no ei siinä mitään. Noin ajattelee aito Kokoomusta äänestävä riistoporvari jota ei aidosti kiinnosta vttuukaan mistä bonarit on sille revitty, kunhan vaan sai ne,

Virastomestarien ja vartijoiden eläkkeet on tosi isoja, mun setä oli valtiolla vartijana ja sen eläke on vähän yli 6000 e/kk.

Vierailija
20/24 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole näin arvokas:

https://www.cbc.ca/news/business/ceo-income-pay-canadian-worker-1.44624…

"Canada's top CEOs earn 200 times an average worker's salary"

Saa olla aikamoinen jumalakompleksi, jotta tämän hyväksyy katsoessaan peiliin.