Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unelmien lomamatka, minne menisit ja mitä tekisit? Kuinka pitkäksi aikaa?

Vierailija
11.04.2019 |

Mulle olis road trip USA esim. 6 kk ja kiertäisi kaikki osavaltiot (pl ehkä Havaiji). Miehen kanssa asuntoautolla.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä menisin Australiaan ja Uuteen Seelantiin pidemmäksi aikaa. Ne jotenkin kiehtovat ja sinne pitäisi mennä pidemmäksi aika, kun lennot ovat niin älyttömän pitkät.

Toisaalta olisi ihana kierrellä myös Europpaa kesällä ja mennä talveksi johonkin lämpimään. Esim. Ransakan Rivieralla on ihania paikkoja ja samoin Normandian rannikolla. Talveksi sitten Floridaan tai vaikka Brasiliaan(jos siellä olis vaan turvallisempaa).

Vierailija
22/31 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmaympärysmatka olisi mun unelma. Ensin Japaniin, haluaisin nähdä ainakin Pohjois-Japania, Tokion, Kioton ja Okinawan. Sitten Etelä-Koreaan. Sieltä Singaporeen ihan vain ruuan takia. Sitten jatkaisin Uuteen-Seelantiin ja Tahitille. Tahiti olisi hyvä sellainen puolivälin rentoutus ja siellä haluaisin vain ottaa iisisti ja ihailla upeaa luontoa.Tahitilta Chileen, Peruun ja Argentiinaan. Sitten haluaisin vielä käydä San Franciscossa ja Bostonissa ja sieltä sitten takaisin kotiin. Tuolla Jenkkien reissulla haluaisin myös nähdä joko Yosemiten tai Yellowstonen kansallispuiston. Kyllähän tuohon reissuun aikaa uppoaisi, puolivuotta nyt olisi varmaan minimi, että kerkeäisi kunnolla nähdä kaikkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös haaveissa road trip USA:n mantereen halki! Ehkä sitten eläkkeellä...

Australia olisi myös kiva joskus nähdä.

Kohtalotoverini.

Lisäksi olemme haaveilleet muuttavamme eläkkellä Australiaan, mutta se vaatii aika hyvän eläkkeen tai paljon rahaa.

Vierailija
24/31 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo toteuttanut useamman road tripin USAssa, käynyt 30 osavaltiossa. Menkää kansallispuistoihin! Arizona-Utah -akseli on upea.

Itse haluan Karibialle. Jamaikan rytmit on koettava.

Vierailija
25/31 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiaan. Vaikka loppuelämäksi jos ei olis töissä käytävä.

Vierailija
26/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se voisi olla vuosi tien päällä. 2-3kk yhdessä paikassa, vaikka Euroopassa.

Berliini, Ateena, Salzburg, Piemonten pikkukylä tai vaikka Kroatian tai Skotlannin saaristo, Bretagnen osterirannat tai Camargue, Carcassonne tai Englannin puutarhat

Minä toteutan suunnilleen tätä käytännössä viikon tai parin pätkissä :)

niin mekin tähän saakka 2-4 vkon pätkissä. Juuri siksi olisi kiva vähän pidentää.Kaikki nuo tuttuja paikkoja. vain esimerkkinä. Löytyisi niin paljon muitakin ihania kohteita.

ed

Vierailija
27/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailija kirjoitti:

Kas kun kukaan ilmastonmuutosvöyhöttäjä ei ole vielä tarttunut ketjuun vaatimalla matkailun kieltämistä.

Luin 80-luvulla Hesarista jutun perheestä, joka lensi New Yorkiin, vuokrasi auton ja ajoi Los Angelsin kautta San Fransiscoon. Siitä olen haaveillut jo yli 30 vuotta, mutta aina on löytynyt jotain halvempaa ja paremmin aikatauluun sopivampaa. Ehkä sitten eläkkeellä.

Ja jos voittaisin lotossa, tekisimme maailmanympäriristeilyn.

Tuo kannattaa ajaa niin päin että lähtee San Franciscosta Losiin päin, siten voi ajella ykköstietä alas meren puolella ja on helppo pysähtyä ottamaan maisemakuvia. Ne maisemat on kyllä hienoimpia mitä olen koskaan nähnyt.

Vierailija
28/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailija kirjoitti:

Kas kun kukaan ilmastonmuutosvöyhöttäjä ei ole vielä tarttunut ketjuun vaatimalla matkailun kieltämistä.

Luin 80-luvulla Hesarista jutun perheestä, joka lensi New Yorkiin, vuokrasi auton ja ajoi Los Angelsin kautta San Fransiscoon. Siitä olen haaveillut jo yli 30 vuotta, mutta aina on löytynyt jotain halvempaa ja paremmin aikatauluun sopivampaa. Ehkä sitten eläkkeellä.

Ja jos voittaisin lotossa, tekisimme maailmanympäriristeilyn.

Tuo kannattaa ajaa niin päin että lähtee San Franciscosta Losiin päin, siten voi ajella ykköstietä alas meren puolella ja on helppo pysähtyä ottamaan maisemakuvia. Ne maisemat on kyllä hienoimpia mitä olen koskaan nähnyt.

Kiitos vinkistä. Enpä tullut ajatelleeksi, että ajosuunnallakin olisi jotain väliä.

Vierailija
29/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle talviasuttavalle mökille.

Järvenranta, etelään avautuva tontti, ei kovin kaukana kidusta, sauna erikseen, sähkö, juokseva vesi tontille, ei välttämättä sisälle asti. Vessa kompostoiva. Mökkimatka 15 kilometrin kaupungin keskustasta sopiva, en jaksa monen tunnin automatkoja. Tyttären perheellä on tällainen, minäkin haluaisin, ei vaan rahat eläkeläisellä riitä.

”Ulkomaat” on niin nähty, ei mitään hinkua enää.

Vierailija
30/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen saaristo, esim. Nauvo. Jos ulkomaille, niin Irlanti.

Vierailija
31/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta Aasiassa, hitaasti. Sellaisissa paikossa käyminen jotka on jääneeet aiemmilla reissuilla käymättä. Paljon luontokohteita. Haluaisin myös reilun budjetin, niin että voisin valita hotellin/asumuksen ihan vaan mieltymysten perusteella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi