Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verorästitkö ulosottoon?

Vierailija
11.04.2019 |

Olin nuorena pöljä ja tuhlasin rahani, nyt makselen seurauksia. Olen pärjännyt, ihme kyllä, ilman maksuhäiriömerkintää. Nytpä sitten verottaja nappas. Mulla on nyt maksusuunnitelma vuoden 2017 risteille eli maksan kuukaudessa tietyn summan. Eilen tulikin kirje verottajalta, jossa vielä uusia rästejä ja niiden eräpäivä nyt sitten aikaistettu 1.8! Ja tämähän tarkoittaa, että edelliset on oltava maksettu jotta saa uuteen maksujärjestelyt. Kyse on summista 10000e ja ak: lla ihan Ok työ ja norm vauhtia just lyhensin vuodessa vastaavan. Onko kohtalotovereita? Mitenkäs nyt käy, jos joudun ulosottoon eli en saa mitenkään tuota ekaa maksettua pois? Tuleeko automaattisesti maksuhäiriömerkintä? Kyllä vaan pitää ihmisen olla toope!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa ajattelit sormesi polttaa. miksi et ottanut opiksi kerralla vaan synnytit uusia rästejä?

Vierailija
2/17 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa eräpäivään mennessä maksettua tai tehtyä maksusuunnitelmaa niin kyllä, saat maksuhäiriömerkinnän. Verot on vieläpä suoraan ulosottokelpoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa ajattelit sormesi polttaa. miksi et ottanut opiksi kerralla vaan synnytit uusia rästejä?

Koska piti maksaa edelliset, kah.

Vierailija
4/17 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuu ulosottoon ja tehdään maksusuunnitelma, silloin käsitin ettei tule maksuhäiriömerkintää (mitä ihmettelen, mutta nyt näin luin ulosoton sivuilta) Mikäli taas ei pysty maksamaan tai on yli 18kk asiakkaana, tulee merkintä. Sekavaa.

Vierailija
5/17 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisenä otat yhteyttä nyt Verohallintoon: https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/maksaminen/maksuvaikeudet/maksujar…

Vierailija
6/17 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäisenä otat yhteyttä nyt Verohallintoon: https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/maksaminen/maksuvaikeudet/maksujar…

Soitin toki jo heille ja mitään joustoa tuohon elokuun eräpäivään ei saa. Ja olen tosi tunnollisesti juuri 10000 e maksanut edellisiä maksujärkällä. Vain osalla ihmisistä rästipäivä muuttui elokuulle-ei taida nyt mennä ihan reilusti. Tammi-helmikuu 2020 mennessä tää olis ollu helppo maksaa juu.

Vierailija
7/17 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö nyt oikein, olet lyhentänyt jotain nuoruuden velkoja palkallasi maksamalla liian vähän veroja?

Nyt sulla on sitten verovelkaa 10 000e?

Järki käteen, ei tuolla tavoin pääse koskaan veloistasi eroon.

Vierailija
8/17 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verovelat vanhenee viidessä vuodessa.

Vierailija
9/17 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitin toki jo heille ja mitään joustoa tuohon elokuun eräpäivään ei saa. Ja olen tosi tunnollisesti juuri 10000 e maksanut edellisiä maksujärkällä. Vain osalla ihmisistä rästipäivä muuttui elokuulle-ei taida nyt mennä ihan reilusti. Tammi-helmikuu 2020 mennessä tää olis ollu helppo maksaa juu.

Jos vähä viitsisi seurata uutisointia, niin olisit jo viime vuonna tiennyt että mätkyjen ensimmäinen erä on maksettava elokuussa.

Vierailija
10/17 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep oon lyhentänyt kalliita luottoja palkalla ja maksanut liian vähän veroja. Ihan tietäen et maksan rästinä. Nyt tämä aikaistettu seuraava rästitys pisti vähän pakkaa sekaisin.

Vierailija
11/17 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähä viitsisi seurata uutisointia, niin olisit jo viime vuonna tiennyt että mätkyjen ensimmäinen erä on maksettava elokuussa.[/

Tiesin kyllä että osalla näin. Joka tapauksessa maksoin edelliset juuri loppuun. Käsitin että kaikille tämä elokuun eräpäivä ei vielä tulisi.

Vierailija
12/17 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep oon lyhentänyt kalliita luottoja palkalla ja maksanut liian vähän veroja. Ihan tietäen et maksan rästinä. Nyt tämä aikaistettu seuraava rästitys pisti vähän pakkaa sekaisin.

Meinasitko joskus päästä veloistasi eroonkin?

Vierailija
13/17 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasitko joskus päästä veloistasi eroonkin?[/

Hyvin on lyhentynyt tiukalla taloudenpidolla muuten. Vain rästejä ja jotain pientä. Eli tavoite on veloista eroon. Nyt kysyinkin tuota elokuun eräpäivää. Mitään moraalisaarnoja en tarvitse. Taustoitetaan sen verran että aloittaja sairasti 2 v sitten vakavasti ja silloin tulot putosivat, olin sairaalassa osastolla pitkiä aikoja. Taloutta ei ihan yhtäkkiä saa kuntoon tuollaisen jälkeen kun työkykykin oli pitkään alentunut.

Mitä opimme tästä!

Vierailija
14/17 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivisesti peritty velka ei vanhene. Oli veroa tai auton osamaksuerä.

Vierailija
15/17 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattilusmu on nyt väärässä. Vain perimätön saatava vanhenee. Vanheneminen ei koske mitään, mitä peritään tai ulosmitataan, ja sehän tuossa on edessä.

Sori, en keksi muuta kuin hakeutumisen velkajärjestelyyn, joka johtaa vapaaehtoiseen luottohäiriöön järjestelyn ajaksi.

Kuka tahansa voi sairastua. Ihan turha ylenkatsoa, akat.

Vierailija
16/17 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattilusmu on nyt väärässä. Vain perimätön saatava vanhenee. Vanheneminen ei koske mitään, mitä peritään tai ulosmitataan, ja sehän tuossa on edessä.

Sori, en keksi muuta kuin hakeutumisen velkajärjestelyyn, joka johtaa vapaaehtoiseen luottohäiriöön järjestelyn ajaksi.

Olen ollut verokikkailija ja tuomioni siitä kärsinyt ja nautin edelleen kikkailujeni hedelmistä hyvällä omalla tunnolla. Jos on verovelkaa ja haluaa hoitaa sen velan ja ei ole varaa siihen. Antaa mennö ulosottoon ja soittaa uo-miehelle, että makselee sitä velkaa hänelle heti ja sopii summan. Hän ei tee siitä luottomerkintää, kun sitä velkaa lyhentää ja samalla kun sitä lyhentää ja tietenkin mahd pienellä maksulla ja siis niin pienellä kun vaan voi, niin se velka on vanha 5v siitä päivästä lähtien, kun nimi on paperissa. Sitä velkaa ei tarvi edes loppuun asti suorittaa, kun se velka on ohi 5 vuodessa.

Tämä on 100% fakta ja minä itse käytin tota niin sanontusti uuutta systeemiä häikäilemättä hyväksi. Totahan ei vaan huudella ympäri kyliä miten noi velat todellisudessa vanhenee. Itse kysyin kaverilta, joka on verojuristi. Maksoin 150ekk ja verovelkani oli 89tuhatta euroa. Halvalla pääsin ja oli mulla rahaa maksaa se summa vaikka kerralla pois, mutta miksi maksaisin kun ei tarvi.

Vierailija
17/17 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut verokikkailija ja tuomioni siitä kärsinyt ja nautin edelleen kikkailujeni hedelmistä hyvällä omalla tunnolla. Jos on verovelkaa ja haluaa hoitaa sen velan ja ei ole varaa siihen. Antaa mennö ulosottoon ja soittaa uo-miehelle, että makselee sitä velkaa hänelle heti ja sopii summan. Hän ei tee siitä luottomerkintää, kun sitä velkaa lyhentää ja samalla kun sitä lyhentää ja tietenkin mahd pienellä maksulla ja siis niin pienellä kun vaan voi, niin se velka on vanha 5v siitä päivästä lähtien, kun nimi on paperissa. Sitä velkaa ei tarvi edes loppuun asti suorittaa, kun se velka on ohi 5 vuodessa.

Tämä on 100% fakta ja minä itse käytin tota niin sanontusti uuutta systeemiä häikäilemättä hyväksi. Totahan ei vaan huudella ympäri kyliä miten noi velat todellisudessa vanhenee. Itse kysyin kaverilta, joka on verojuristi. Maksoin 150ekk ja verovelkani oli 89tuhatta euroa. Halvalla pääsin ja oli mulla rahaa maksaa se summa vaikka kerralla pois, mutta miksi maksaisin kun ei tarvi.

Kyllä näin on. Tuo uusi systeemi on jotenkin kummallinen, vaikka maksat niin maksua ei tarvitse suorittaa loppuun asti ja tein samanlailla kuin sinä. Annoin velan mennä ulosottoon ja otin yhteyttä sinne, että hoidan sen ja sain sovittua kuukausimaksun ja näin sain pitää luottotietoni, kun ei todennu varattomaksi. Maksoin 250e kk ja se vanheni 5 vuodessa ja sinne jäi velkaa noin 35 tuhatta euroa. Se loppuvelka vaan vanheni ja näin säästin sen 35 tuhatta. Eihän se minua haittaa, mutta jotenkin kummallinen järjestelmä nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan