Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oiva tapa verottaa yksityisautoilua?

Vierailija
11.04.2019 |

Autoihin sensorit, jolloin eniten maksaa yksin ajaja ja vähiten auto täynnä ajava. Kippakyydit verottomiksi ja täytyisi jakaa vain auton omistajan kulut. Auton omistaja säästäisi aina kun kyydissä olisi enemmän kuin hän itse.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijoilta kerätään vuodessa veroja jo yli 8 miljardia euroa, se on enemmän kuin tarpeeksi varsinkin kuin teiden kunnossapitoon ja korjauksiin käytetään vain noin 900 miljoonaa euroa. Erotus menee sos su pum meil le.

Vierailija
2/9 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap, asun maalla ja käyn kaukana töissä jotta voin maksaa kotona makoilijoiden elatuksen ja pitäisi siis maksaa vielä lisää siitä että saan käydä töissä vai? Kuule, haista pee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me suomalaiset olemme kovan linjan ekshibitionisteja. Haluamme, että esivalta vahtii ja valvoo jokaista hengenvetoamme. Ajatus vähäisestäkin yksityisyydestä ahdistaa. Siispä jokin satelliittipaikannukseen perustuva järjestelmämon hyvä.

Vierailija
4/9 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset sensorit?

Mitkä vain autonomistajan kulut?

Vierailija
5/9 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lisäämässä, että koskisi vain toimivan julkisen liikenteen alueella ajavia.

Maalla täytyisi ottaa huomioon erilaiset olosuhteet. Ehkä laskea keskiarvojen mukaan tai ajopäivien mukaan/työmatkat erikseen, mutta asiointimatkoja voisi yhdistellä ja ottaa naapurinkin kyytiin, kun se olisi myös kannattavaa? Autoilun olemassa olevaa verotusta voisi siirtää tähän ja tehdä kannustavammaksi ajaa ympäristöystävällisemmin. Ei siis jo olevien verojen päälle.

ap

Vierailija
6/9 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sensorit ,jotka tunnistavat, että autossa istuu lihaa ja verta olevia ihmisen muotoisia olentoja.  Luulisi ettei nämä maksaisi nykyaikana montaa kymppiä + ajotietokone, joka muutenkin tarvitaan uusissa autoissa.

ap

Vierailija
7/9 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työmatka 380 km suuntaansa ja sitten vielä paikanpäällä 100 km päivä. Luultavasti kohta ei kannata kulkea töissä ellei töihin pääse pyörällä.

Vierailija
8/9 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lisäämässä, että koskisi vain toimivan julkisen liikenteen alueella ajavia.

Maalla täytyisi ottaa huomioon erilaiset olosuhteet. Ehkä laskea keskiarvojen mukaan tai ajopäivien mukaan/työmatkat erikseen, mutta asiointimatkoja voisi yhdistellä ja ottaa naapurinkin kyytiin, kun se olisi myös kannattavaa? Autoilun olemassa olevaa verotusta voisi siirtää tähän ja tehdä kannustavammaksi ajaa ympäristöystävällisemmin. Ei siis jo olevien verojen päälle.

ap

Voi, ap, sinua. Paljonkohan henkilöstöä ja aikaa luulisit menevät tuollaisen järjestelmän ylläpitämiseen ja valitusten käsittelemiseen?

Oletko jo ajokortti-ikäinen?

Vierailija
9/9 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sensorit ,jotka tunnistavat, että autossa istuu lihaa ja verta olevia ihmisen muotoisia olentoja.  Luulisi ettei nämä maksaisi nykyaikana montaa kymppiä + ajotietokone, joka muutenkin tarvitaan uusissa autoissa.

ap

Paino sanalla "luulisi", vai mitä?

Minulla on kaksi isoa koiraa. Voi ottaa kolmannenkin. Ja jos viranomainen valittaa, että näistä ihmisen muotoisista olennoista ei roiku tarpeeksi isoja osia lihaa ja verta jalkatilan puolella, voin raportoida, että kyydissä on amputaatiopotilaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä