Onko taloudessasi perinteisiä kahvikuppeja?
Kommentit (34)
Kahvi ei maistu minusta yhtään hyvältä jostakin paksusta kolhosta mukista.
On. Joskus aikoinaan ostettiin KoKo-sarjan isommat mukit ja tassit täydentämään Teema-ruokalautasia. Sitten tuli pijan rippijuhlat, ja oli käytännössä pakko hankkia jotain pienempää ja sirompaa. Apu löytyi silloisen Anttilan valikoimista, kokolailla vanhahtavat kruusatut ruusukuvioiset kupit tasseineen. Juhlan jälkeen ne istuivat pitkään kaapin perällä käyttämättöminä, mutta yksi päivä totesin että KoKot vie ihan järjettömän paljon tilaa tiskikoneessa, ja otettiin ne pikkukupit tasseineen käyttöön. Nyt kotona ollessa juon kahvini korkeasta mukista, mutta kun koko perhe, tai vieraita istuu kahvipöytään, katetaan ne ruusukupit.
Puolittui niillä pikkukupeilla kahvin kulutuskin.
On perinteisiä kahvikuppeja, mutta niitä käytetään vain silloin kun meille tulee joku vieras, joka juo kahvia.
On nostalgisista syistä vähän. Emme käytä niitä. Mutta haluan säilyttää kupit, jotka vanhempani ostivat vuonna 1960. Ne ostettiin koulun (jossa isäni opetti ensimmäisessä työpaikassaan) johtokunnan kokouksia varten. Ja ne on sitä paitsi kauniit. Arabia Rio.
Just laskin kahvikupit: vähän yli 120 "paria" eli kuppi+lautanen -settiä. Pääosin vanhaa Arabiaa.
Ei ole, haluan pitää kaapeissa vain käyttötavaraa ja pidän mukejani kauniina ja käytännöllisinä
Vierailija kirjoitti:
Just laskin kahvikupit: vähän yli 120 "paria" eli kuppi+lautanen -settiä. Pääosin vanhaa Arabiaa.
Hengenheimolainen!!!!
Ei ole, mutta on teeastiasto. Lomonosovin kobolttiverkko-sarjaa kannuineen ja hillorasioineen yms. Oikein kaunis, mutta ei ole kertaakaan käytetty. On koristeena enemmän.
Mikä ero on perinteisellä kahvikupilla ja muulla? Olisi ollut hyvä selittää avaukseen... Onko esim teeman noin 2.5dl kuppi perinteinen kahvikuppi vai ei? Onko siihen joku tilavuusraja?
On kaikille aina kauniit luuposliinit ihan kaikille ja aina. Näistä ei tingitä.
Ei ole. Juon itse kahvin lasista. Vieraita varten on mukeja, mutta nekin ovat kevyitä. Minäkään en tykkää painavista, paksuseinämäisistä mukeista.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Faith kirjoitti:
Ei ole. Juon itse kahvin lasista. Vieraita varten on mukeja, mutta nekin ovat kevyitä. Minäkään en tykkää painavista, paksuseinämäisistä mukeista.
Faith, pidän sinusta, vaikka en uskovainen olekaan enkä aio semmoiseksi tullakaan.
On ja paljon. Keräilen erilaisia vanhoja kahvikuppeja. Paljon vanhaa Arabiaa, mutta myös Bavariaa yms. Nytkin on juuri yksi nettikirppikseltä ostamani kahvikuppi Postissa odottamassa noutoa. Ja tosiaan käytän myös näitä kahvikuppejani.
Mmeillä on. Arabian Arcticaa ainakin 20 kuppia lautasineen, kermakko ja sokerikko. Näitä käytän isommissa juhlissa tai juhlissa, joihin toiset kuppini eivät vaaleanpunaisen ruusukuviointinsa puolesta oikein istu. Teekuppeja olen etsiskellyt, niitä minulla ei ole ainuttakaan mutta eipä ole tässä talossa kukaan vieras teetä edes halunnut.
Ruusukupit ovat puolalaista posliinia, isoisoäitini peruja. Kirppislöydöillä olen täydentänyt 12 hlön kattausta muutamalla tarjoiluastialla. Nämä katan yleensä perheen naisväen synttärikahvituksiin ja äitienpäiväksi.
Kahvikupeissa on se ikävä puoli, että ne ovat niin pieniä. Arkikäyttöä ajatellen. Tai sitten minä juon vain liikaa kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ero on perinteisellä kahvikupilla ja muulla? Olisi ollut hyvä selittää avaukseen... Onko esim teeman noin 2.5dl kuppi perinteinen kahvikuppi vai ei? Onko siihen joku tilavuusraja?
Perinteiseen kahvikuppiin kuuluu yleensä kuppi ja aluslautanen. Kuppi on tilavuudeltaan pienempi kuin muki.
Vierailija kirjoitti:
Mmeillä on. Arabian Arcticaa ainakin 20 kuppia lautasineen, kermakko ja sokerikko. Näitä käytän isommissa juhlissa tai juhlissa, joihin toiset kuppini eivät vaaleanpunaisen ruusukuviointinsa puolesta oikein istu. Teekuppeja olen etsiskellyt, niitä minulla ei ole ainuttakaan mutta eipä ole tässä talossa kukaan vieras teetä edes halunnut.
Ruusukupit ovat puolalaista posliinia, isoisoäitini peruja. Kirppislöydöillä olen täydentänyt 12 hlön kattausta muutamalla tarjoiluastialla. Nämä katan yleensä perheen naisväen synttärikahvituksiin ja äitienpäiväksi.
Kahvikupeissa on se ikävä puoli, että ne ovat niin pieniä. Arkikäyttöä ajatellen. Tai sitten minä juon vain liikaa kahvia.
Mä olen hankkinut muutama pienen posliinisen sekä emalisen kahvipannun. Voi kaataa toisenkin kupillisen vaikka olohuoneessa telkkaria katsellessa eikä tarvitse mennä keittiöön hakemaan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen hankkinut muutama pienen posliinisen sekä emalisen kahvipannun. Voi kaataa toisenkin kupillisen vaikka olohuoneessa telkkaria katsellessa eikä tarvitse mennä keittiöön hakemaan lisää.
Esimerkiksi tällainen:
Englantilaiset kahvi ja tee kalustot on kauniita. Ne maalaisromanttiset vintage kupit. Todella ihania.
Arabian kirsikkakupit löytyy, mutta eivät ole käytössä oikeastaan ikinä. Nämä ovat sukulaisilta saatuja, ja harmikseni ovat haalistuneet astianpesukoneessa vähän ikävän näköisiksi. Vain yksi on priimakunnossa, se on mummoltani, jolla ei koskaan ollut tiskikonetta.
Kyllä on. Juon itsekin kahvin pienestä perinteisestä kupista ja käytän lautasta. Juhliin on neljää eri kahviastiastoa, koska olen vähän innokas keräämään.