Köyhyys, oma vikako?
Mitä mieltä olet väitteestä, että jos maailman kaikilta ihmisiltä otettaisiin pois heidän rahansa, ja jaettaisiin tasan kaikkien kesken, niin ei menisi kovin kauaa, että olisi taas köyhiä ja rikkaita?
Uskotko siihen?
Kommentit (8)
Uskon. Todellakin. Toimii pienemmässäkin esimerkissä: sisareni tuhlasi perintönsä puolessa vuodessa, minä olen kohta tuplannut omani.
Köyhyys voi olla ihmisen omaa aikaansaannosta. Usein kuitenkin se ei ole yksilön omissa käsissä.
Otetaan helppo esimerkki: Olet syntynyt kehitysmaassa köyhän yksinhuoltajan viidentenä lapsena. Et pääse kouluun kun ei ole rahaa. Päädyt läpi elämän jatkuvaan köyhyyteen.
Kerro miten tätä on ihmisen oma vika?
Terveys on ykkönen. Sitten jaksaa tehdä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Köyhyys voi olla ihmisen omaa aikaansaannosta. Usein kuitenkin se ei ole yksilön omissa käsissä.
Otetaan helppo esimerkki: Olet syntynyt kehitysmaassa köyhän yksinhuoltajan viidentenä lapsena. Et pääse kouluun kun ei ole rahaa. Päädyt läpi elämän jatkuvaan köyhyyteen.
Kerro miten tätä on ihmisen oma vika?
Miksi yksinhuoltaja tekee ensimmäisen, toisen, tai viidennen lapsen?
Mutta mammona ei ole rikkautta, usko Jeesukseen on.
No sanoisin, että köyhyys ei johdu pelkästään rahan puutteesta eikä korjaudu ilmaista rahaa jakamalla. Kannettu vesi ei kaivossa pysy -tyyliin.
Kannattaa kysyä vaikka Johnny Deppiltä kuinka voi käydä kun ei tarvitse ajatella itse.
Joskus on oma vika, joskus ei.
Yrittäjäriskin toteutuminen usein vie puille paljaille, ja aina siitä kuopasta ei nousta.
Koskus tulee lunta tupaan kerta toisensa jälkeen, vaikka kuinka kuinka yrittäisi.
Toki on näitä ihmisiä, jotka eivät osaa ottaa vastuuta itsestään, heille rahan antaminen on kuin vettä hanhen selkään kaataisi.
köyhillä on yleensä alhainen älykkyysosamäärä siksi ne on aina köyhiä. älykäs ihminen löytää keinot tienata rahaa.