Onko terapia auttanut sinua?
Mikä terapiamuoto olisi paras yksinäiselle ja kiusatulle, joka on kokenut paljon hylätyksi tulemisia eikä ole koskaan saanut rakkautta edes omalta äidiltään?
Kommentit (2)
Samanlaisella taustalla kuin ap, olen hyötynyt terapiasta suuresti. En itse asiassa tunne termejä kauhean hyvin joten ne voivat olla sekaisin mutta eka käymäni terapia taisi olla psykodynaaminen ja vapaan assosiaation terapia, nyt aikuisemmalla iällä olen ratkaisukeskeisessä kognitiivisessa terapiassa. Ekassa terapiassa olin 100% hukassa identiteetiltäni sinne mennessäni ja sitä saatiin parsittua kokoon, nyt toisessa taas yritetään etsiä elämään merkityksiä ja saada mt-oireita (masennus, ahdistus, sos. til. pelko) kuriin.
monia hyviä paikkoja on kuten Mielenterveystoimistot, psykiatriset poliklinikat jossa keskustellaan psyk sh kanssa, yksityiset terapiat jne. vertaistukiryhmiä on paljon erilaisista rikkonaisista perhedynamiikaltaan vähän vinksahtaneista perheistä tuleville, on narsistien uhrien tuki ryhmiä puolisoille, aikuisille lapsille, jne jne.
Tutustu rohkeasti vaikka netissä tarjontaan, tai käväise ihan terveyskeskuksessa hoitajan luona kartoittamassa tilannetta. Ihana juttu että haluat hyvää oloa itsellesi ja haluat auttaa itseäsi voimaan hyvin.
Se on kaiken lähtökohta ja hyvä alku kaikella uudelle! Halit!