Mitä ihmettä alakoulujen liikunnassa muka opetetaan enää?
Mitä IHMETTÄ nykyajan koululiikunta tarjoaa?
Lastemme alakoulussa ei ole käyty kertaakaan hiihtämässä tänä talvena. Viime vuosina ovat lähteneet bussilla toiselle puolelle kaupunkia, vaikka ladut lähtevät koulun kupeesta. Luistelua on ollut huikeat pari kertaa, eikä yhtenäkään vuotena ole ollut halaistua sanaa tekniikasta-ei sirklauksesta, ei taaksepäin luistelusta, ei makkaroiden tekemisestä.
Salibandya ovat pelanneet "sählysäännöillä" eikä tekniikkaa ole käytännössä ollut ollenkaan.
Voimistelutunnit ovat lähinnä jotain ihme "kuka pelkää mustekalaa".
Ulkoliikuntatunnit ovat samaa kuin voimistelutunnit, paitsi että ovat ulkona.
EI SIIS YHTÄÄN MINKÄÄNNÄKÖISTÄ TUTUSTUMISTA LAJEIHIN JA LIIKUNNAN SUOMIIN MAHDOLLISUUKSIIN (!!)
Jokseenkin ihmetyttää, kun oppilasmäärä ei ole mikään suuri ja tätä ne sitten keksivät-puoliteholla ja vähällä innolla. Ja kyllä liikunnassa on oma "opettajansa", ei mikään yleisopettaja kuten omalla ala-asteellani.
Miksei liikunnassa enää tutustuta liikuntalajeihin vai onko kyseinen koulu joku erikoisuus?
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Kuuluko ala-asteen liikuntatuntien opetussuunnitelmaan vielä sulkeisjärjestys, vieläkö vedetään asento-lepo-käännöksiä niin kuin 70-luvulla?
Hehheh, mun ala-astekokemukset on 1990-luvulta. Ala-asteeni oli ihan tavallinen saman kokoinen ala-aste, ilman erityistä liikunnanopettajaa ja silti lajeihin tutustuttiin monin kerroin enemmän. Nykyään ei edes tutustuta lajeihin-onko pikkuisen korkea kynnys aloittaa nollasta??
Ei taida liikuntaa opettava olla liikunnanopettaja?
Kuuluko ala-asteen liikuntatuntien opetussuunnitelmaan vielä sulkeisjärjestys, vieläkö vedetään asento-lepo-käännöksiä niin kuin 70-luvulla?