Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muumimukiharrastajat! Mikä on lempimukisi?

Hei Muumi
09.04.2019 |

Olen vasta vähän aikaa sitten hurahtanut tähän aiemmin käsittämättömänä pitämääni hulluuden alalajiin. Meillä on kymmeniä muumimukeja, yksikään ei kylläkään mikään varsinainen keräilyharvinaisuus.

Mietin vaan sitä, että kun keittelen kahvia ja valitsen itselleni kahvimukia hyllystä, huomaan suosivani aina samoja mukeja, jos niitä on puhtaana. Onko teillä samanlaisia viehtymyksiä? Mitkä ovat suosikkejanne? Itse tykkään Muumitalo -mukista, Nyyti ja Tuittu kukkaniityllä -mukista ja mustavalkoisesta "Alkuperää kunnioittaen" -mukista, missä muumit istuvat pöydän ääressä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä kanssa suosin muutamia ja tahallaan kysyn mieheltä, että minkä muumi mukin hän ottaa😂. Mulla kaikki on käytössä, eikä oo mitään keräily juttuja.

Vierailija
2/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mörkö ja Taikuri. Olin tosi yllättynyt, että Taikurikin sai oman mukin, kun hänellä oli aika pieni rooli kirjoissa. Muistan hänet paremmin 90-luvun piirretystä. Mystinen, aluksi ehkä kuvattiin jopa uhkaavana, mutta kuitenkin ystävällinen. Ja se lensi sillä pantterillakin.

Ei ole tarkoitus kerätä jokaista, vaan ainoastaan kuusi mukia yhteensä omaan ja muiden käyttöön. Enää puuttuu Nuuskamuikkunen. Tykkäsin siitä vanhemmasta mukin kuvioinnista, nykyisestä kuvituksesta en pidä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljonkka. Se on minä <3

Vierailija
4/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattivatti

Vierailija
5/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyys -muki, siinä ollaan minä ja mun mies.

Vierailija
6/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta Muumipappa on paras

Vierailija
7/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kahvit aina punaisesta muumu-mamma mukista, on varmaan 20 vuotta vanha ja ensimmäinen muumimukini. Tämän joulun kausimuki oli myös kaunis.

Vierailija
8/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapurjehdus on kaunis, pidän myös violetista Tuutikista ja Rantaelämästä.

Vierailija
9/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimpaan osaan olen kyllästynyt, mutta Esi-isä on lähes päivittäin käytössä. Näitä uudempia en ole muita edes ostanut, mutta tämä oli ehdottomasti saatava silloin kun tuli kauppoihin.

Vierailija
10/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2 kuppia muumipappa ja muuminpäivän muki, papalle haluaisin kulhon ja lusikan.

Vierailija
11/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevättalvi-muki on mun lemppari.

Vierailija
12/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suosikkini ovat iltapurjehdus ja talviyö sekä Toven juhlamuki

Vierailija
13/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattivatit on kivoin, mutta en käytä sitä usein. 

Vierailija
14/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkoosi Mymmelin äiti- muki. Siitä pitää aina kahvit saada jos on vaan puhtaana :)

Vierailija
15/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2013 Kuusen alla.

Vierailija
16/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapurjehdus on suosikkini, mutta sitä käytän harvemmin. Muuten vaihtelen mukeja vuodenaikojen mukaan. Myös muuminpäivä muki on usein käytössä ja sen annan myös vieraille käyttöön, toisin kuin iltapurjehduksen :D