Miten niin monilla 12-13 vuotiailla on jo seurustelusuhteita
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Kauheeta. Annetaan lasten elää lapsuuttaan niin pitkään kuin mahdollista. Muistan itse yläasteella kaikilla oli kiire seurustella ja menettää neitsyytä. Vanhemmat töissä eikä läsnä. Lähinnä säälitti heidän puolestaan. Itse vasta 20-vuotiaana yliopistossa silloisen poikaystävän kanssa harrastin seksiä. Ja ensimmäinen suudelmakin vasta 17-vuotiaana wanhojen risteilyllä.
Minäkin ekan kerran harrastin seksiä parikymppisenä, mutta kaipasin sitä kovasti jo aiemmin, halut oli kovat. Eikä se mitenkään hyvältä tuntunut olla kokematon siinä iässä. Vanhemmat tarkkoja ja läsnäolevia, ei liity siihen.
Kuten palstallakin usein todettu, nykyään kokeillaan myöhemmin ja vähemmän seksiä. Hyvä kait.
Lapsuuden haikailua en tajua, joku 13 v on nuori, teini, ei enää pikkulapsi.
Vehket on ja ne pelaa, niin mikäs siinä. Karvat ja kaikki
Olen aina ihmetellyt eikö nämä lasten leikkisuhteet aiheuta heille elinikäiset traumat varsinkin jos toinen osapuoli on painostava.
Meillä on sääntö, sekä pojalle, että tytölle: alle 15-vuotiaana ei seurustella
Itse leikin vielä sen ikäisenä - ja ihan rehellisesti sanottuna vielä vanhempanakin- Barbeilla. Pojat olivat lähinnä yäk. Parhaan kaverin isoveljeen olin ihastunut ja se oli onnen täytttmys, kun ko. häiskän kanssa vaihdettiin koulukuvia, tarra- sellaisia ❤️
Oli mullakin viidennällä luokalla poikaystävä. Discossa tanssittiin hitaita ja pidettiin vähän kädestä..
Tämä 90 luvulla
Te sotkette oman käsityksenne seurustelusta lasten käsitykseen. Ne ovat kaukana toisistaan.
Lapset viestittelevät ja tekevät yhdessä läksyjä ei se sen kummempaa ole.
Ahdasmielisten piirien tynnyrissä kasvatetut lapset ovat kaikkein alttiimpia hyväksikäytölle, ja vailla isää kasvaneet tytöt hankkivat näitä hermesetas-huoltajia isin korvikkeeksi. Kun ei ollut isiä, niin eihän sitä tiedä, mitä käytöstä isiltä voi odottaa ja mitä ehdottomasti ei.
Mulla oli 6-vuotiaana poikaystävä, Teemu. Käytiin seurakunnan päiväkerhoa ja yhdessä vessassa. Jännää oli, toisiimme ei koskettu. Kauheasti tykättiin, muttei edes pussattu koskaan.
Mitä te elämästä vieraantuneet lehmät kuvittelette?????
Mä vedän kyllä pohjat! Aloin seurustelemaan 13-vuotiaana ja tulin samana vuonna raskaaksi 🙄 Vanhemmat (onneksi) pakotti tekemään abortin. Ja olen vieläpä ns. paremmasta perheestä kuten sen aikainen poikakaverinikin. Hassua eikö? Kamalinta tässä on se, että en edes nähnyt mitään pahaa siinä silloin 13-vuotiaana, muistan senkin kun ekaa kertaa suunniteltiin ja kerroin kavereille siitä niin tytöiltä tuli vaan neuvoa, että muista ajella alapää.
Olen nyt 28-vuotias ja kyllä hävettää nuo jutut niin paljon. Eihän niille nyt jälkikäteen mitään voi, mutta silti. Syytän osittain kotikasvatusta, meillä ei puhuttu seksistä tai mistään siihen liittyvästä sanallakaan. Ei ehkäisystäkään. Monta iltapäivää koulun jälkeen oltiin kahdestaan poikakaverin kanssa meillä tai heillä, ennenkun muu perhe tuli kotiin, ja silloin tapahtui mitä tapahtui. Nyt aikuisena olen miettinyt näitä juttuja paljon.
Kun on white trash niin on white trash.