Laihoilla kovimmat kuukautiskivut?
Tein ystävieni kanssa sellaisen päätelmän että laihat kärsivät kovimmista kuukautiskivuista?
Pitäneekö paikkaansa? Minun ystäväpiirissä monet ex-laihat sanoivat että kovat kuukautiskivut (oksentelu, pyörymiset, sairaspoissaolot) loppuivat kun paino nousi normaalilukemiin.
Kommentit (16)
Minulla oli hoikempana, (58kg) lievemmät kuukautiskivut kuin 75-kiloisena.
Eikö anorektikoilla jää kuukautiset kokonaan pois? Eli silloin teoriasi olisi väärä.
Ei ole kuukautiskipuja ollenkaan, bmi 17.
Itse olen aina ollut pullukka ja lapsesta asti kivut olivat järkyttävät, pillerit ja myöhemmin synnytys auttoivat.
Ihan yhtä paljon sattui 20 kg laihempanakin.
Olisiko ikä, joka tuo pienemmät kivut?
Mun kuukautiskivut oikeastaan loppuivat, kun laihdutin 65kg > 52kg ja samalla myös menkkojen kesto lyheni 7pv > 4pv.
Pekka Laiho taitaa olla jo vaihdevuodet ylittänyt.
Ei sitä varmaan ole tutkittu vaikuttaako, mutta periaatteessahan runsas rasvakudos toimii hormonaalisesti miehistävästi, joten on se mahdollista että näin on. Toisaalta aika monella iän myötä painosta riippumatta lievenee kuukautiskivut, joten helppo sekoittaa näiden vaikutukset toisiinsa kun moni myös pyöristyy ikääntyessään.
Olen aina ollut hoikka 42-52kg:n välillä ja kipujen määrä ollut suht vakio, Burana auttanut aina. Kivut loppuivat synnytysten jälkeen mikä on ihan mukavaa!
Olen aina ollut alipainoinen, mutta kuukautiset tulee säännöllisesti eikä ole kertaakaan jäänyt välistä. Pelkästään ensimmäisenä päivänä on huimausta ja oksettavaa oloa pystyasennossa, makuulla olo on normaali. Kipu lähtee särkylääkkeellä, joita tarvitsee napata vain yksi. Muut päivät on sitten kuin ei olisi kuukautisia ollenkaan, jos sitä vuotoa ei lasketa.
Eli en allekirjoita AP:n väitettä.
Mun mitat 175/55 eikä ole koskaan ollut minkäänlaisia kuukautiskipuja.
Ei vaan iän myötä kuukautiset muuttuvat yleensä paljon helpommiksi kuin teininä ja nuorena aikuisena. Eli ap:n kaverit lihonneet iän myötä ja menkat muuttuneet. Menkat eivät muuttuneet paremmiksi painon nousun myötä vaan iän myötä.
Endometrioosi lisää kivulloisuutta.
En oo huomannut mitään eroa olin sitten 45 kg/70 kg. Aivan yhtä kivuliaat ja hirveät joka kerta. Tässä kuussa taas kauhulla odotin niiden alkamista, sillä viime kuussa tuli taas oksennettua kivun takia pitkästä aikaa. Tänään alkoivat ja kolme Buranaa olen vetänyt ja silti maha kouristelee, pakko ottaa neljäs.