Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihoilla kovimmat kuukautiskivut?

Vierailija
09.04.2019 |

Tein ystävieni kanssa sellaisen päätelmän että laihat kärsivät kovimmista kuukautiskivuista?

Pitäneekö paikkaansa? Minun ystäväpiirissä monet ex-laihat sanoivat että kovat kuukautiskivut (oksentelu, pyörymiset, sairaspoissaolot) loppuivat kun paino nousi normaalilukemiin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo huomannut mitään eroa olin sitten 45 kg/70 kg. Aivan yhtä kivuliaat ja hirveät joka kerta. Tässä kuussa taas kauhulla odotin niiden alkamista, sillä viime kuussa tuli taas oksennettua kivun takia pitkästä aikaa. Tänään alkoivat ja kolme Buranaa olen vetänyt ja silti maha kouristelee, pakko ottaa neljäs.

Vierailija
2/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hoikempana, (58kg) lievemmät kuukautiskivut kuin 75-kiloisena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö anorektikoilla jää kuukautiset kokonaan pois? Eli silloin teoriasi olisi väärä.

Vierailija
4/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuukautiskipuja ollenkaan, bmi 17.

Vierailija
5/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi naamapalmu..

Vierailija
6/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina ollut pullukka ja lapsesta asti kivut olivat järkyttävät, pillerit ja myöhemmin synnytys auttoivat.

Vierailija
7/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä paljon sattui 20 kg laihempanakin.

Vierailija
8/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ikä, joka tuo pienemmät kivut?

Vierailija
9/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuukautiskivut oikeastaan loppuivat, kun laihdutin 65kg > 52kg ja samalla myös menkkojen kesto lyheni 7pv > 4pv.

Vierailija
10/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka Laiho taitaa olla jo vaihdevuodet ylittänyt.

Vierailija
11/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä varmaan ole tutkittu vaikuttaako, mutta periaatteessahan runsas rasvakudos toimii hormonaalisesti miehistävästi, joten on se mahdollista että näin on. Toisaalta aika monella iän myötä painosta riippumatta lievenee kuukautiskivut, joten helppo sekoittaa näiden vaikutukset toisiinsa kun moni myös pyöristyy ikääntyessään.

Vierailija
12/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut hoikka 42-52kg:n välillä ja kipujen määrä ollut suht vakio, Burana auttanut aina. Kivut loppuivat synnytysten jälkeen mikä on ihan mukavaa!

Vierailija
13/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut alipainoinen, mutta kuukautiset tulee säännöllisesti eikä ole kertaakaan jäänyt välistä. Pelkästään ensimmäisenä päivänä on huimausta ja oksettavaa oloa pystyasennossa, makuulla olo on normaali. Kipu lähtee särkylääkkeellä, joita tarvitsee napata vain yksi. Muut päivät on sitten kuin ei olisi kuukautisia ollenkaan, jos sitä vuotoa ei lasketa.

Eli en allekirjoita AP:n väitettä.

Vierailija
14/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mitat 175/55 eikä ole koskaan ollut minkäänlaisia kuukautiskipuja.

Vierailija
15/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan iän myötä kuukautiset muuttuvat yleensä paljon helpommiksi kuin teininä ja nuorena aikuisena. Eli ap:n kaverit lihonneet iän myötä ja menkat muuttuneet. Menkat eivät muuttuneet paremmiksi painon nousun myötä vaan iän myötä.

Vierailija
16/16 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi lisää kivulloisuutta.